Close

Συνέντευξη με τον Shaun Kirby, Lead Product Manager, Automotive Connected Cars, CISCO

Σε αποκλειστική του συνέντευξη στο Autonomous.gr, ο Shaun Kirby, Lead Product Manager της μονάδας Automotive Connected Cars της CISCO αναλύει τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην αυτοκινητοβιομηχανία και «οραματίζεται» τον κατασκευαστή αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Πώς βλέπετε τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην βιομηχανία αυτοκινήτων;
Υπάρχουν πάρα πολλές δυνατότητες που θα μπορούσαν να αποφέρουν και επιχειρηματική αξία με την ψηφιοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το ενδιαφέρον μας αυτή τη στιγμή είναι εστιασμένο στα οχήματα καθαυτά και πώς να ψηφιοποιηθεί αυτή την εμπειρία, τόσο μέσα στο όχημα, όσο και μεταξύ του οχήματος και του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Επίσης, υπάρχουν πολλές δυνατότητες για ψηφιοποίηση της κατασκευαστικής διαδικασίας με τη συγκέντρωση πολλών και διαφορετικών τεχνολογιών IoT από διαφορετικές βιομηχανίες, οι οποίες θα οδηγήσουν στη μετατροπή της συνδεσιμότητας των οχημάτων.

Σχετικά με αυτό, για παράδειγμα, η Cisco για πολλά χρόνια βρίσκεται στην βιομηχανία της συνδεσιμότητας -να συνδέει πράγματα με απλά λόγια- και γενικότερα του IoT. Μάλιστα, με την εξαγορά της Jasper, μιας πολύ υγιούς λύσης συνδεσιμότητας στο νέφος (cloud), βρήκαμε την ευκαιρία να «εισέλθουμε» στο δίκτυο των οχημάτων. Εκεί λοιπόν εστιάζουμε αυτή τη στιγμή, σε αυτοματοποιημένα οχήματα, νέες εμπειρίες και γενικά σε πράγματα τα οποία απαιτούν μια επανάσταση στο δίκτυο των οχημάτων.

Μπορούμε να πούμε, ότι σήμερα, το δίκτυο στο αυτοκίνητο, βρίσκεται εκεί που βρισκόταν το εταιρικό δίκτυο 20 ή 30 χρόνια πριν. Έχουμε μια «συλλογή» από ιδιόκτητα δίκτυα ψυχαγωγίας όπως το CAN και το Flexray. Όλα αυτά τα διαφορετικά πρότυπα όμως, από τη μία δεν μας επιτρέπουν να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα όπως για παράδειγμα η όραση του υπολογιστή ή η αυτόνομη οδήγηση κλπ και από την άλλη, είναι δύσκολο να παραμείνουν ασφαλή.

Έτσι, αυτό που κάνουμε, είναι να ξαναδημιουργούμε ένα πλαίσιο IPO Ethernet για το όχημα, το οποίο θα μας επιτρέψει να εδραιώσουμε τη σύγκλιση του δικτύου σε ένα πρότυπο, το οποίο θα μας δώσει για παράδειγμα τη δυνατότητα για μεγαλύτερο bandwidth, για νέους plug n play αισθητήρες και για να βελτιώσουμε δραματικά την ασφάλεια των συνδεδεμένων αυτοκινήτων, η οποία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προτεραιότητές μας σήμερα.

Τι υπηρεσίες παρέχει ένα διασυνδεμένο αυτοκίνητο;
Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται από ένα διασυνδεμένο αυτοκίνητο, αλλά οι πιο δημοφιλείς, είναι πιθανότατα αυτές που σχετίζονται με την εμπειρία του καταναλωτή όπως το Apple Car Play και το Android Auto κλπ. Υπηρεσίες, οι οποίες στην ουσία επιτρέπουν στον χρήστη να φέρει τον κόσμο του στο όχημα και να οδηγήσει ευχάριστα και με ασφάλεια, χάρη σε αυτές τις τεχνολογίες. Ωστόσο, αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Υπάρχουν πολύ περισσότερα πράγματα, τα οποία η infotainment μπορεί να προσφέρει σε ένα διασυνδεμένο αυτοκίνητο. Για παράδειγμα η τηλεματική. Αν μπορούμε να μεταδώσουμε πληροφορία για όλες τις διαφορετικές αισθήσεις και τα εξαρτήματα ενός οχήματος στο νέφος, μπορούμε να κατασκευάσουμε για παράδειγμα προγνωστικά οδοστρώματα. Έτσι, θα γνωρίζει για παράδειγμα η πολιτεία αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και θα το φτιάχνει πριν καν εμφανιστεί το πρόβλημα στο οδόστρωμα. Κάτι τέτοιο θα άλλαζε εντελώς την κατασκευή του οδοστρώματος, θα μείωνε το κόστος και θα εξασφάλιζε και καλύτερη εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό.

Όσον αφορά στον κατασκευαστή οχημάτων, μια άλλη εφαρμογή, η οποία δεν ακούγεται τόσο πολύ, είναι να τους βοηθήσουμε να σχεδιάσουν τα οχήματα του μέλλοντος. Στη Cisco έχουμε συσκευές, δίκτυα και switches, τα οποία παρέχουν πληροφορίες για το ποιες λειτουργίες χρησιμοποιούν περισσότερο οι πελάτες και έτσι θα μπορούμε να τους βοηθάμε να αποφασίσουν τι είναι πιο σημαντικό. Που θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους. Αντί δηλαδή για άμεσα σχόλια από τους πελάτες.

Έτσι, τώρα οι κατασκευάστριες αυτοκινήτων, θα παίρνουν τα ίδια δεδομένα για να δουν σε ποια μέρη και με ποιο τρόπο αρέσει στους καταναλωτές να οδηγούν και ποιες νέες δυνατότητες χρειάζεται να ενσωματώσουν στα οχήματά τους και πώς να τα κάνουν ασφαλέστερα. Αυτή σίγουρα είναι μια τεράστια εφαρμογή.

Τέλος, δεδομένου ότι εισερχόμαστε σε υψηλά αυτοματοποιημένα οχήματα, πρόκειται να δούμε πολλές νέες εμπειρίες και συναρπαστικές συνεργασίες. Ακόμη δηλαδή και τη δυνατότητα συν-εργασίας σε αντικείμενα μέσω ενός smartphone. Φανταστείτε ένα όχημα με μια φωτεινή, υψηλής ποιότητας οθόνη στο παρμπρίζ, η οποία θα αναγνωρίζει τα αντικείμενα, ώστε να τα δείχνει στον οδηγό ή να τα αποφεύγει. Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο θα είναι αυτόνομο, πρέπει οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εκμεταλλευτούν ορισμένες από τις νέες τεχνολογίες, για να κάνουν τα διασυνδεμένα αυτοκίνητα του μέλλοντος πιο αποδοτικά, πιο διασκεδαστικά και ελκυστικά.

Πώς θα περιγράφατε μια κατασκευάστρια αυτοκινήτων, 10 χρόνια από τώρα;
Θα την περιέγραφα σαν μια πολύβιομηχανία infotainment, βασισμένη σε μία βασική τεχνολογική πλατφόρμα που συλλέγει δεδομένα, τα επεξεργάζεται και μέσω της ανάλυσης τα καθιστά έξυπνα.

Έτσι, κατά πρώτον, θα εξομαλυνθεί η διαδικασία κατασκευής για να μειωθεί το κόστος και να βελτιωθεί η αξιοπιστία και η ποιότητα, τόσο της διαδικασίας όσο και των οχημάτων. Επιπλέον, πιστεύω ότι θα προσπαθήσουν να εισέλθουν σε νέες αγορές, όπως οι ασφαλιστικές. Με την τηλεματική, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν άμεση πρόσβαση στα δεδομένα αυτά. Έτσι θα επεκταθούν στις ασφαλίσεις.

Τα αυτοκίνητα επίσης θα μπορούσαν να γίνουν υπηρεσίες κοινής χρήσης (car riding services) και σταδιακά οι αυτοκινητοβιομηχανίες να καταστούν πάροχοι μεταφορών και υλικοτεχνικής υποστήριξης όχι μόνο για τους ανθρώπους αλλά και για τρόφιμα και υπηρεσίες. Ήδη αυτό έχει ξεκινήσει να συμβαίνει με διάφορες συνεργασίες, όπως για παράδειγμα η συνεργασία μεταξύ της Uber και των Starbucks. Έτσι, βλέπω η αυτοκινητοβιομηχανία να αλλάζει προς μια πολυβιομηχανική κατεύθυνση.

Πως αντιμετωπίζετε τα ζητήματα προσωπικού απορρήτου;
Το προσωπικό απόρρητο είναι η μεγαλύτερη ανησυχία μας, αυτή τη στιγμή, μετά την ασφάλεια γενικότερα, τα οποία βέβαια είναι αλληλένδετα. Θέλουμε να συνεχίσουμε να πιστεύουμε ότι χρειάζεται να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο τα δεδομένα που χρησιμοποιούμε για τον καταναλωτή. Ωστόσο, για να γίνει αυτό, θα πρέπει, πρώτον να εξασφαλιστεί ότι ο καταναλωτής μπορεί να αποχωρήσει όποτε επιθυμεί ή να εισέλθει σε αυτή τη διαδικασία όποτε το επιθυμεί, για να μοιραστεί εξατομικευμένα δεδομένα.

Κατά δεύτερον, πρέπει ο διαμοιρασμός των δεδομένων να του προσφέρει κάποια αξία. Διότι, παρόλο που κάτι μπορεί να μοιάζει εντελώς απλό και στην ουσία να μην αποτελεί «απειλή», λογικό είναι να μη θέλει ο χρήστης να μοιραστεί αυτά τα δεδομένα, εκτός αν λάβει κάτι σε ανταπόδοση για αυτό, όπως για παράδειγμα μια εξατομικευμένη διαδρομή, κάτι που πραγματικά χρειάζεται.

Αυτό βέβαια θα χρειαστεί περισσότερη νοημοσύνη και περισσότερα δεδομένα. Όμως, υπάρχουν κάποιες αναδυόμενες τεχνολογίες σχετικά με τα δεδομένα και την αυτοματοποίηση, που θα μπορούν να δίνουν στις εταιρείες τα δεδομένα, θα τα κάνουν ανώνυμα, αλλά θα είναι εξίσου χρήσιμα για τους κατασκευαστές αυτοκινήτου και ακόμη και για τις επιχειρήσεις λιανικής, αλλά δεν θα είναι αναγνωρίσιμα. Αυτή είναι μια πραγματικά πολλά υποσχόμενη τεχνολογία.

Ο Κώστας Βλαχάκης είναι δημοσιογράφος τεχνολογίας, αρθρογραφεί από το 1999 και είναι δημιουργός των site τεχνολογίας Techblog.gr και Autonomous.gr. Έχει συνεργαστεί με το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ενώ ήταν συμπαρουσιαστής στην εκπομπή τεχνολογίας Escape στην ΕΤ1 αλλά και ραδιοφωνικός παραγωγός στο σταθμό Αθήνα 984. Επίσης έχει αρθρογραφήσει στις εφημερίδες Ναυτεμπορική και Καθημερινή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top