H Αudi αποκάλυψε το πιο πρόσφατο και ίσως το πιο κρίσιμο βήμα στις μέχρι τώρα ηλεκτροκίνητες προσπάθειές της: το Q6 E-Tron 2025.
Πρόκειται για ένα μεσαίο SUV που χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα μπαταρίας και κινητήρα που θα υποστηρίξει μια σειρά από μελλοντικά Audi και Porsche. Με το Q6 E-Tron 2025 κάνει ντεμπούτο η ηλεκτρική αρχιτεκτονική και την αρχιτεκτονική λογισμικού επόμενης γενιάς του Ομίλου Volkswagen.
Η Audi δεν εγκαταλείπει τα βενζινοκίνητα αλλά το Q6 αποτελεί βασικό μέρος της στρατηγικής της να προσφέρει ένα ηλεκτρικό σε όλες τις «βασικές» κατηγορίες οχημάτων έως το 2027. Γύρω στο 2033 αναμένεται να είναι πλήρως ηλεκτρική μάρκα.
Το Q6 E-Tron έρχεται στις ΗΠΑ στα τέλη του 2024 με δύο παραλλαγές: το Q6 E-Tron Quattro και το πιο σπορ SQ6 E-Tron.
Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα Performance Platform Electric (PPE) της Audi, η οποία μπορεί να διαμορφωθεί ώστε να ταιριάζει σε μια σειρά διαφορετικών σεντάν και SUV τόσο από την Audi όσο και από την Porsche. Αυτή η νέα τεχνολογία επιτρέπει εξαιρετική αυτονομία, ταχύτητες φόρτισης και επιδόσεις, λέει η Audi.
Τόσο το Q6 Quattro όσο και το SQ6 είναι εξοπλισμένα με διπλούς κινητήρες εμπρός και πίσω και τετρακίνηση. Στο Quattro η μέγιστη ισχύς των 456 ίππων φτάνει τα 100 χλμ. σε περίπου πέντε δευτερόλεπτα, λέει η Audi. Το SQ6 βγάζει 510 άλογα και φτάνει τα 100 σε 4,2 δευτερόλεπτα.
Το ηλεκτρικό έχει έναν ασύγχρονο κινητήρα μπροστά και έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη στο πίσω μέρος. Αυτό του επιτρέπει να αποδεσμεύει τον μπροστινό του κινητήρα για να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας όταν χρειάζεται.
Μια μπαταρία 100 κιλοβατώρων που βρίσκεται στο πάτωμα του Q6 E-Tron θα προσφέρει περισσότερα από 300 μίλια αυτονομίας EPA (483 χλμ.) στο Quattro, σύμφωνα με τις εσωτερικές εκτιμήσεις της Audi – περισσότερο από κάθε ηλεκτρικό Αudi που έχει κυκλοφορήσει.
Μια έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς (με την ίδια μπαταρία 100 kWh αλλά έναν κινητήρα αντί για δύο) θα πρέπει να προσφέρει αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα και θα είναι η επιλογή για τους αγοραστές Audi που θέλουν απόλυτη μέγιστη αυτονομία. Μια παραλλαγή RS υψηλών επιδόσεων καθώς και μια έκδοση Sportback είναι επίσης στα σκαριά.
Η μάρκα διαφημίζει επίσης μερικές εντυπωσιακά γρήγορες ταχύτητες φόρτισης. Χάρη σε μια αρχιτεκτονική 800 volt φτάνει τα 270 κιλοβάτ ισχύς φόρτισης. Όταν συνδεθεί σε ένα αρκετά ισχυρό βύσμα, το Q6 E-Tron μπορεί να επαναφορτιστεί από 10-80% κατάσταση φόρτισης σε 21 λεπτά, λέει η Audi. Υποθέτοντας μια συνολική αυτονομία 300 μιλίων (483 χλμ) , αυτό αντιστοιχεί σε 210 μίλια (338 χλμ.) πιθανής οδήγησης.
Είναι ενδιαφέρον ότι όταν χρησιμοποιείτε φορτιστή που δεν λειτουργεί στα 800 βολτ, το Q6 E-Tron αναστρέφει έναν διακόπτη που χωρίζει το πακέτο του σε δύο τμήματα 400 βολτ. Στη συνέχεια, φορτίζονται ταυτόχρονα στα 135 kW, μειώνοντας τους χρόνους φόρτισης σε λιγότερο ισχυρούς σταθμούς. Υπό αυτές τις συνθήκες, το 10-80% θα πρέπει να συμβεί σε 30 λεπτά, λέει η Audi.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed/.