Self-Driving

Τι είναι η αυτόνομη οδήγηση; Επεξήγηση των Levels

Σε αυτό εδώ το άρθρο θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε με απλά λόγια τα επίπεδα (levels) της αυτόνομης οδήγησης και πως αυτά έρχονται να επηρεάσουν και να μετατρέψουν τον τρόπο που οδηγούμε και που θα κινούμαστε στις πόλεις μελλοντικά.

Level 0: Το σύστημα δεν έχει έλεγχο πάνω στο όχημα, μπορεί όμως να παρέχει προειδοποιήσεις. Πρόκειται για τα απλά συμβατικά οχήματα που οδηγούμε σήμερα.

Level 1: Ο οδηγός θα πρέπει να είναι σε θέση να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος οποιαδήποτε στιγμή. Παρέχονται λειτουργίες όπως Adaptive Cruise Control (ACC), Parking Assistance και Lane Keeping Assistance (LKA). Πρόκειται για εξελιγμένα οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα.

Level 2: Ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να αναγνωρίζει αντικείμενα και συμβάντα στο δρόμο και να ανταποκρίνεται όταν το σύστημα αδυνατεί να ανταποκριθεί σωστά. Το όχημα μπορεί μόνο του να επιταχύνει, να φρενάρει και να αλλάζει διεύθυνση στο δρόμο αλλά και απενεργοποιείται αμέσως μόλις αναλάβει τον έλεγχο ο οδηγός.

Αυτόνομα οχήματα: Τι θα προσφέρουν και πως λειτουργούν

Level 3: Σε συγκεκριμένα περιβάλλοντα όπως αυτοκινητόδρομους, ο οδηγός μπορεί με ασφάλεια να μην έχει την προσοχή του στην οδήγηση.

Level 4: Το αυτόνομο όχημα μπορεί να κινείται στα περισσότερα περιβάλλοντα. Ο οδηγός θα πρέπει να ενεργοποιεί το σύστημα μόνο όταν είναι ασφαλές να το πράξει. Όταν αυτό είναι ενεργοποιημένο, δεν απαιτείται η προσοχή του οδηγού στο δρόμο.

Level 5: Πέρα από το να καθοριστεί ο προορισμός και να ενεργοποιηθεί το σύστημα, δεν απαιτείται καμία άλλη ανθρώπινη παρέμβαση. Το αυτόνομο όχημα μπορεί να οδηγήσει οπουδήποτε είναι νόμιμο από το κώδικα οδικής κυκλοφορίας.

Κώστας Βλαχάκης

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Πρόσφατα άρθρα

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.