Η Mercedes-Benz Trucks πραγματοποίησε πρόσφατα μια δοκιμή πρόσκρουσης που τραβά τα βλέμματα: ένα αυτοκίνητο «έπεσε» σκόπιμα στο πλάι του ηλεκτρικού φορτηγού eActros 600, για να αξιολογηθεί η αντοχή του συστήματος μπαταριών του.
Το eActros 600 διαθέτει μια τεράστια μπαταρία 621 kWh τύπου λιθίου-φωσφορικού σιδήρου, χωρισμένη σε τρία διαμερίσματα, τοποθετημένα στο πλαίσιο του φορτηγού. Στόχος της δοκιμής ήταν να διαπιστωθεί εάν μια ισχυρή πλευρική σύγκρουση θα μπορούσε να προκαλέσει βλάβες ή πυρκαγιά, δεδομένου του αυξανόμενου ενδιαφέροντος γύρω από την ασφάλεια των ηλεκτρικών οχημάτων.
Για τη δοκιμή, χρησιμοποιήθηκε ένα όχημα βάρους άνω του 1 τόνου, το οποίο συγκρούστηκε με την πλευρά του φορτηγού με ταχύτητα άνω των 50 χλμ./ώρα – μια πρόσκρουση που θεωρείται τυπική για τον τομέα των βαρέων οχημάτων.
Το αποτέλεσμα; Καμία ζημιά στις μπαταρίες.
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι το σύστημα υψηλής τάσης και τα ηλεκτρικά εξαρτήματα του eActros 600 παρέμειναν άθικτα, χωρίς παραμορφώσεις ή επικίνδυνες διαρροές ενέργειας. Η επιτυχία αυτή αποδίδεται στην ειδική αρχιτεκτονική πλαισίου που έχει σχεδιαστεί ώστε να απορροφά την ενέργεια των συγκρούσεων και να προστατεύει τα ενεργειακά στοιχεία.
«Τα αποτελέσματα επιβεβαιώνουν τις προσδοκίες μας»
Ο Frank Müller, επικεφαλής του τμήματος Έρευνας Ατυχημάτων και Παθητικής Ασφάλειας της Mercedes-Benz Trucks, ανέφερε ότι πριν τη φυσική δοκιμή είχαν πραγματοποιηθεί πολλαπλές ψηφιακές προσομοιώσεις, οι οποίες έδωσαν παρόμοια αποτελέσματα.
«Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν πλήρως τις προβλέψεις μας. Δεν θα υπήρχε κανένας κίνδυνος σε πραγματικές συνθήκες», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ισχύς και αυτονομία
Το eActros 600 έχει σχεδιαστεί για βαριές μεταφορές, προσφέροντας αυτονομία έως 500 χιλιομέτρων με πλήρη φόρτιση και μικτό βάρος 40 τόνων. Χάρη στα υποχρεωτικά διαλείμματα οδήγησης στην Ευρώπη, μπορεί να καλύψει πάνω από 600 μίλια ημερησίως, εφόσον υπάρχει διαθέσιμος ταχυφορτιστής DC 400 kW στη διαδρομή.
Το μοντέλο είναι επίσης έτοιμο για φόρτιση Megawatt, μόλις τεθεί σε ισχύ το νέο πρότυπο MCS (Megawatt Charging System).
Με τη συγκεκριμένη δοκιμή, η Mercedes-Benz δείχνει ότι τα μεγάλα ηλεκτρικά φορτηγά μπορούν να είναι τουλάχιστον εξίσου ασφαλή με τα συμβατικά. Η επιτυχία του eActros 600 στην πρόσκρουση υπογραμμίζει την πρόοδο στην τεχνολογία μπαταριών και ενισχύει την εμπιστοσύνη στη μετάβαση προς τις μηδενικές εκπομπές και τις ηλεκτρικές μεταφορές μεγάλης κλίμακας.