Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι ήδη έντονα ανταγωνιστική, με εταιρείες όπως η Tesla και η BYD να δίνουν μάχη με τους παραδοσιακούς κατασκευαστές για την κυριαρχία.
Όμως η Xiaomi, ο τεχνολογικός κολοσσός από την Κίνα, δεν δείχνει να πτοείται.
Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα τα σχέδιά της να φέρει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα στην Ευρώπη έως το 2027, σηματοδοτώντας μια σημαντική επέκταση πέρα από τα όρια της ασιατικής αγοράς.
Μόλις πριν δύο χρόνια, η είσοδος της Xiaomi στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας φάνταζε ένα φιλόδοξο πείραμα. Σήμερα, η Xiaomi Auto αποτελεί μια πλήρως ανεπτυγμένη κατασκευαστική δύναμη με εντυπωσιακή δυναμική στην Κίνα. Τα δύο πρώτα της μοντέλα, το κομψό σεντάν SU7 και το μεσαίο SUV YU7, έχουν αποσπάσει θετικά σχόλια από ειδικούς και καταναλωτές, με τη ζήτηση να ξεπερνά κατά πολύ τις προσδοκίες – τόσο που σε ορισμένες περιπτώσεις οι χρόνοι αναμονής ξεπερνούν τον έναν χρόνο.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η Xiaomi παρέδωσε πάνω από 81.000 ηλεκτρικά οχήματα, φτάνοντας συνολικά τις 157.000 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Με τη δραστηριότητα στην Κίνα να έχει σταθεροποιηθεί, η εταιρεία στρέφει πλέον το βλέμμα της στην Ευρώπη, όπως επιβεβαίωσε ο πρόεδρος Lu Weibing. Στόχος είναι η έναρξη εμπορικής δραστηριότητας μέχρι το 2027, με άμεσο ανταγωνισμό απέναντι στις καθιερωμένες δυνάμεις της ηπείρου.
Αν και δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα ποια μοντέλα θα λανσαριστούν πρώτα, εκτιμάται ότι τόσο το SU7 όσο και το YU7 θα είναι μέρος της ευρωπαϊκής γκάμας. Παράλληλα, η Xiaomi αναπτύσσει και ένα τρίτο μοντέλο, το YU9 – ένα μεγάλο SUV με σύστημα επέκτασης αυτονομίας, το οποίο συνδυάζει κινητήρα 1,5 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες, στοχεύοντας σε ευελιξία και πρακτικότητα.
Για να ενισχύσει τη μετάβασή της στην ευρωπαϊκή αγορά, η Xiaomi επενδύει σημαντικά σε κέντρα έρευνας και ανάπτυξης στην περιοχή και προσλαμβάνει έμπειρα στελέχη από την τοπική αυτοκινητοβιομηχανία. Μεταξύ των βασικών προσώπων είναι ο Rudolf Dittrich, πρώην στέλεχος της BMW και πρώην μέλος ομάδων της Formula 1 (Williams και Sauber).
Στην ομάδα έχουν επίσης ενταχθεί ο Dusan Sarac και ο μηχανικός Jannis Hellwig, επίσης με προϋπηρεσία στη BMW. Οι προσλήψεις αυτές δείχνουν τη σαφή πρόθεση της Xiaomi να προσαρμόσει τα οχήματά της στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, τόσο σε επίπεδο οδηγικής εμπειρίας όσο και ποιότητας.
Η είσοδος στην αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, συνοδεύεται και από υψηλό κόστος. Η Xiaomi ανέφερε ζημιές περίπου 35 εκατομμυρίων ευρώ για το τελευταίο τρίμηνο από το τμήμα αυτοκινήτων της. Παρ’ όλα αυτά, ο συνιδρυτής της εταιρείας Lei Jun παραμένει αισιόδοξος, εκτιμώντας ότι ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων θα γίνει κερδοφόρος μέχρι το τέλος του 2025, καθώς η παραγωγή αυξάνεται και οι διαδικασίες ωριμάζουν.
Η είσοδος της Xiaomi στην Ευρώπη σηματοδοτεί νέα δεδομένα για την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Η παρουσία ενός ακόμα ισχυρού ανταγωνιστή αναμένεται να οδηγήσει σε περισσότερες επιλογές για τους καταναλωτές, πιο ανταγωνιστικές τιμές και επιτάχυνση της καινοτομίας
Καθώς πλησιάζει το 2027, η Xiaomi ετοιμάζεται να φέρει τον δικό της «τεχνολογικό» αέρα στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Για εταιρείες όπως η Tesla και οι Γερμανοί κατασκευαστές, η νέα αυτή άφιξη δεν μπορεί να αγνοηθεί.