Self-Driving

Tesla Model 3: Το autopilot δεν φέρει ευθύνη για το θανατηφόρο ατύχημα του 2019

Ένα δικαστήριο στην Καλιφόρνια αποφάνθηκε πως η Tesla δεν έχει ευθύνη για ένα θανατηφόρο δυστύχημα του 2019 που φέρεται να αφορούσε το σύστημα Autopilot της.

Πρόκειται για την πρώτη δίκη που αφορά υπόθεση όπου λογισμικό κατηγορείται ότι προκάλεσε άμεσα θάνατο. Στη μήνυση αναφερόταν ότι η Tesla παρέδωσε εν γνώσει της αυτοκίνητα με ελαττωματικό σύστημα αυτόματου πιλότου, γεγονός που οδήγησε σε σύγκρουση που σκότωσε έναν ιδιοκτήτη Model 3 και τραυμάτισε σοβαρά δύο επιβάτες, αναφέρει το Reuters.

Σύμφωνα, πάντα, με τη μήνυση, ο 37χρονος Micah Lee οδηγούσε το Tesla Model 3 του σε έναν αυτοκινητόδρομο έξω από το Λος Άντζελες με 105 χλμ. την ώρα όταν έστριψε απότομα από το δρόμο, χτύπησε σε έναν φοίνικα και έπιασε φωτιά. Ο Lee πέθανε στο δυστύχημα.

Η Tesla μηνύθηκε για 400 εκατομμύρια δολάρια συν τιμωρητικές αποζημιώσεις από την οικογένεια του Lee και τα δύο επιζώντα θύματα, συμπεριλαμβανομένου ενός αγοριού που ήταν τότε 8 ετών και τραυματίστηκε εξαιρετικά σοβαρά στην κοιλιακή χώρα στο ατύχημα, σύμφωνα με προηγούμενη αναφορά του Reuters.

Οι δικηγόροι των εναγόντων υποστήριξαν ότι η Tesla πούλησε στον Lee ελαττωματικό, «πειραματικό» λογισμικό όταν αγόρασε ένα Model 3 το 2019 που θεωρείτο ότι έχει πλήρη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης. Το σύστημα FSD ήταν και είναι, ωστόσο, ακόμα σε beta.

Η υπεράσπιση της Tesla υποστήριξε ότι δεν υπήρχε τέτοιο ελάττωμα και ότι μια ανάλυση που αναφέρθηκε από τους δικηγόρους των εναγόντων που εντόπισε ένα πρόβλημα στο τιμόνι αναζητούσε στην πραγματικότητα προβλήματα που ήταν θεωρητικά πιθανά. Ως αποτέλεσμα αυτής της ανάλυσης, σύμφωνα με την εταιρεία, κατασκευάστηκε μια διόρθωση για να αποτραπεί η επανάληψη αυτού του προβλήματος. Η Tesla κατηγόρησε τον ανθρώπινο παράγοντα για το ατύχημα, επισημαίνοντας δοκιμές που έδειξαν ότι ο κ. Lee είχε καταναλώσει αλκοόλ πριν επιβιβαστεί στο αυτοκίνητο και υποστήριξε ότι δεν υπήρχε βεβαιότητα ότι το σύστημα Autopilot χρησιμοποιήθηκε κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Το δικαστήριο διαπίστωσε τελικά ότι δεν υπήρχε ελάττωμα και η Tesla αθωώθηκε την Τρίτη. Η Tesla έχει αντιμετωπίσει αγωγές για το σύστημα της Autopilot στο παρελθόν, αλλά αυτή είναι η πρώτη που σχετίζεται με θανατηφόρο ατύχημα.

Αντώνης Γιαγδζόγλου

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Πρόσφατα άρθρα

Wayve: Επένδυση πάνω από 1 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης για αυτοοδηγούμενα οχήματα

Η Wayve έχει εξασφαλίσει 1,05 δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη τεχνολογίας «ενσωματωμένης τεχνητής νοημοσύνης» επόμενης…

12/05/2024

Αυτοί είναι οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές ηλεκτρικών στον κόσμο για το πρώτο τρίμηνο με βάση της πωλήσεις

Περισσότερα από 3,2 εκατομμύρια νέα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν παγκοσμίως κατά το πρώτο τρίμηνο του…

11/05/2024

Η BP είναι έτοιμη να αναλάβει τα Supercharger projects που εγκατέλειψε η Tesla

Η απροσδόκητη απόφαση της Tesla να μειώσει την επέκταση του δικτύου Supercharger έχει προκαλέσει αναταραχή…

10/05/2024

Kia EV3: Θα κάνει το ντεμπούτο του στις 23 Μαΐου

Η Kia πρόκειται να παρουσιάσει το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το EV3, στις 23 Μαΐου…

10/05/2024

Rimac: Οι αγοραστές δεν θέλουν πια ηλεκτρικά supercar

Η επιθυμία για ηλεκτρικά supercar μειώνεται σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Rimac, Mate Rimac,…

09/05/2024

Αυτός είναι ο «πρώτος στον κόσμο» φορτιστής ηλεκτρικών με ηλιακή ενέργεια DC-to-DC

Η Enteligent με έδρα την Καλιφόρνια υποστηρίζει ότι έχει κατασκευάσει και δέχεται προπαραγγελίες για τον…

09/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.