H Toyota αποφάσισε να καθυστερήσει την κυκλοφορία των πολυαναμενόμενων ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς.
Τα Lexus LF-ZC και LF-ZL concepts που παρουσιάστηκαν στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Ιαπωνίας τον περασμένο Οκτώβριο αναμένεται τώρα να φτάσουν στα μέσα του 2027 το νωρίτερο.
Η Toyota αποφάσισε να αφιερώσει επιπλέον χρόνο για να τελειοποιήσει τις νέες τεχνολογίες παραγωγής. Αυτό περιλαμβάνει την ολοένα και πιο δημοφιλή μέθοδο giga-casting που ξεκίνησε η Tesla, η οποία υπόσχεται να μειώσει το κόστος κατασκευής και να βελτιώσει την ταχύτητα παραγωγής.
Παρά την καθυστέρηση, η Toyota ισχυρίζεται ότι η δέσμευσή της στην καινοτομία των ηλεκτρικών παραμένει ισχυρή. Η εταιρεία αναπτύσσει μπαταρίες υψηλής απόδοσης με εντυπωσιακή προβλεπόμενη αυτονομία άνω των 1.000 χλμ. βάσει του προτύπου WLTP. Αυτές οι μπαταρίες θα διαθέτουν επίσης δυνατότητες ταχείας φόρτισης, επιτρέποντας φόρτιση 10% έως 80% σε περίπου 20 λεπτά.
Η νέα στρατηγική έχει ήδη επηρεάσει τους στόχους παραγωγής της Toyota. Μόνο 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά Toyota θα εγκαταλείψουν τα εργοστάσια μέχρι το 2026, αντί του αρχικά προγραμματισμένου 1,5 εκατομμυρίου. Αλλά η κίνηση δεν αποτελεί τόσο μεγάλη έκπληξη και αντανακλά μια ευρύτερη τάση του κλάδου. Η Ford, η GM και η Volkswagen ακολουθούν την ίδια στρατηγική.
Η απόφαση της Toyota αποκαλύπτει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες όταν απομακρύνονται από δεκαετίες ισχύος καύσης. Χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός για να εξισορροπηθούν οι τεχνολογικές εξελίξεις, η αποδοτικότητα της παραγωγής και η συνεχώς μεταβαλλόμενη δυναμική της αγοράς.