Close

Αυτόνομη οδήγηση: Σε ποιο Level βρίσκονται τα αυτοκίνητα σήμερα;

Τα αυτοκίνητα που βγαίνουν σήμερα στην παραγωγή εξοπλίζονται με μια σειρά από συστήματα υποστήριξης του οδηγού που δίνουν έμφαση στην ασφάλεια. Σε ποιο από τα πέντε Επίπεδα (Levels) αυτόνομης οδήγησης βρισκόμαστε σήμερα;

Αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρείες τεχνολογίας και κατασκευαστές εξαρτημάτων έχουν επιδοθεί τα τελευταία χρόνια σε έναν ανηλεή αγώνα με φόντο την αυτόνομη οδήγηση, επενδύοντας πακτωλούς χρημάτων στους τομείς έρευνας και εξέλιξης.

Ωστόσο, για να μπορέσουν να εφαρμοστούν στην καθημερινότητα όλες αυτές οι καινοτόμες ιδέες και να φτάσουμε στο σημείο εφαρμογής της πλήρους αυτόνομης οδήγησης σε αυτοκίνητα παραγωγής έχουμε δρόμο ακόμα.

Και αυτό γιατί θα πρέπει πρώτα να διευθετηθούν μια σειρά από ανοιχτά ζητήματα που υπάρχουν τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως στο νομικό πλαίσιο που θα ισχύει γι’ αυτού του είδους τα οχήματα.

Τα Επίπεδα (Levels) αυτόνομης οδήγησης που έχει προσδιορίσει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία είναι πέντε.

Σήμερα, τα μοντέλα παραγωγής εφοδιάζονται με συστήματα υποστήριξης του οδηγού που πληρούν τις προδιαγραφές Επιπέδου 2 της αυτόνομης οδήγησης.

Τι σημαίνει αυτό;

Τα εν λόγω συστήματα (υποστήριξης οδηγού) αντιπροσωπεύουν ένα προκαταρκτικό, θα λέγαμε, στάδιο αυτόνομης οδήγησης. Η υποστήριξη με καθοδήγηση του οχήματος διαμήκως και πλαγίως επιτρέπει πιο χαλαρή, ασφαλέστερη οδήγηση, που σημαίνει ότι ο οδηγός υφίσταται σημαντικά λιγότερο στρες.

Τα σημερινά συστήματα όμως απαιτούν τη συνεχή προσοχή του οδηγού στην κυκλοφορία, εν μέρει λόγω των δυνατοτήτων της σημερινής τεχνολογίας αλλά και της ισχύουσας νομοθεσίας.

Ο οδηγός είναι πάντα υπεύθυνος για τον έλεγχο του οχήματος. Χαρακτηριστικά όπως αναγνώριση χεριών στο τιμόνι είναι σχεδιασμένα για να επιτυγχάνεται ο σκοπός αυτός.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top