Close

2021 και μετά: Οι αλλαγές που θα γίνουν στα μηχανοκίνητα της F1

Οι αλλαγές στους κανονισμούς της Φόρμουλα 1, φέρνουν αντίστοιχα διαφοροποιήσεις και στην όψη των μονοθεσίων.

Οι επικείμενοι, νέοι κανονισμοί που πρόκειται να ισχύσουν από το 2021, ανακοινώθηκαν κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι των ΗΠΑ. Παράλληλα το φως της δημοσιότητας είδαν και τα πρώτα επίσημα σχέδια των μονοθέσιων με τις μελλοντικές αλλαγές.

Οι νέοι κανονισμοί αφορούν πολλούς τομείς της F1, από το βάρος και το σχεδιασμό μέχρι το budget των ομάδων. Στόχος αυτών των αλλαγών είναι να δώσουν στους αγώνες μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα. Όπως δήλωσε και ο τεχνικός διευθυντής της Φόρμουλα 1, Νικόλας Τομπάζης «οι νέοι κανονισμοί θα επιτρέπουν αρκετές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των αυτοκινήτων, ώστε να μη μοιάζει το πρωτάθλημα με διαγωνισμό ενιαίου».

Πιο συγκεκριμένα, θα υπάρξει αύξηση του κατώτατου βάρους των μονοθέσιων από 743 σε 768 κιλά. Αυτό οφείλεται στις μεγαλύτερες ζάντες, θα είναι πια 18 ιντσών, και στους βαρύτερους κινητήρες. Με λίγα λόγια, τα καινούργια αυτοκίνητα θα είναι λίγο πιο βαριά και πιο αργά από τα σημερινά, όμως θα γίνουν και αλλαγές στις μπροστινές αεροτομές που θα επιτρέψουν ευκολότερες προσπεράσεις και περισσότερες «μονομαχίες» στην πίστα. Από το 2021 θα υπάρξουν και «open source» μέρη.

Στο design αυτών των μερών θα έχουν πρόσβαση όλες οι ομάδες, για λόγους οικονομίας. Οικονομία θα επιτευχθεί και στα σασμάν, καθώς ο πλήρης ανασχεδιασμός τους θα επιτρέπεται μόνο μία φορά ανά 5 χρόνια. Επίσης, οι θερμαινόμενες κουβέρτες των ελαστικών θα διατηρηθούν μάλλον μέχρι το 2022, οπότε και θα καταργηθούν. Ένα άλλο ζήτημα που συζητιέται είναι το ενιαίο σύστημα φρένων, όμως αυτό δεν προβλέπεται πριν το 2023. Συνολικά, αυτές οι αλλαγές θα κάνουν τα μονοθέσια 3 – 3,5 δευτερόλεπτα πιο αργά ανά γύρο.

Στον τομέα του budget τώρα, για πρώτη φορά στα χρονικά της Φόρμουλα 1 θα εφαρμοστεί το ανώτατο όριο των 175 εκατ. δολαρίων στον ετήσιο προϋπολογισμό των ομάδων. Από αυτό το ποσό εξαιρούνται οι αμοιβές των οδηγών και των τριών καλύτερα αμειβόμενων στελεχών κάθε ομάδας, καθώς και μερικά ειδικά κονδύλια όπως του τμήματος μάρκετινγκ και του μπόνους στο τέλος του έτους.

Προς το παρόν, «βασίλισσα» της Φόρμουλα 1 τα τελευταία χρόνια είναι η Mercedes και «βασιλιάς» ο πιλότος της ομάδας Λιούις Χάμιλτον. Πανηγυρίζοντας πρόσφατα το 6ο Πρωτάθλημα της καριέρας του, ο Χάμιλτον έχει πλέον ένα μόνο τίτλο λιγότερο απ’ ότι ο μυθικός Μίκαελ Σουμάχερ. Ο 34χρονος οδηγός είναι ακόμη ιδιαίτερα ακμαίος και το στοίχημα Formula 1 της bwin για το Πρωτάθλημα 2020 τον δείχνει κορυφαίο φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου. Ο Χάμιλτον έχει χάσει ένα μόνο πρωτάθλημα από το 2014, ενώ πλέον είναι ο μόνος που βρίσκεται κοντά στο να ισοφαρίσει το Σουμάχερ. Ο διάσημος οδηγός έχει καταφέρει μέχρι σήμερα, εκτός των 6 πρωταθλημάτων να είναι εκείνος με τις περισσότερες poles positions και με το υψηλότερο ποσοστό επιτυχίας στα πόντιουμ.

Μετά και τον τελευταίο του τίτλο, ο Λιούις Χάμιλτον, είναι αυτή τη στιγμή ο δεύτερος πιο επιτυχημένος οδηγός όλων των εποχών, με πολλά ρεκόρ καριέρας. Μένει λοιπόν να δούμε εάν θα μπορέσει να φτάσει, ή ακόμα και να ξεπεράσει, το Νο1 στην ιστορία του αθλήματος…

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top