Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη δεν απλώς αναπτύσσεται, αλλά βιώνει μια εντυπωσιακή έκρηξη.
Μέχρι τα τέλη Αυγούστου 2025, οι πωλήσεις νέων EVs αυξήθηκαν κατά 26% σε σχέση με το 2024, φέρνοντας τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα στο επίκεντρο. Τον Αύγουστο, 1 στα 5 νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ήταν αμιγώς ηλεκτρικό — ένα ορόσημο που δείχνει ότι η μετάβαση προς τη βιώσιμη μετακίνηση είναι πλέον σε πλήρη εξέλιξη.
Ωστόσο, ενώ το πάρτι της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, η Tesla φαίνεται να μην συμμετέχει όπως παλιά.
Το Model Y της Tesla εξακολουθεί να είναι το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη για το 2025, με 83.314 πωλήσεις μέχρι στιγμής, ενώ το Model 3 ακολουθεί στην τρίτη θέση με 50.237 πωλήσεις. Παρ’ όλα αυτά, η εικόνα δεν είναι τόσο ρόδινη όσο δείχνουν οι αριθμοί.
Οι πωλήσεις του Model Y έχουν σημειώσει πτώση 34% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ το Model 3 έχει υποχωρήσει κατά 29%. Σε μια αγορά όπου οι περισσότεροι κατασκευαστές βλέπουν διψήφια ανάπτυξη, η Tesla ξεχωρίζει αρνητικά ως η μόνη μεγάλη εταιρεία στην πρώτη δεκάδα με αρνητικό πρόσημο.
Ο Όμιλος Volkswagen αναδεικνύεται ως ο μεγαλύτερος πωλητής ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τον Αύγουστο, με 16.105 πωλήσεις – μια εντυπωσιακή αύξηση 45% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η στρατηγική του γερμανικού κολοσσού βασίζεται σε ποικιλία μοντέλων, όπως τα ID.3, ID.4 και το νέο ID.7, καλύπτοντας ευρύ φάσμα προτιμήσεων και αναγκών.
Η Tesla ήρθε δεύτερη τον Αύγουστο με 14.245 μονάδες, ενώ η BMW συμπλήρωσε την τριάδα με 12.546 πωλήσεις, σημειώνοντας αύξηση 7%. Παρά τη βελτίωση σε σχέση με τον Ιούλιο, όταν η Tesla είχε πέσει στην έβδομη θέση, η γενική της πορεία παραμένει καθοδική.
Ο κύριος λόγος για την πτώση της Tesla φαίνεται να είναι η έλλειψη μοντέλων. Με μόνο δύο βασικά αυτοκίνητα (Model 3 και Model Y), η γκάμα της Tesla δείχνει περιορισμένη σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, που προσφέρουν επιλογές σε κάθε κατηγορία – από συμπαγή hatchback μέχρι μεγάλα SUV και πολυτελή sedan.
Η αυξανόμενη ποικιλομορφία από εταιρείες όπως η Volkswagen, η Ford και η BMW προσφέρει στους καταναλωτές μεγαλύτερη ευελιξία και εξατομίκευση – κάτι που η Tesla δεν μπορεί πλέον να αγνοεί.
Παρά τις προκλήσεις για μεμονωμένες εταιρείες, η συνολική εικόνα της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη είναι εξαιρετικά θετική. Το γεγονός ότι τα EVs πέτυχαν 20% μερίδιο αγοράς μέσα στο καλοκαίρι, σηματοδοτεί την πρόωρη επίτευξη ενός κρίσιμου στόχου που η βιομηχανία και οι ρυθμιστικές αρχές είχαν θέσει για την περίοδο 2025-2027.
Η Ευρώπη, με τη βοήθεια τόσο των παραδοσιακών κατασκευαστών όσο και των νεοεισερχόμενων, προχωρά ταχύτερα από το αναμενόμενο προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών.
Συμπερασματικά, η Tesla εξακολουθεί να ηγείται σε επίπεδο μοντέλων, αλλά οι αριθμοί αποκαλύπτουν μια στροφή. Ο ανταγωνισμός δεν μένει αδρανής, και η δυναμική αγορά της Ευρώπης επιβραβεύει πλέον το εύρος, την ποικιλία και την καινοτομία. Αν η Tesla θέλει να διατηρήσει τη θέση της στον χάρτη των EVs στην Ευρώπη, το επόμενο της βήμα θα πρέπει να περιλαμβάνει περισσότερες επιλογές – και γρήγορα.