Για χρόνια, η Toyota παρακολουθούσε από το περιθώριο την εκρηκτική ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, κυρίως από εγχώριες εταιρείες.
Τώρα, ο ιαπωνικός κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας αποφασίζει να κινηθεί δυναμικά — όχι όμως ενισχύοντας τη δική του τεχνολογία, αλλά αλλάζοντας εντελώς προσέγγιση.
Με το επερχόμενο ηλεκτρικό sedan GAC Toyota bZ7, η εταιρεία υιοθετεί μια νέα στρατηγική: συνεργασία με τους κορυφαίους τεχνολογικούς παίκτες της Κίνας, όπως η Huawei και η Xiaomi, προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία της στην πιο ανταγωνιστική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως.
Ένα μεγάλο sedan σχεδιασμένο για την Κίνα
Το bZ7 παρουσιάστηκε επίσημα από την GAC Toyota, την κοινοπραξία της εταιρείας στην Κίνα, με τις πρώτες εικόνες να αποκαλύπτουν ένα μεγάλο sedan μήκους 5.130 mm, πλάτους 1.965 mm και ύψους 1.500 mm. Με μεταξόνιο 3.020 mm, το μοντέλο εστιάζει στην άνεση και την ευρυχωρία — χαρακτηριστικά ιδιαίτερα σημαντικά για τους Κινέζους καταναλωτές.
Ωστόσο, η πραγματική καινοτομία βρίσκεται κάτω από το καπό και στο εσωτερικό του οχήματος.
Huawei κάτω από το καπό, Xiaomi στο εσωτερικό
Αντί για μια εσωτερική λύση, η Toyota βασίζεται σε κινητήρα της Huawei, με μέγιστη ισχύ 207 kW (278 ίπποι). Αν και η απόδοση δεν είναι εξαιρετική για τα δεδομένα των EV, επαρκεί για να κινήσει άνετα το βάρους 2.105 κιλών sedan με τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, δίνοντας έμφαση στη σταθερότητα και αξιοπιστία για οικογενειακή χρήση.
Στο εσωτερικό, το σύστημα infotainment “HarmonySpace” της Huawei προσφέρει προηγμένες δυνατότητες ελέγχου και ψυχαγωγίας, δίνοντας έμφαση στην ομαλή εμπειρία χρήσης και την ενσωμάτωση με έξυπνες συσκευές. Παράλληλα, το όχημα συνεργάζεται με το οικοσύστημα της Xiaomi, επιτρέποντας στον οδηγό να διασυνδέεται με οικιακές συσκευές και προσωπικά gadgets — μια δυνατότητα ιδιαίτερα ελκυστική για το τεχνολογικά εξοικειωμένο κινεζικό κοινό.
Απόφαση-σταθμός: Η ανάπτυξη περνά στην Κίνα
Η συνεργασία αυτή δεν είναι απλώς τεχνολογική — σηματοδοτεί μια βαθιά οργανωτική αλλαγή στον τρόπο που η Toyota αντιμετωπίζει την κινεζική αγορά. Σε πρόσφατη τεχνολογική εκδήλωση, ο Yoshiaki Konishi, επικεφαλής R&D για ηλεκτρικά οχήματα της Toyota στην Κίνα, επιβεβαίωσε πως η λήψη αποφάσεων για τα νέα μοντέλα μεταφέρεται από την Ιαπωνία στην τοπική ομάδα της Κίνας.
Πλέον, οι Κινέζοι μηχανικοί έχουν τον πρώτο λόγο για τον σχεδιασμό και την εξέλιξη μοντέλων, με ανεξάρτητη έρευνα και ανάπτυξη προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες της τοπικής αγοράς. Το Toyota bZ7 είναι το πρώτο αποτέλεσμα αυτής της νέας φιλοσοφίας.