Close

VW I.D. Vizzion: Tο αυτόνομο σεντάν του μέλλοντος [GimSwiss 2018]

Το I.D. Vizzion αποτελεί το τέταρτο μέλος της ηλεκτρικής υπό-μπράντας της Volkswagen, I.D. και αποτελεί το όραμα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τα πολυτελή σεντάν του αύριο.

Χαρακτηρίζεται από πολλούς ως ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που παρουσιάζονται στο Σαλόνι της Γενεύης (8-18 Μαρτίου), καθώς θα αποτελέσει τη μελλοντική ναυαρχίδα της Volkswagen στην εποχή της αυτόνομης οδήγησης.

Δείτε video από την επίσημη παρουσίαση του I.D. Vizzion
https://www.youtube.com/watch?v=wI0vOuVTWyE

Πρόκειται για ένα πολυτελές αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν μήκους 5,16 μέτρων το οποίο προορίζεται για αντίπαλος του Tesla Model S. Διαθέτει σπορ εμφάνιση, αεροδυναμική σχεδίαση, μεγάλους τροχούς, ενώ οι θύρες πρόσβασης ανοίγουν αντικριστά.

Αποτυπώνει το όραμα της Volswkagen για την κατηγορία των πολυτελών σεντάν του 2030, όταν η αυτοκίνηση θα έχει περάσει σε ένα άλλο επίπεδο, όπου κύρια χαρακτηριστικά θα είναι η αυτόνομη οδήγηση και η τεχνητή νοημοσύνη.

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης 2018 (GIMS 2018)

Πάνω σε αυτό το concept που παρουσιάζεται στη Γενεύη, θα βασιστεί και ο ηλεκτρικός αντικαταστάτης του Phaeton που αναμένεται να βγει στην παραγωγή το 2022.

Το I.D. Vizzion Concept αποτελεί το τέταρτο μέλος της ηλεκτρικής υπό-μπράντας της Volkswagen, I.D. και είναι πλήρως αυτονομο που σημαίνει ότι δεν διαθέτει τιμόνι, πεντάλ ελέγχου και όργανα ενδείξεων. Μπορεί δηλαδή να κινείται αυτόνομα στους δρόμους εντός και εκτός πόλης επιτρέποντας στους επιβάτες του να περάσουν εποικοδομητικά τον ελεύθερο χρόνο τους κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Το φουτουριστικό πόνημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι εξοπλισμένο με ένα προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης (AI) που λειτουργεί ως “εικονικός οικοδεσπότης” για τους επιβάτες. Η επικοινωνία γίνεται είτε μέσω φωνητικών εντολών είτε μέσω χειρονομιών. Το σύστημα μαθαίνει τις προτιμήσεις του κάθε επιβάτη και αναλόγως προσαρμόζεται (ρυθμίζει τη θέση, τη θερμοκρασία κ.α.), ενώ φροντίζει να παρέχει ενημέρωση σχετικά με τη διαδρομή, την ώρα άφιξης και άλλες πληροφορίες.

Το εσωτερικό του I.D. Vizzion θυμίζει άνετο σαλόνι, όπου συναντάμε τέσσερα ατομικά και ιδιαίτερα άνετα καθίσματα που φέρνουν περισσότερο σε πολυθρόνες και διάκοσμο με κρυφούς φωτισμούς που συμβάλλουν στη διαμόρφωση χαλαρωτικής ατμόσφαιρας.

Ξεχάστε τις συμβατικές τεχνολογίες, αφού ο έλεγχος γίνεται μέσω φωνητικών εντολών και με χειρονομίες, ενώ χάρη στην τεχνολογία HoloLens που έχει αναπτύξει η Microsoft, δημιουργείται ένα εικονικό περιβάλλον μέσω επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality).

Δύο περιστρεφόμενα χειριστήρια υπάρχουν ενσωματωμένα στην κεντρική κονσόλα και μέσω αυτών οι επιβάτες μπορούν να ακινητοποιήσουν το όχημα αν χρειαστεί.

Το I.D. Vizzion διαθέτει τρία προγράμματα ταξιδιού (travel modes) που μπορούν να επιλέξουν οι επιβάτες. Το Relax, το Active και το Family.

Στο Active mode ο επιβάτης μπορεί να δουλέψει, να παίξει και να αλληλεπιδράσει με το αυτοκίνητο. Στη λειτουργία Relax, δημιουργούνται όλες εκείνες οι συνθήκες που δημιουργούν χαλαρωτική ατμόσφαιρα στο σαλόνι, όπως μουσική, ειδικός φωτισμός με πιο ζεστά χρώματα και άνεση, καθώς εκτείνεται υποπόδιο που βρίσκεται σε κάθε κάθισμα. Για το Family mode, η Volkswagen δεν δίνει λεπτομέρειες, προφανώς όμως εστιάζει στην επικοινωνία μεταξύ των επιβατών.

Το I.D. Vizzion χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες. Ο ένας που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα αποδίδει 101 HP και ο άλλος, στον πίσω άξονα, 201 HP, με τη συνολική απόδοση να φτάνει τους 302 HP. Η συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου που εξοπλίζει το όχημα είναι χωρητικότητας 111 kWh και υπόσχεται αυτονομία 664 km με μια πλήρη φόρτιση. Στον τομέα των επιδόσεων, το I.D. Vizzion χρειάζεται 6,3 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία του 0-100km/h, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται αυτόματα στα 180 km/h.

Πηγή 1, 2

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top