Air Traffic control για αυτόνομα οχήματα

Μπορεί τα αυτόνομα οχήματα να μην είναι ακόμη έτοιμα για μαζική χρήση, αλλά δεν είναι λίγες οι εταιρίες που ασχολούνται με αυτά και πιο συγκεκριμένα με την ανάπτυξη μέτρων ασφαλείας για αυτά.

Μια από τις εταιρίες αυτές είναι και η Aurora, η οποία έχει τη βάση της στο Πάλο Άλτο της Καλιφόρνια, έχει ιδρυθεί από βετεράνους της Google, Tesla και Uber και έχει ως βασικό επενδυτή την Amazon. Διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας είναι ο Chris Urmson, ο οποίος έχει προηγούμενη εμπειρία στα αυτόνομα οχήματα, μιας και διετέλεσε επικεφαλής του Google Self-Driving Project.

Εκτός των άλλων, η Aurora αναπτύσσει ένα σύστημα, το οποίο ονομάζει “teleassist”, με σκοπό να “εκπαιδεύσει” τα αυτόνομα οχήματά της, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν δύσκολες συνθήκες και κυρίως συνθήκες στις οποίες βρίσκονται για πρώτη φορά. Πιο συγκεκριμένα, ειδικά εκπαιδευμένοι τεχνικοί, θα μπορούν να αποκτήσουν απομακρυσμένη πρόσβαση στους αισθητήρες του οχήματος και να προσφέρουν καθοδήγηση σε επιβαίνοντες και στο ίδιο το όχημα. Τα οχήματα κατά τη διάρκεια τέτοιων κλήσεων θα βρίσκονται ακινητοποιημένα και στην άκρη του δρόμου και όχι σε κίνηση.

Σε αντίθεση με άλλες εταιρίες που βρίσκονται στη διαδικασία υλοποίησης συστημάτων απομακρυσμένου ελέγχου για αυτοκινούμενα οχήματα (Phantom Auto, Starsky Robotics), το σύστημα της Aurora θα ειδοποιεί κάποιον τεχνικό όταν υπάρχει ανάγκη, και πιο συγκεκριμένα στην περίπτωση που το ζητήσει κάποιος επιβάτης ή το ίδιο το όχημα βρεθεί σε κάποια κατάσταση που δεν μπορεί να αντιδράσει κάνοντας χρήση των αισθητήρων του και της τεχνητής νοημοσύνης του.

Ο Sterling Anderson, ένας από τους ιδρυτές και chief product officer της Aurora, αρνήθηκε να δώσει πληροφορίες σχετικά με το μέγεθος της επένδυσης, αλλά και για το πότε η υπηρεσία θα είναι έτοιμη.

Από το Φεβρουάριο του 2019 και με την οικονομική στήριξη της Amazon, η Aurora δοκιμάζει τη λειτουργία αυτόνομων βαν για την παράδοση αγαθών, καθώς και επιβατικά οχήματα, ενώ δεν έχουν διαρρεύσει πληροφορίες για την ανάπτυξη αυτοκινουμένων οχημάτων σε συνεργασία με την ίδια την Amazon.

Αξίζει να σημειωθεί πως εταιρίες όπως η Waymo και η Tesla, πρωτοπόροι στην αυτόνομη οδήγηση, δεν προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες. Η Waymo, χρησιμοποιεί προσωπικό για να παρακολουθεί τα οχήματά της και η Tesla συλλέγει μεγάλο όγκο δεδομένων. Και οι δύο όμως εταιρίες – κολοσσοί δεν παρέχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου.

Σύμφωνα με τον Anderson, η Aurora επίσης δεν παρέχει απομακρυσμένο έλεγχο των οχημάτων εξαιτίας της πιθανής καθυστέρησης μετάδοσης των δεδομένων από τα ασύρματα δίκτυα, όπως και από τη δυσκολία ενός χειριστή να αφομοιώσει τις πληροφορίες και τις συνθήκες μιας δύσκολης κατάστασης και να βρεθεί ακριβώς στη θέση του οδηγού. Γι’ αυτό το λόγο και ο Anderson δήλωσε πως η Aurora ακολουθώντας τις αρχές της θα ακολουθήσει τον ασφαλή δρόμο, προσφέροντας αρχικά συμβουλές και βοήθεια σε αυτόνομα οχήματα και τους επιβάτες τους, ενώ όταν θα παρουσιαστεί η ανάγκη και θα έχουν λυθεί τα προβλήματα με τη βοήθεια της τεχνολογίας, θα είναι έτοιμη να προσφέρει και απομακρυσμένο έλεγχο.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *