Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2028, κάθε όχημα που διαθέτει στην ευρωπαϊκή αγορά θα κατασκευάζεται εντός της ηπείρου.
Η δήλωση αυτή έγινε από την εκτελεστική αντιπρόεδρο της εταιρείας, Στέλλα Λι, στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου του Μονάχου.
Η κίνηση αυτή αποτελεί, σε μεγάλο βαθμό, απάντηση στους νέους υψηλούς δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής παραγωγής. Η BYD σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή στο νέο της εργοστάσιο στην Ουγγαρία –εντός της ΕΕ– μέχρι το τέλος του 2025.
Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει και δεύτερη μονάδα παραγωγής στην Τουρκία, με κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινούν το 2026. «Μέσα στα επόμενα δύο με τρία χρόνια, θα εκπαιδευτούμε ώστε να αποκτήσουμε μια πιο ευρωπαϊκή προσέγγιση στην παραγωγή», δήλωσε χαρακτηριστικά η Λι.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν αυτή η “ευρωπαϊκή στροφή” θα επεκταθεί και στον σχεδιασμό ή στα χαρακτηριστικά των μοντέλων. Κάτι παρόμοιο έκαναν με επιτυχία στο παρελθόν η Hyundai και η KIA, όταν πέρασαν σε πιο ευρωπαϊκό σχεδιαστικό προσανατολισμό – αν και τότε επρόκειτο για συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε μια διαφορετική εποχή.
Η BYD, μέχρι στιγμής, εφαρμόζει μια στρατηγική κατά την οποία λανσάρει πρώτα μια σειρά μοντέλων στην Κίνα, και στη συνέχεια επιλέγει ποια θα φέρει στην Ευρώπη – συχνά αλλάζοντας μόνο το όνομα, χωρίς σημαντικές αλλαγές.
Η δέσμευση της BYD να “ευρωπαϊκοποιήσει” την παραγωγή της δεν σταματά μόνο στα εργοστάσια. Η εταιρεία σχεδιάζει να λειτουργεί πάνω από 1.000 καταστήματα λιανικής σε 32 ευρωπαϊκές χώρες μέχρι το τέλος του έτους. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει μαζικές προσλήψεις και βρίσκεται σε επαφές με εκατοντάδες Ευρωπαίους προμηθευτές – ένδειξη ότι δεν σκοπεύει απλώς να εισάγει εξαρτήματα από την Κίνα και να τα συναρμολογεί τοπικά.
Τέλος, η BYD ανακοίνωσε και κάτι πιο φιλόδοξο: την είσοδο της πολυτελούς της μάρκας Yangwang στην Ευρώπη το 2027, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στην premium κατηγορία. Αν και εξακολουθεί να κυριαρχεί στην αγορά της Κίνας, η Λι τονίζει ότι η μελλοντική ανάπτυξη της BYD θα προέρχεται όλο και περισσότερο από τις διεθνείς αγορές — γι’ αυτό και η Ευρώπη βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της.