Η σπορ μάρκα της Renault, Alpine, επεκτείνει το πλήρως ηλεκτρικό της «Dream Garage» με το A390 fastback που υπόσχεται να συνδυάσει την απόδοση με την καθημερινή πρακτικότητα.
Αυτό το πεντάθυρο ηλεκτρικό όχημα είναι το πιο family-friendly μοντέλο της Alpine μέχρι σήμερα, αλλά εξακολουθεί να έχει δυναμική. Στην Ευρώπη και Μεγάλη Βρετανία αναμένεται στα τέλη του 2025, αλλά στις ΗΠΑ ίσως χρειαστεί να περιμένουν περισσότερο.
Το A390 αντλεί έμπνευση από το ευέλικτο κουπέ αδερφάκι του, το A110, αλλά επεκτείνει αυτές τις αθλητικές γραμμές σε ένα πιο ογκώδες πεντάθυρο αμάξωμα. Παραμένει πιστή στο πρωτότυπο αυτοκίνητο A390_β που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2024, διατηρώντας ένα χαμηλό, αεροδυναμικό σχήμα και έντονες τσακίσεις.
Οι αγοραστές θα επιλέξουν ανάμεσα σε δύο εκδόσεις κυκλοφορίας, την GT και την πιο ισχυρή GTS, που αναγνωρίζονται από τα μοναδικά σχέδια των ζαντών και τα λογότυπα. Το εξωτερικό διαθέτει μια εντυπωσιακά κεκλιμένη γραμμή οροφής, ξεχωριστά τριγωνικά μοτίβα στον μπροστινό προφυλακτήρα και κομψές φωτεινές μπάρες LED πλήρους πλάτους μπροστά και πίσω. Το αυτοκίνητο πατάει σε ζάντες 20 ή 21 ιντσών και έχει απόσταση από το έδαφος 152 mm, με διακριτικές χαμηλότερες επενδύσεις που υποδηλώνουν στιβαρότητα χωρίς να θεωρείται πλήρες SUV.
Το Alpine A390 έχει μήκος 4.615 mm, πλάτος 1.885 mm και ύψος 1.532 mm, με μεταξόνιο 2.708 mm. Αυτό το καθιστά μικρότερο κατά 136 mm και χαμηλότερο κατά 92 mm από ένα Tesla Model Y, τοποθετώντας το A390 ανάμεσα σε ένα hatchback υψηλών επιδόσεων και ένα compact SUV. Αυτή η προσεκτική διαστασιολόγηση θα πρέπει να προσφέρει μια σπορ αίσθηση χωρίς να θυσιάζει πολύ εσωτερικό χώρο.
Στο εσωτερικό, το νεότερο Alpine εγκαταλείπει τη φουτουριστική φαντασίωση του πρωτότυπου αυτοκινήτου για μια πιο προσγειωμένη καμπίνα πέντε θέσεων. Το ταμπλό μοιράζεται μια οικογενειακή ομοιότητα με το Renault Megane E-Tech, διαθέτοντας μια ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών για τον οδηγό και μια κεντρική οθόνη αφής 12 ιντσών για ψυχαγωγία. Η Alpine έχει προσδώσει τον δικό της χαρακτήρα με μοναδικό σχεδιασμό τιμονιού, μια ξεχωριστή κεντρική κονσόλα και υλικά υψηλής ποιότητας.
Η κορυφαία έκδοση GTS διαθέτει καθίσματα Sabelt bucket με επένδυση από το καλύτερο δέρμα Nappa, και όλα τα μοντέλα μπορούν να εξοπλιστούν με ένα ισχυρό ηχοσύστημα Devialet 13 ηχείων, 850 watt. Η πρακτικότητα δεν έχει παραβλεφθεί, καθώς το A390 προσφέρει έναν αξιοσέβαστο χώρο αποσκευών 532 λίτρων.
Το νέο ηλεκτρικό Alpine βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Medium, η οποία χρησιμεύει επίσης ως βάση για μοντέλα όπως τα Renault Megane E-Tech, Scenic E-Tech και Nissan Ariya. Οι μηχανικοί της Alpine, ωστόσο, δεν έχουν απλώς υιοθετήσει την πλατφόρμα όπως είναι. Την έχουν ρυθμίσει εκτενώς με συγκεκριμένο υλικό και προσαρμοσμένο λογισμικό για να ξεκλειδώσουν μεγαλύτερες δυναμικές δυνατότητες.
Το αστέρι της παράστασης είναι ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης με τρεις κινητήρες. Αυτό διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα στον μπροστινό άξονα και δύο στον πίσω, που λειτουργούν σε συνδυασμό με το σύστημα Active Torque Vectoring της Alpine. Στόχος είναι να κάνει αυτό το ηλεκτρικό να δείχνει πιο ευέλικτο και να ανταποκρίνεται καλύτερα από ό,τι υποδηλώνει το μέγεθος και το βάρος του, αντισταθμίζοντας τον συχνά επικριτικά επικριμένο βαρετό χειρισμό ορισμένων βαρύτερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το πλαίσιο επωφελείται από μια ειδική ρύθμιση ανάρτησης με υδραυλικά στοπ, που θυμίζει το σύστημα που χρησιμοποιείται στο Renault Megane RS hot hatch, μαζί με μια «πολύ κοντή σχέση διεύθυνσης» και ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά Michelin για το A390.
Το A390 GT αποδίδει 396 ίππους, ενώ η έκδοση GTS ανεβάζει την ισχύ στους 463 ίππους. Η ροπή είναι εξίσου εντυπωσιακή, με το GT να παράγει 650 Nm και το GTS 808 Nm. Αυτό επιτρέπει στην ταχύτερη έκδοση GTS να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Για εκείνες τις στιγμές που χρειάζεται μια γρήγορη έκρηξη ταχύτητας, η λειτουργία “προσπέρασης” παρέχει μια ενίσχυση ισχύος 10 δευτερολέπτων, αν και απαιτεί μια περίοδο ψύξης 30 δευτερολέπτων.
Και οι δύο εκδόσεις τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 89 kWh, παρέχοντας αυτονομία εκτιμώμενη από το WLTP από 520 χλμ. έως 555 χλμ.. Όταν έρθει η ώρα της επαναφόρτισης, το A390 υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση DC έως 190 kW. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν μεταξύ των προφίλ Alpine Drive Sound “Daily” και “Sport”, τα οποία παράγουν συνθετικούς ήχους οδήγησης που ταιριάζουν στη διάθεσή τους.
Η Alpine σχεδιάζει να ανοίξει τις παραγγελίες για το A390 στην ηπειρωτική Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο το τέταρτο τρίμηνο του 2025. Ενώ η τελική τιμολόγηση δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί, οι αρχικές εκτιμήσεις δείχνουν ότι η τιμή του GT θα ξεκινά από περίπου 73.000 ευρώ, με το GTS πιθανότατα να φτάνει τα 85.600 ευρώ. Αυτό το θέτει σε άμεσο ανταγωνισμό με αντιπάλους όπως η Porsche Macan, το Audi Q4 Sportback e-tron και η BMW iX2.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.