Airbus Vahana: Ιπτάμενο αυτόνομο όχημα για την πόλη

Η Γαλλική Airbus, αποκάλυψε πρόσφατα ένα μυστικό project για την δημιουργία ενός ιπτάμενου αυτόνομου οχήματος. Το project αυτό, με την κωδική ονομασία Vahana, αφορά ένα μονοθέσιο όχημα το οποίο μπορεί να απογειωθεί και προσγειωθεί κατακόρυφα, μειώνοντας έτσι την κίνηση στις πόλεις.

airbus vahana

Το νέο ιπτάμενο αυτόνομο όχημα, το οποίο ίσως στα επόμενα χρόνια κοσμεί τον στόλο της Airbus, αναπτύσσεται από την A3, που είναι τα τοπικά γραφεία της Airbus Group στο Σαν Χοσέ στην Καλιφόρνια. Οι μηχανικοί δουλεύουν για την δημιουργία ενός προσωπικού οχήματος, το οποίο όταν οι καταστάσεις το επιβάλουν θα αφήνει τους δρόμους.

Αν δεν έφτανε αυτό, το όχημα θα είναι αυτόνομο και θα μπορεί να μεταφέρει άτομα και πακέτα στους προορισμούς του, χωρίς καμία ανάμειξη του οδηγού. Αν αυτό γίνει με επιτυχία, το Vahana θα είναι το πρώτο πιστοποιημένο όχημα για μεταφορά επιβατών χωρίς πιλότο.

Ο Rodin Lyasosff, υπεύθυνος του project, αναφέρει, «Αναζητούμε τον τρόπο να κάνουμε δυνατή την δημιουργία κάθετων πόλεων, ανοίγοντας τους αστικούς αεροδιαδρόμους με προβλέψιμο και ελεγχόμενο τρόπο». Προσθέτει επίσης, «Η πλήρης αυτονομία θα μας επιτρέψει να επιτύχουμε υψηλότερη ασφάλεια, μειώνοντας τα ανθρώπινα λάθη. Το αεροσκάφος μας θα ακολουθεί προκαθορισμένες διαδρομές, με μόνο μικρές αποκλίσεις για να αποφύγει εμπόδια».

Αστικές Μετακινήσεις: Μέσω apps, on-demand και ride-sharing

Η Airbus προσθέτει, «Η κίνηση σε ώρα αιχμής δεν είναι υποφερτή για πολλούς οδηγούς, με το πρόβλημα να μεγαλώνει συνεχώς. Μέχρι το 2030, το 60% τους πληθυσμού του κόσμου θα ζει σε πόλεις, 10% παραπάνω από ότι είναι σήμερα. Για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα η Airbus Group, χρησιμοποιώντας την εμπειρία της προσπαθεί να εκπληρώσει το όνειρο όλων των οδηγών: Να πετάνε πάνω από την κίνηση με το πάτημα ενός κουμπιού».

Τα σχέδια του αεροσκάφους ολοκληρώθηκαν τον προηγούμενο μήνα, με την εταιρεία να θέλει να κατασκευάσει ένα πρωτότυπο μέχρι το τέλος του 2017. Αν όλα πάνε καλά, θα γίνει μια δημόσια επίδειξη το 2020.

Πηγή 1,2