Τα αυτόνομα οχήματα δεν είναι επιστημονική φαντασία, μέχρι το 2020 οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν υποσχεθεί ότι θα βγάλουν τα πρώτα τους μοντέλα στους δρόμους. Ποιες όμως θα είναι οι επιλογές τους στην περίπτωση που πάει να γίνει ένα ατύχημα.
Φανταστείτε να βρίσκεστε στη θέση του οδηγού και να έχετε ενεργοποιήσει τον αυτόματο πιλότο και ξαφνικά να πεταχτούν στο δρόμο άνρθωποι από δική τους απροσεξία. Χωρίς να υπάρχει χρόνος να τους προειδοποιήσετε ή μόνες δύο επιλογές είναι είτε να πατήσετε φρένο με σταθερό το τιμόνι και να πέσετε πάνω τους ή να αλλάξετε απότομα κατεύθυνση στο όχημα και να πέσετε πάνω σε άλλα σταθμευμένα οχήματα ή πεζούς.
Τι από τα δύο θα επιλέξετε μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου, να σώσετε τη ζωή τους ή την δική σας; Τι θα επιλέγατε αστραπιαία αν κρατούσατε εσείς το τιμόνη; Τι θα πρέπει να έχουν αποφασίσει από πριν οι προγραμματιστές του αυτόνομου οχήματα ως επιλογή; Θα αγοράζατε ένα αυτόνομο όχημα γνωρίζοντας ότι έχει προγραμματιστεί να πέσει πάνω σε ένα δέντρο από το να πέσει πάνω σε άλλα οχήματα ή πεζούς;
Πρόσφατη μελέτη στο περιοδικό Science έδειξε ότι η πλειοψηφία των μελλοντικών οδηγών αυτοκινήτων δεν θα προχωρούσαν στην αγορά αυτόνομου οχήματος αν γνώριζαν εκ των προτέρων ότι η “αυτοθυσία” θα ήταν η επιλογή του οχήματος που θα οδηγούσαν.
Αυτά τα ηθικά διλλήματα για τις αποφάσεις ενός αυτόνομου οχήματος είναι ένα από τα θέματα συζήτησης και για την ομάδα που εργάζεται πάνω στην ανάπτυξη του Google Car το οποίο αναμένεται να βγει στους δρόμους και αυτό μέχρι το 2020. Σύμφωνα με τον μηχανικό Andrew Chatham, όταν βρεθείς σε αυτό το σενάριο, συνήθως κάποιο λάθος έχει γίνει δευτερόλεπτα νωρίτερα και σκοπός της εταιρείας του είναι να αποκλείσει το ενδεχόμενο να βρεθούν όχημα και οδηγός σε αυτή την θέση.
Εσείς θα αγοράζατε ένα αυτόνομο όχημα το οποίο θα γνωρίζατε ότι πρώτα θα προστάτευε τους άλλους και μετά εσάς;
Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…
Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…
Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…
H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…
Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…
Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…
Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.