Η Xiaomi κατακτά με ταχύτατους ρυθμούς την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, επιτυγχάνοντας ακόμη έναν μήνα εξαιρετικών αποτελεσμάτων.
Τον Αύγουστο, η εταιρεία ξεπέρασε τις 30.000 παραδόσεις, καταγράφοντας για δεύτερο συνεχόμενο μήνα εντυπωσιακές επιδόσεις.
Εντυπωσιακό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Xiaomi έκανε το ντεμπούτο της στον χώρο των ηλεκτρικών μόλις πριν από έναν χρόνο.
Κεντρικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έχει το Xiaomi YU7, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, το οποίο παρουσιάστηκε στις 26 Ιουνίου. Το μοντέλο προκάλεσε φρενίτιδα ενδιαφέροντος από την πρώτη στιγμή, με περισσότερες από 200.000 παραγγελίες να καταγράφονται μέσα στα πρώτα τρία λεπτά της διαθεσιμότητάς του. Λιγότερες από 24 ώρες αργότερα, ο αριθμός αυτός είχε εκτοξευθεί σε πάνω από 240.000.
Το YU7 προσφέρεται σε τιμές από 253.500 έως 329.900 γιουάν (περίπου 30.330 – 39.490 ευρώ) και στηρίζεται σε προηγμένη αρχιτεκτονική 800V, εξασφαλίζοντας εντυπωσιακή αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 760 και 835 χιλιομέτρων ανά φόρτιση.
Ωστόσο, η ξαφνική άνοδος στη ζήτηση δημιούργησε και μία σημαντική πρόκληση για τη Xiaomi: την παραγωγική ικανότητα. Αυτή τη στιγμή, οι χρόνοι αναμονής για το YU7 φτάνουν έως και 56 εβδομάδες, σύμφωνα με την επίσημη εφαρμογή της εταιρείας. Είναι ξεκάθαρο πως η δημιουργία ενός επιτυχημένου EV είναι μόνο το πρώτο βήμα – η ταχεία μαζική παραγωγή είναι ένα εξίσου απαιτητικό εγχείρημα.
Για να ανταποκριθεί στη ζήτηση, η Xiaomi έχει ήδη προχωρήσει σε ενίσχυση των παραγωγικών της υποδομών. Τον Ιούλιο ξεκίνησε προσλήψεις για τη δεύτερη φάση του εργοστασίου της, ενώ από τον Ιούνιο έχει εξασφαλίσει τοποθεσία για την τρίτη φάση επέκτασης. Το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, αλλά είναι προφανές ότι η επεκτατική στρατηγική είναι καθοριστικής σημασίας για τη μελλοντική της ανάπτυξη.
Πριν από το YU7, η Xiaomi είχε λανσάρει το SU7, το πρώτο της sedan, τον Μάρτιο του 2024. Το SU7, με τιμές που κυμαίνονται από 215.900 έως 299.900 γιουάν (περίπου 25.840 – 35.870 ευρώ), προσφέρει επίσης μεγάλη αυτονομία – από 700 έως 830 χιλιόμετρα – και αποτέλεσε την απόδειξη ότι η Xiaomi μπορεί να κατασκευάσει ένα αξιόπιστο και ελκυστικό EV.
Η σειρά εμπλουτίστηκε περαιτέρω με την παρουσίαση του SU7 Ultra τον Φεβρουάριο του 2025 – ενός μοντέλου επιδόσεων με τρεις ηλεκτροκινητήρες, 1.548 ίππους, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 2,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 350 χλμ./ώρα. Κυκλοφόρησε μάλιστα και σε ειδική έκδοση Nürburgring Limited Edition, περιορισμένη στις 100 μονάδες.
Εκτός από την παραγωγή, η Xiaomi επενδύει και στην ενίσχυση της παρουσίας της σε φυσικά καταστήματα. Μόνο τον Αύγουστο, εγκαινίασε 18 νέα σημεία πώλησης, ανεβάζοντας το σύνολο των εκθεσιακών της χώρων σε 370 σε 105 πόλεις ανά την Κίνα.
Στόχος της Xiaomi είναι να συνεχίσει να κλιμακώνει την παρουσία της στην αγορά. Ο ιδρυτής της, Lei Jun, έχει ανακοινώσει στόχο για 350.000 πωλήσεις EV έως το τέλος του 2025. Εσωτερικές εκτιμήσεις ανεβάζουν αυτόν τον αριθμό στα 400.000 έως 500.000 οχήματα, με μακροπρόθεσμη προοπτική να ξεπεράσει τις 800.000 πωλήσεις ετησίως μέχρι το 2027.