Close

Tesla S: Οδηγός κατηγορεί τον αυτόματο πιλότο για ατύχημα

Ένα νέο ατύχημα που περιλαμβάνει ένα όχημα Tesla και συγκεκριμένα το Model S έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο στη Μινεσότα των ΗΠΑ, με τον οδηγό να κατηγορεί τον αυτόματο πιλότο.

Σύμφωνα με τις πρώτες αναφορές, ο 58χρονος David Clark, οδηγός του Model S (2016) και οι τέσσερεις συνεπιβάτες του κατέληξαν σε έναν βάλτο. Ευτυχώς κανένας δεν τραυματίστηκε σοβαρά.

Ωστόσο, ο οδηγός του οχήματος κατηγορεί τον αυτόματο πιλότο για το ατύχημα. Σύμφωνα με αυτόν, το ατύχημα συνέβη όταν το Tesla Model S βρέθηκε σε μια διασταύρωση τύπου “Τ” και κανονικά το όχημα θα έπρεπε να στρίψει είτε δεξιά είτε αριστερά.

Όμως το όχημα αποφάσισε να επιταχύνει με αποτέλεσμα να παρεκκλίνει από τον δρόμο δρόμου και να ανατραπεί με αποτέλεσμα να καταλήξει σε έναν βάλτο. Ο οδηγός δήλωσε ότι όταν αντιλήφθηκε τι συνέβαινε δεν μπορούσε να ανακτήσει τον έλεγχο από τον αυτόματο πιλότο και το ατύχημα ήταν αναπόφευκτο.

Η Tesla δήλωσε σχετικά: “Είμαστε ευτυχείς που ο οδηγός και οι επιβάτες είναι ασφαλείς. Εργαζόμαστε για να κατανοήσουμε τα γεγονότα του περιστατικού και συνεργαζόμαστε πλήρως με τις τοπικές αρχές. Δεν έχουμε ακόμα διαπιστώσει εάν η λειτουργία του αυτόματου πιλότου του οχήματος ήταν ενεργοποιημένη και δεν υπάρχει λόγος να πιστεύουμε ότι ο αυτόματος πιλότος, για τον οποίο η NHTSA δηλώνει ότι μειώνει τα ατυχήματα κατά 40%, δούλεψε διαφορετικά από ό, τι σχεδιάστηκε. Κάθε φορά που ένας οδηγός ενεργοποιεί τον αυτόματο πιλότο, του υπενθυμίζεται να είναι πάντα σε ετοιμότητα να αναλάβει αμέσως δράση ανά πάσα στιγμή. Οι οδηγοί πρέπει να αναγνωρίζουν αυτή την ευθύνη πριν ενεργοποιήσουν τον αυτόματο πιλότο”.

Προς το παρόν, η Tesla φαίνεται ότι δεν έχει ακόμη ανακτήσει τα δεδομένα του ατυχήματος. Πάντως, ο εκπρόσωπος της εταιρείας εμφανίζεται ιδιαίτερα σίγουρος για το ότι δεν ευθύνεται ο αυτόματος πιλότος.

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι τα οχήματα της Tesla αυτή τη στιγμή έρχονται με επίπεδο αυτονομίας 2, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός πρέπει να έχει επαφή με το περιβάλλον και να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι, προκειμένου να αντιδράσει σε περίπτωση που κάτι απρόβλεπτο συμβεί.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

3 Comments

  1. χμμ Αρα ο αυτοματος πιλοτος ειναι αχρηστος, αυτο μας λεει. Για να βαλεις αυτοματο πιλοτο σημαινει οτι θελεις να ασχοληθεις με κατι αλλο. (πχ να βαλεις μουσικη ή οτιδήποτε αλλο σου τραβαει την προσοχη απο το τιμονι.) Η γνωμη μου ειναι οτι η Τεσλα εκανε καποιο προγραμματιστικο λαθος και πρεπει να παρει την ευθύνη εφοσον το αυτοκινητο ηταν σε αυτοματο πιλοτο.

  2. Σε αυτή τη φάση ο αυτόματος πιλότος δεν έχει τελειοποιηθεί και θέλει την προσοχή του οδηγού.. Αυτό είναι που ξεχνούν οι περισσότεροι.

  3. Συμφωνώ με τον Ορφέα. Δεν νομίζω η Tesla να έχει πει μπείτε μέσα και αφήστε το αυτοκίνητο να σας πάει μόνο του. Ακόμα δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Τα καινούργια Tesla είναι εφοδιασμένα με το τελευταίο Autopilot. Απλά για να “απευλευθερωθούν” όλες οι λειτουργίες του θα πρέπει να γίνει η απαραίτητη ρύθμιση λογισμικού. Υπάρχουν πολλά νομοθετικά ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν. Θα το ψάξουν το θέμα και θα βρουν τι έφταιξε. Απλά φαντάζομαι ότι στην ιδεά και μόνο ότι το όχημα έχει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης μπορεί κάποιος να πειραματιστεί. Ακούγεται δελεαστικό, όπως και να το κάνουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

3 Comments
scroll to top