Electric Cars

Όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην ΕΕ πρέπει να παράγουν τεχνητό θόρυβο [βίντεο]

Η ηχορύπανση είναι ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα στα κέντρα των πόλεων και όχι μόνο. Ωστόσο, δεν θεωρείται ιδιαίτερα ασφαλές το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παράγουν σχεδόν καθόλου θόρυβο.

Πλέον, όλα τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να μπορούν να αναπαράγουν τεχνητό ήχο κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.

Τα Acoustic Vehicle Alert Systems θα πρέπει να εγκατασταθούν τόσο σε νέα μοντέλα υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων όσο και σε όσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν ήδη στους δρόμους μέχρι τον Ιούλιο του 2021.

To AVAS θα πρέπει να ενεργοποιείται και να αναπαράγει τον τεχνητό ήχο εάν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μικρότερη των 20km/h ή κατά την πραγματοποίηση όπισθεν.

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κάποιο κινητήρα εσωτερικής καύσης τις περισσότερες φορές δεν δημιουργούν κανέναν θόρυβο, ειδικά αν τα συγκρίνουμε με αυτά που καίνε κάποιο καύσιμο.

Κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, αλλά η έλλειψη θορύβου θέτει σε κίνδυνο τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, ιδιαίτερα τους τυφλούς ή τα άτομα με προβλήματα ακοής, και τα λοιπά.

Σε γραπτή αίτηση που υπέβαλε στο Βρετανικό Κοινοβούλιο το Νοέμβριο του 2017, ο φιλανθρωπικός οργανισμός Σκύλοι Οδηγοί, επεσήμανε ότι σύμφωνα με έρευνα τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έχουν 40% περισσότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ένα ατύχημα, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα τον τραυματισμό κάποιου πεζού.

Κάθε κατασκευαστής είναι σε θέσει να επιλέξει μόνος του τον ήχο που θα παράγει το AVAS, αλλά η νομοθεσία της ΕΕ τονίζει ότι ο ήχος θα πρέπει να είναι παρόμοιος με αυτόν μιας παραδοσιακής μηχανής εσωτερικής καύσης.

Επίσης, θα πρέπει να δίνει στους πεζούς μια ιδέα για το τι κάνει το όχημα εκείνη τη στιγμή. Για παράδειγμα, θα πρέπει ο ήχος να αντικατοπτρίζει την ταχύτητα του οχήματος.

Δύο από τις εταιρείες που έχουν παρουσιάσει τέτοια συστήματα είναι η Jaguar και η Nissan. Η πρώτη αποκάλυψε τον ήχο που θα παράγει το I-Pace, ενώ η δεύτερη το 2017 ανακοίνωσε ένα concept αυτοκινήτου το οποίο “τραγουδάει”, το οποίο βλέπουμε στο βίντεο που υπάρχει στην κορυφή του άρθρου.

Η ΕΕ δεν είναι η μόνη που ορίζει κανόνες εφαρμογής τεχνητού ήχου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στις ΗΠΑ, η Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας απαιτεί όλα τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα να έχουν τη δυνατότητα αναπαραγωγής τεχνητού θορύβου έως τον Σεπτέμβριο του 2020, αν και η αμερικανική αρχή έθεσε ως όριο ταχύτητας τα 30km/h.

Πηγή

Χάρης Αναγνωστόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.