Close

AdaSky Viper: Κάμερα υπέρυθρων γεφυρώνει το χάσμα στην αυτόνομη οδήγηση

Η AdaSky Viper αποτελεί μια θερμική κάμερα υπερύθρων, η οποία ισχυρίζεται ότι μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες που απαιτούνται για να μπορούν τα αυτόνομα οχήματα να λειτουργούν με ασφάλεια.

https://www.youtube.com/watch?v=hbjZDQxdktA

Ο Dror Meiri, αντιπρόεδρος της ανάπτυξης επιχειρήσεων στο AdaSky αναφέρει σχετικά: “Οι σημερινοί αισθητήρες δεν είναι αρκετά ικανοποιητικοί για πλήρη αυτόνομη οδήγηση κι εκεί είναι που ερχόμαστε εμείς να καλύψουμε το κενό”.

Ο ίδιος προσθέτει: “Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία υπερύθρων (IR) μπορεί να γεφυρώσει το χάσμα από το Επίπεδο 3 στα επίπεδα 4 και 5”.

Τα οχήματα επιπέδου 3 απαιτούν οδηγό, ο οποίος είναι έτοιμος να πάρει τον έλεγχο του οχήματος αν χρειαστεί. Οι επιβάτες των αυτόνομων οχημάτων επιπέδου 4 και 5 μπορούν ακόμη και να διαβάσουν ένα βιβλίο ή να κοιμηθούν. Όμως, για να μπορεί να συμβεί αυτό, οι αισθητήρες του οχήματος πρέπει να μπορούν να παρέχουν μια λεπτομερή και αξιόπιστη τρισδιάστατη εικόνα του χώρου που περιβάλλει το αυτοκίνητο και των άλλων χρηστών του οδικού δικτύου.

Όμως, οι υπάρχοντες αισθητήρες έχουν τα αδύνατα σημεία τους. Οι αισθητήρες lidar υψηλής ανάλυσης δυσκολεύονται στη βροχή, την ομίχλη και το χιόνι, ενώ τα ραντάρ τα βγάζουν πέρα καλύτερα, αλλά δεν παρέχουν τόσο λεπτομερή απεικόνιση, ενώ οι κάμερες έχουν τα ίδια προβλήματα με την ανθρώπινη όραση.

Η AdaSky Viper μπορεί να εντοπίσει διαφορές στη θερμότητα που εκπέμπεται από αντικείμενα στον δρόμο. Οι άνθρωποι και τα ζώα έχουν προτεραιότητα αλλά και οι οδικές επιφάνειες ξεχωρίζουν από τη βλάστηση. Οι προβολείς, το άμεσο ηλιακό φως και οι απότομες αλλαγές φωτισμού (που για παράδειγμα συναντούν οι οδηγοί όταν βγαίνουν από μια σήραγγα) δεν ενσωματώνονται με ολόκληρο το σκηνικό, όπως συμβαίνει στις κανονικές κάμερες.

Παρόλο που η τεχνολογία υπερύθρων χρησιμοποιείται επί δεκαετίες στα γυαλιά νυχτερινής όρασης και στις κάμερες ασφαλείας, δεν είναι τόσο διαδεδομένη στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή τη στιγμή μόνο η Autoliv προσφέρει κάμερα υπερύθρων, η οποία όμως σύμφωνα με τον Meiri έχει σχετικά χαμηλή ανάλυση 0.08 megapixels και πρέπει να επαναρρυθμίζεται κάθε λίγα λεπτά, στη διάρκεια των οποίων δεν λειτουργεί κάτι που δεν είναι καλό για τα αυτόνομα οχήματα.

Η AdaSky Viper έρχεται με υψηλότερη ανάλυση 0.3 megapixels και λειτουργεί συνεχόμενα στα 60fps.

Η AdaSky έχει επίσης αναπτύξει τη δική της υπολογιστική όραση για να αναλύει-ερμηνεύει το βίντεο, η οποία μπορεί να αναγνωρίσει τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα ζώα αρκετά μακρύτερα από το φάσμα των προβολέων ενός αυτοκινήτου.

Αυτή τη στιγμή, η τεχνολογία της AdaSky βρίσκεται υπό αξιολόγηση από διάφορες εταιρείες αυτοκινήτων και προμηθευτών και ευελπιστούν να μπορέσουν να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή του προϊόντος το 2020 ή 2021.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top