Self-Driving

Δύο επιχειρήματα υπέρ και δύο κατά της αυτόνομης οδήγησης

Η αυτόνομη οδήγηση και η ηλεκτροκίνηση είναι το παρόν και μέλλον της αυτοκίνησης. Κάθε τεχνολογική επανάσταση βρίσκει μπροστά της υπέρμαχους και σκεπτικούς ιδίως όταν πρόκειται για μία πολύ σημαντική κοινωνική αλλαγή όπως ο τρόπος οδήγησης και μετακίνησης.

Το 1ο επιχείρημα κατά της αυτόνομης οδήγησης είναι ότι θέτει την ασφάλεια μας αποκλειστικά στον έλεγχο της τεχνολογίας και την καλή λειτουργία της. Καθώς όλα με το πέρας του χρόνου χαλάνε προσωπικά δεν ξέρω εαν είμαι απόλυτα σίγουρος να αφήσω την τεχνολογία κάθε εταιρίας να με μεταφέρει αυτόνομα χωρίς να είμαι απόλυτα ήρεμος.

Το 2ο και ίσως πιο σημαντικό για εμένα επιχείρημα είναι ότι η αυτόνομη οδήγηση «σκοτώνει» την χαρά και απόλαυση της οδήγησης, του απόλυτου ελέγχου, των κινήσεων, και ανθρώπινης συμπεριφοράς. Σε ένα ταξί ή λεωφορείο δεν έχεις απαιτήσεις από την οδηγική συμπεριφορά απλώς θες να φτάσεις με ασφάλεια και στο συντομότερο χρόνο στον προορισμό σου.

Το 1ο επιχείρημα υπέρ της αυτόνομης οδήγησης είναι ότι το σενάριο του στυλ «Κιτ έλα» στην σειρά ο ιππότης της ασφάλτου θα είναι εφικτό και δεν θα μας απασχολεί το παρκάρισμα και το άγχος του, ειδικά σε πολυσύχναστες περιοχές. Απλώς με το smartphone μας ή το hi-tech smart ρολόι μας θα καλούμε το αυτοκίνητο να μας μεταφέρει.

Το 2ο επιχείρημα είναι ότι τα βράδια ή κατά στην διάρκεια εργασίας μας θα μπορούμε να νοικιάζουμε το αυτοκίνητο μας σε μία υπηρεσία ride-sharing και να βγάζουμε λεφτά από το πουθενά. Όμως το να δουλεύεις πχ στα νότια προάστια και όταν σχολάσεις να σου στείλει μήνυμα το αυτόνομο όχημα σου ότι βρίσκεται στην Λαμία έχει έναν βαθμό ανησυχίας.

Το μέλλον θα δείξει, φαίνεται συναρπαστικό. Φανταστείτε όμως να περιμένουν τα κανάλια έναν επίσημο να φτάσει σε ένα ξενοδοχείο, να έρθει η λιμουζίνα αυτόνομο όχημα, και ανοίγοντας η πόρτα να εμφανιστεί το μήνυμα, ωχ λάθος ξενοδοχείο ή σας την έφερα θα έρθω ινκόγνιτο. Μία άλλη πτυχή της αυτόνομης οδήγησης.

Σταύρος Γεωργιάδης

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.