Close

Το Retrokit της Motoveloci μετατρέπει την κλασσική Vespa σε ηλεκτρική

Vespa Motoveloci

Vespa Motoveloci

To Retrokit είναι η λύση που έχει αναπτύξει η εταιρεία ιταλική start-up Motoveloci για τη μετατροπή της θρυλικής Vespa σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Δυο μηχανικοί, ο Alex Leardini και ο Leonardo Ubaldi, και μια οικονομολόγος, η Chiara Bizzocchi, βρίσκονται πίσω από την εταιρεία η οποία έχει ως στόχο να μετατρέψει τις βέσπες σε σύγχρονα, ηλεκτρικά δίκυκλα χωρίς να αλλοιώσει τον διαχρονικό τους χαρακτήρα τουλάχιστον από άποψη εμφάνισης.

Το κιτ μετατροπής που έχει ετοιμάσει η Motoveloci ονομάζεται Retrokit και περιλαμβάνει ηλεκτρικό κινητήρα και μπαταρία. Η μετατροπή περιλαμβάνει την αφαίρεση του κινητήρα και του ρεζερβουάρ, ενώ δεν απαιτείται καμία αλλαγή στο πλαίσιο.

Η μπαταρία 1,5 kWh είναι αποσπώμενη, ζυγίζει μόλις 6 κιλά και τοποθετείται κάτω από τη σέλα. Φορτίζει πλήρως σε τρεις ώρες και υπόσχεται αυτονομία 100 χιλιόμετρα, υπεραρκετά για τις αστικές μετακινήσεις.

Το Retrokit της Motoveloci
Το Retrokit της Motoveloci

Για να διατηρηθεί η ρετρό εμφάνιση του οχήματος, δεν έχει τοποθετηθεί κάποιο ψηφιακό όργανο. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι η εταιρεία δεν έχει φροντίσει ώστε να παρέχει τις απαιτούμενες πληροφορίες στον αναβάτη. Αυτό γίνεται μέσω ειδικής εφαρμογής για smartphones που συνδέεται μέσω Bluetooth στην κεντρική μονάδα της Vespa.

Vespa Motoveloci
Vespa Motoveloci

Μέσα από το app ο αναβάτης μπορεί να λάβει διάφορες πληροφορίες για την κατάσταση της Vespa, όπως για παράδειγμα το επίπεδο της μπαταρίας, τη διάρκεια φόρτισης, την αυτονομία, αλλά και να ρυθμίσει την τελική της ταχύτητα, η οποία περιορίζεται στα 45 km/h αλλά μπορεί να φτάσει στα 90 km/h, αν το επιλέξει ο αναβάτης μέσω της εφαρμογής!

Το Retrokit είναι διαθέσιμο μέσω πλατφόρμας crowdfunding στην τιμή των 2.290 ευρώ για τα εξής μοντέλα: Vespa 50N, 50R, 50 Special, 90, 90SS, 125 Primavera, 125 ET3 καθώς και όλα τα μοντέλα PK 50 & 125.

Το Retrokit της Motoveloci
Το Retrokit της Motoveloci
Καθυστερεί η έγκριση από το κράτος

Το πρόβλημα μέχρι στιγμής είναι ότι το εν λόγω κιτ δεν έχει πάρει κρατική έγκριση με αποτέλεσμα οι ιδρυτές της εταιρείας να στρέφονται στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην αγορά της Γερμανίας και της Γαλλίας που ενδιαφέρονται για το project.

Να θυμίσουμε ότι στη Γαλλία η κυβέρνηση δίνει κίνητρα για την μετατροπή θερμικών αυτοκινήτων σε αμιγώς ηλεκτρικά. Μάλιστα υπάρχει και μια εταιρεία, η Transition One η οποία αναλαμβάνει τέτοιου είδους μετατροπές.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top