Η Xiaomi προωθεί μια μεγάλη ενημέρωση λογισμικού για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, σχεδιασμένη να κάνει το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης πιο έξυπνο και πιο ανθρώπινο.
Αυτή η ενημέρωση διατίθεται στους κατόχους των μοντέλων Xiaomi SU7 Pro, Max και Ultra, ενώ το πρόσφατα ανακοινωθέν Xiaomi YU7 θα περιλαμβάνει το σύστημα από το εργοστάσιο.
Ο πυρήνας αυτής της αναβάθμισης είναι η τεράστια αύξηση των δεδομένων από τα οποία έχει μάθει η τεχνητή νοημοσύνη του αυτοκινήτου. Η Xiaomi αποκαλεί τα δεδομένα της «Clips», αλλά αυτά δεν είναι τα τυπικά βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αντίθετα, κάθε Clip είναι ένα τμήμα οδήγησης σε πραγματικό κόσμο διάρκειας 30 έως 60 δευτερολέπτων. Αυτές οι ηχογραφήσεις καταγράφουν όλα όσα βλέπει και αισθάνεται το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας τις κάμερές του, το LiDAR και το ραντάρ mmWave.
Ουσιαστικά, το ADAS της Xiaomi είναι ένας μαθητής οδηγός που παρακολουθεί εκατομμύρια σύντομα βίντεο ενός έμπειρου σοφέρ που πλοηγείται σε δύσκολες καταστάσεις. Αναλύοντας αυτά τα βίντεο, η Τεχνητή Νοημοσύνη μαθαίνει πώς να αντιδρά άμεσα στον κόσμο, μια προσέγγιση γνωστή ως σύστημα “από άκρο σε άκρο”. Αυτή η μέθοδος αποφεύγει πολύπλοκους, προγραμματισμένους κανόνες, επιτρέποντας στην Τεχνητή Νοημοσύνη να μαθαίνει πιο φυσικά από την εμπειρία.
Το ADAS της Xiaomi αρχικά εκπαιδεύτηκε σε μια βιβλιοθήκη τριών εκατομμυρίων Clips, αλλά τώρα, αυτή η βιβλιοθήκη έχει αυξηθεί σε 10 εκατομμύρια. Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτό το γιγαντιαίο άλμα στα διαθέσιμα δεδομένα έχει οδηγήσει σε αισθητές βελτιώσεις στον τρόπο με τον οποίο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χειρίζονται τον δρόμο. Στόχος είναι να γίνει η εμπειρία να μοιάζει λιγότερο σαν ένα ρομπότ να έχει τον έλεγχο και περισσότερο σαν ένας έμπειρος άνθρωπος να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.
Η Xiaomi υποστηρίζει ότι η άνεση οδήγησης κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα έχει βελτιωθεί κατά 57%. Στην πράξη, αυτό θα πρέπει να σημαίνει ομαλότερα ξεκινήματα και σταματήματα στην κυκλοφορία, μειώνοντας την απότομη κίνηση που μπορεί μερικές φορές να προκαλέσει ναυτία. Το σύστημα αναφέρεται επίσης ότι είναι 67% καλύτερο στην πλοήγηση γύρω από εμπόδια. Αυτό θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε, από ένα διπλοπαρκαρισμένο φορτηγό παράδοσης μέχρι την αντίθετη κατεύθυνση κυκλοφορίας σε έναν στενό δρόμο, και η εταιρεία λέει ότι η ικανότητα του αυτοκινήτου να διέρχεται με επιτυχία από πολύπλοκες διασταυρώσεις έχει αυξηθεί κατά 23%.
Η Xiaomi έχει αναλάβει μια τεράστια δέσμευση για την ανάπτυξη της δικής της τεχνολογίας οδήγησης για τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της. Η εταιρεία έχει επενδύσει αρχικά 5,79 δισεκατομμύρια γιουάν, δηλαδή περίπου 691 εκατομμύρια ευρώ, στο αυτοκινητιστικό της έργο. Μια αφοσιωμένη ομάδα έρευνας και ανάπτυξης με πάνω από 1.800 άτομα εργάζεται πάνω στην τεχνολογία, υποστηριζόμενη από έναν στόλο περισσότερων από 400 δοκιμαστικών οχημάτων που συλλέγουν συνεχώς νέα δεδομένα σε δημόσιους δρόμους. Όλη αυτή η προσπάθεια υποστηρίζεται από το εσωτερικό εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης της Xiaomi και την θεμελιώδη τεχνητή νοημοσύνη της, το μεγάλο μοντέλο MiMo, το οποίο τροφοδοτεί τη διαδικασία μάθησης για το σύστημα οδήγησης.