Close

Το Tesla Model 3 έχει την καλύτερη υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας

Την καλύτερη υποβοήθηση διατήρηση λωρίδας έχει η αυτόματη οδήγηση (Autosteer) του Autopilot του Tesla Model 3, σύμφωνα με το Ίδρυμα Ασφάλισης για την Ασφάλεια των Αυτοκινητοδρόμων (Insurance Institute for Highway Safety – IIHS).

Ωστόσο, η έκθεση της IIHS αναφέρει ότι εντόπισε κάποια προβλήματα στην ενεργητική ασφάλεια των Tesla Model S και Model 3.

Η IIHS δοκίμασε τη λειτουργία αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης των BMW 5-series με Driving Assistant Plus, Mercedes-Benz E-Class 2017 με Drive Pilot, Tesla Model 3 2018 και Model S 2016 με Autopilot (εκδόσεις 8.1 και 7.1 αντίστοιχα) και Volvo S90 2018 με Pilot Assist.

Στις δοκιμές με τον σταθερό στόχο, η έκθεση αναφέρει ότι μόνο τα δύο οχήματα της Tesla απέτυχαν και δεν κατάφεραν να σταματήσουν: «Η μία σειρά (δοκιμών) περιλάμβανε οδήγηση στα 50 χλμ/ώρα προς έναν στάσιμο στόχο με απενεργοποιημένο το Adaptive Cruise Control (ACC) και ενεργοποιημένο το σύστημα αυτόνομης πέδησης για να αξιολογηθεί η επίδοση του αυτόματου φρεναρίσματος. Μόνο τα δύο Tesla χτύπησαν στον σταθερό στόχο σε αυτή τη δοκιμή».

tesla braking test

Με το Adaptive Cruise Control (ACC) ενεργοποιημένο –το οποίο η Tesla αποκαλεί Traffic Aware Cruise Control (TACC)- τα οχήματα της Tesla είχαν καλύτερες επιδόσεις.

«Με το ACC ενεργοποιημένο, η 5-series, E-Class, Model 3 και Model S φρενάρισαν νωρίτερα και πιο ομαλά απ’ότι με το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και απέφυγαν τον στόχο. Τα αυτοκίνητα επιβράδυναν με σχετικά σταδιακή επιβράδυνση των 0,2-0,3 gs. Το φρενάρισμα πριν την πρόσκρουση ήταν γρηγορότερο για τα Tesla απ’ότι για τα 5 series και E-Class».
Όσον αφορά όμως στη διατήρηση λωρίδας, η IIHS εντυπωσιάστηκε με το Autosteer του Model 3, για το οποίο ανέφερε:
«Οι στροφές και οι λόφοι μπορούν να αποτελέσουν πρόκληση για τα συστήματα διατήρησης λωρίδας. Το Tesla Model 3 είχε πολύ καλές επιδόσεις σε αυτές τις δοκιμές.

Tesla interior

Η IIHS συνέκρινε το Autosteer του Model 3 με το Drive Pilot της Mercedes-Benz: «Η E-Class παρέμεινε στη λωρίδα της σε 15 από τις 18 δοκιμές και στη γραμμή σε μία δοκιμή, παρέχοντας συνεχώς υποστήριξη χωρίς απότομες κινήσεις όταν οι γραμμές της λωρίδας δεν ήταν ορατές. Το Model 3 επίσης έμεινε στη λωρίδα σε όλες τις δοκιμές εκτός από μία όπου ακούμπησε τη γραμμή».

Επιπλέον, η IIHS αναφέρθηκε θετικά και στο TACC: «Στον δρόμο, οι μηχανικοί παρατήρησαν περιπτώσεις όπου όλα τα οχήματα εκτός του Model 3 δεν κατάφεραν να αντιδράσουν σε σταματημένα οχήματα μπροστά».

Όμως, ανέφεραν ότι το σύστημα σε μερικές περιπτώσεις ήταν ιδιαίτερα προσεκτικό χωρίς να χρειάζεται: Το περιττό, ή υπερβολικά επιφυλακτικό φρενάρισμα αποτελεί ζήτημα στο Tesla Model 3. Στα 290 χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο επιβράδυνε απροσδόκητα 12 φορές, επτά από τις οποίες αφορούσαν σε σκιές δέντρων στον δρόμο. Οι άλλες αφορούσαν σε οχήματα που άλλαζαν λωρίδα ή οχήματα που διέσχιζαν τον δρόμο αρκετά πιο μπροστά.

Να σημειωθεί ότι η IIHS εντυπωσιάστηκε περισσότερο με το Autosteer του Autopilot του Tesla Model 3 κι όχι του Tesla Model S, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το δεύτερο έτρεχε πιο παλιά έκδοση του software.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top