Self-Driving

Αυτόνομα οχήματα: Το hardware είναι έτοιμο αλλά το software αργεί

Έτοιμο θεωρεί ότι είναι το hardware για τα αυτόνομα οχήματα ο Dr. Hussein Dia, ειδικός αυτόνομων οχημάτων του Πανεπιστημίου Swinburne, ωστόσο δεν θα έλεγε το ίδιο για το software.

Σε πρόσφατη παρουσίασή του για το μέλλον των ταξιδιών, ο Dr. Dia δήλωσε ότι το 90% των 1.2 εκατ. θανάτων που συμβαίνουν σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα, οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

Όπως ανέφερε σχετικά, απομακρύνοντας τους ανθρώπους από την “εξίσωση της οδήγησης” θα σώσει ζωές και θα μειώσει δραματικά το κόστος που σχετίζεται με τα αυτοκινητιστικά δυστυχήματα.

Μεγάλη μερίδα αυτών των ατυχημάτων μπορεί να αποφευχθεί με τη χρήση των αυτόματων οχημάτων, καθώς θα απομακρύνουν τον βασικό παράγοντα λάθους από το τιμόνι, τον άνθρωπο.

Δεδομένου ότι θα χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη, αυτά τα οχήματα δεν θα κάνουν λάθη όπως ένας οδηγός. Δεν θα πίνουν και θα οδηγούν, δεν θα αποκοιμιούνται πίσω από το τιμόνι, δεν θα αποσπάται η προσοχή τους παίζοντας Pokemon Go.

Ωστόσο, ο Dr. Dia θεωρεί ότι η αυτόνομη οδήγηση έχει ακόμη δρόμο κι αυτό όχι λόγω hardware -το οποίο περιλαμβάνει κάμερες, αισθητήρες υπερήχων, lidar και υπολογιστές που μπορούν να εκτελέσουν τρισεκατομμύρια διαδικασίες ανά δευτερόλεπτο- αλλά λόγω software.

“Σε αντίθεση με το hardware, (το software) δεν είναι κάτι που μπορεί να βρεθεί sτο ράφ”, ανέφερε στο σεμινάριο.

Το λογισμικό καλιμπράρεται δείχνοντας σε ένα δίκτυο τεχνητής νοημοσύνης παραδείγματα εκατοντάδων χιλιάδων ή ακόμα και εκατομμυρίων βίντεο και εικόνων από πραγματικές συνθήκες, έτσι ώστε να μπορούν να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε διαφορετικές καταστάσεις».

Ο Dr. Dia παρομοίωσε αυτή την κατάσταση με το να κρατάς το χέρι ενός παιδιού όταν περνάς τον δρόμο και να του μαθαίνεις τι να κάνουν μέσω συνεχών εμπειριών και επανάληψης.

Ο ίδιος δήλωσε ότι η πρόκληση για τις εταιρείες κατασκευής software δεν είναι στην ανάπτυξη λογισμικού που θα ανιχνεύει αντικείμενα, αλλά που θα τα καταλαβαίνει.

Για παράδειγμα, ένας οδηγός γνωρίζει ότι αν ξαφνικά στον δρόμο του εμφανιστεί μια μπάλα κοντά σε μια γειτονιά, πολύ πιθανό να βρίσκεται ένα παιδί κοντά της.

Όμως, ένα αυτόνομο όχημα, ακόμη και με προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη, θα γνωρίζει πώς να αντιδράσει;

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.