Η φθορά των μπαταριών δεν αφορά μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και τα plug-in υβριδικά (PHEV). Μια νέα έρευνα της ADAC στη Γερμανία, σε συνεργασία με την AVILOO, αποκαλύπτει ποιοι κατασκευαστές προσφέρουν τη μεγαλύτερη αντοχή στις μπαταρίες υψηλής τάσης.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα νικητή: η Mercedes-Benz προηγείται με διαφορά, ενώ η Mitsubishi κατατάσσεται τελευταία.
Η μελέτη βασίστηκε σε 28.500 μετρήσεις “State of Health” (SoH), δηλαδή της υγείας της μπαταρίας, που συλλέχθηκαν σε διάστημα έξι ετών από δεκάδες μοντέλα plug-in υβριδικών.
Τα δεδομένα δείχνουν ότι, παρόλο που οι περισσότερες μπαταρίες παραμένουν σε καλό επίπεδο ακόμη και μετά από 200.000 χλμ., η μάρκα του οχήματος παίζει καθοριστικό ρόλο στη μακροζωία τους.
Η Mercedes-Benz ξεχώρισε με σταθερή απόδοση των μπαταριών της ακόμη και πέρα από τα 200.000 χλμ., δείχνοντας ελάχιστη υποβάθμιση.
Ακολούθησαν οι BMW και Volvo, των οποίων οι μπαταρίες διατήρησαν υψηλή χωρητικότητα και συνέπεια στην απόδοση.
Αντίθετα, τα PHEV της Mitsubishi εμφάνισαν αισθητή φθορά από σχετικά νωρίς, αν και η κατάσταση σταθεροποιείται στα μεταγενέστερα στάδια ζωής του οχήματος.
Πώς συγκρίνονται οι υπόλοιπες εταιρείες
Volkswagen Group & Volvo: η υποβάθμιση παραμένει περιορισμένη ακόμη και σε οχήματα με υψηλή ηλεκτρική χρήση.
BMW: τα αποτελέσματα παρουσιάζουν διαφοροποίηση ανάλογα με το ποσοστό ηλεκτρικής οδήγησης.
Ford: οι μπαταρίες εμφανίζουν μείωση χωρητικότητας σε πρώιμο στάδιο, αν και τα διαθέσιμα δεδομένα για μεγαλύτερα χιλιόμετρα είναι περιορισμένα.
Η ADAC σημειώνει ότι τα περισσότερα PHEV διατηρούν πάνω από το 80% της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας τους μετά από 200.000 χλμ., γεγονός που δείχνει ότι η τεχνολογία είναι αρκετά ώριμη και αξιόπιστη.
Ωστόσο, η ποιότητα και το κόστος του οχήματος φαίνεται να σχετίζονται άμεσα με την αντοχή των μπαταριών – επιβεβαιώνοντας το ρητό «παίρνεις αυτό που πληρώνεις».
Η ADAC υπενθυμίζει ότι για οδηγούς που κινούνται κυρίως εντός πόλης ή σε καθημερινές διαδρομές με ηλεκτρική ενέργεια, ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο (BEV) ίσως είναι πιο συμφέρουσα επιλογή.
Οι μπαταρίες των BEV υφίστανται λιγότερους κύκλους φόρτισης και συχνά έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από αυτές των PHEV.