Self-Driving

Τα πέντε levels της αυτόνομης οδήγησης

Αναλύοντας τη λέξη «αυτοκίνητο» θα δούμε αμέσως ότι ουσιαστικά σημαίνει «μετακινείται από μόνο του» ή «οδηγείται αυτόνομα».

Αρχικά, η λέξη χρησιμοποιήθηκε για να τονίσει τη διαφορά του οχήματος αυτού από τις άμαξες με άλογα. Στο μέλλον, ωστόσο, η πραγματικά αυτόνομη οδήγηση θα γίνει πραγματικότητα.

Φυσικά, ο δρόμος για να φτάσουμε εκεί θα είναι δύσκολος, με περίπλοκα ζητήματα – από ηθική και νομική άποψη. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα είναι επίσης εξαρτώμενα από τους πιο πρόσφατους αισθητήρες και δεδομένα κυκλοφορίας και από μια έξυπνη υποδομή.

Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος και να γίνει η πλήρως αυτόνομη οδήγηση δυνατότητα για πολλούς ανθρώπους, πρέπει να ευθυγραμμιστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες με τα 5 level της.

1ο Level

Ο οδηγός είναι υπεύθυνος, αλλά μπορεί να λάβει βοήθεια από μεμονωμένα συστήματα υποβοήθησης για συγκεκριμένες οδηγικές εργασίες – όπως η επιτάχυνση και το φρενάρισμα (διαμήκης καθοδήγηση) ή το τιμόνι (πλευρική καθοδήγηση).

2o Level

Ο οδηγός έχει πλήρη ευθύνη ακόμη και σε μερικώς αυτόνομη οδήγηση. Το όχημα μπορεί να εκτελέσει ορισμένες εργασίες οδήγησης μόνο του με έναν συνδυασμό διαφορετικών συστημάτων υποβοήθησης εντός των περιορισμών του συστήματος. Για παράδειγμα, μπορεί να παραμείνει στη λωρίδα, να επιταχύνει και να φρενάρει ανεξάρτητα.

3o Level

Το όχημα μπορεί να επιταχύνει, να φρενάρει, να κατευθύνει και να αναγνωρίσει τα όρια του συστήματος από μόνο του. Ο οδηγός μπορεί να αφήσει τον έλεγχο του οχήματος για σύντομο χρονικό διάστημα, εφόσον το επιτρέπουν η κατάσταση της κυκλοφορίας και οι κανονισμοί. Ωστόσο, οφείλει να είναι σε ετοιμότητα για να πάρει ξανά τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.

4o Level

Το όχημα είναι ήδη κατάλληλο για πλήρως αυτόνομη οδήγηση – ακόμη και χωρίς επιβάτες σε συγκεκριμένες περιοχές. Μπορεί να χειριστεί συγκεκριμένα ταξίδια από μόνο του, όπως στον αυτοκινητόδρομο ή σε ένα γκαράζ στάθμευσης, μετατρέποντας τον οδηγό σε απλό επιβάτη.

5o Level

Σε αυτό το επίπεδο, το όχημα διαθέτει πλήρεις δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης. Μπορεί να ταξιδέψει σε όλες τις διαδρομές, ακόμα και χωρίς επιβάτες. Όσοι βρίσκονται μέσα στο όχημα θεωρούνταιεπιβάτες και δεν χρειάζονται πλέον άδεια οδήγησης.

Αντώνης Γιαγδζόγλου

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Πρόσφατα άρθρα

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Tesla: Αλλάζει τα σχέδιά της για την κατασκευή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Tesla ανακοίνωσε ότι αλλάζει το σχέδιό της να εισαγάγει φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα…

24/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.