Τη συνεργασία τους ανακοίνωσαν οι Airbus, Rolls-Royce και Siemens για την ανάπτυξη ενός υβριδικού αεροσκάφους με την ονομασία E-Fan X.
Αξιοσημείωτο είναι ότι οι εταιρείες δεν θέλουν να βγάλουν το όχημα στην παραγωγή, αλλά να επιδείξουν ότι ένα αεροσκάφος που βασίζεται στην ηλεκτροκίνηση είναι πραγματοποιήσιμο.
Το E-Fan X αναμένεται να πραγματοποιήσει την πρώτη του πτήση το 2020. Το πρόγραμμα δοκιμών θα ξεκινήσει με ένα τροποποιημένο BAe146 jet. Αρχικά, ένας από τους 4 βενζινοκινητήρες θα αντικατασταθεί με έναν ηλεκτρικό. Αν όλα πάνε όπως προβλέπεται, ακόμη ένας κινητήρας θα αντικατασταθεί από έναν ηλεκτρικό.
Καθώς η ανάπτυξη συνεχίζεται, οι συνεργάτες θα προσπαθήσουν να θέσουν νέα πρότυπα για την πιστοποίηση υβριδικών και ηλεκτρικών αεροσκαφών.
Η Airbus, η οποία ήδη έχει κάνει τις μελέτες της σε πλήρως ηλεκτρικό αεροσκάφος, θα παρέχει το πρόγραμμα ελέγχου και τις μπαταρίες και θα ενσωματώσει τα ανταλλακτικά του υβριδικού συστήματος στα υπάρχοντα χειριστήρια πτήσης.
Η Rolls-Royce θα παράσχει μια γεννήτρια και ανταλλακτικά για την ενσωμάτωση του ηλεκτρικού κινητήρα.
Το E-Fan X φαίνεται ότι θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της απόδοσης των εμπορικών αεροσκαφών, ενώ τη μείωση του κόστους που θα προκύψει από τη μείωση της βενζίνης, σίγουρα θα εκτιμηθεί κι από τις αεροπορικές. Ωστόσο, η εισαγωγή νέας τεχνολογίας στην αεροβιομηχανία, η οποία έχει συγκεκριμένους και αυστηρούς νόμους πιθανότατα θα πάρει χρόνο.