Close

Σε πιο πολλά ατυχήματα εμπλέκονται τα ηλεκτρικά οχήματα στη Νορβηγία

Σε περισσότερα ατυχήματα εμπλέκονται τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα συμβατικά σύμφωνα με τον Helge Leiro Baastad, CEO της Gjensidige, μιας εκ των μεγαλύτερων ασφαλιστικών πρακτορείων της Νορβηγίας. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από τις στατιστικές μελέτες χιλιάδων ατυχημάτων μεταξύ 2012 και 2017.

Ο Baastad ανέφερε: “Εκτός του ότι εμπλέκονται σε 20% περισσότερα ατυχήματα, οι υλικές ζημιές είναι 50% υψηλότερες στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα”. Ο Baastad εξηγεί ότι αυτό συμβαίνει καθώς αυτοί οι τύποι αυτοκινήτων χρησιμοποιούνται εκτεταμένα σε συνθήκες με έντονη κίνηση και για αυτό μπορεί να είναι περισσότερο εκτεθειμένα. Επιπλέον, ένα από τα βασικά σημεία της έρευνας είναι ότι η ιπποδύναμη αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος. Εάν ένας γονιός που έχει οδηγήσει ένα ντίζελ πάρει ένα πολύ ισχυρότερο υβριδικό αυτοκίνητο, τότε ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται σημαντικά καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα επιταχύνουν γρηγορότερα.

Ο ίδιος θεωρεί ότι για την αύξηση των ατυχημάτων από τα ηλεκτρικά οχήματα ευθύνεται το φορολογικό σύστημα της Νορβηγίας που ευνοεί την ηλεκτροκίνηση. Από την άλλη, ο Nils Sødal, υπεύθυνος επικοινωνίας της Νορβηγικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου θεωρεί ότι είναι λάθος κάποιος να ισχυρίζεται ότι το φορολογικό σύστημα ευθύνεται για τα ατυχήματα. Ο Sødal αναφέρει: «Είναι λάθος να κατηγοριοποιείς μια ομάδα οχημάτων όπως κάνει η έρευνα αυτή, όταν τα ηλεκτρικά οχήματα περιλαμβάνουν τα πάντα από Nissan LEAF μέχρι Tesla. Όταν αλλάζεις από ένα συνηθισμένο diesel σε ένα Tesla θα πρέπει να γνωρίζεις ότι έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, αλλά δεν είναι δυσκολότερο να τα χειριστείς από ό,τι ένα κανονικό όχημα.

Η Christina Bu, επικεφαλής της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων επίσης αμφισβητεί τους ισχυρισμούς της έρευνας, ότι δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα σε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα. «Η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία είναι μικρά σχετικά οχήματα με μέτρια ιπποδύναμη. Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πως διαφέρουν τα ατυχήματα μεταξύ ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων».

Πράγματι, αυτό που κρατάμε από την εν λόγω έρευνα είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα επιταχύνουν γρηγορότερα, αλλά είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα λόγω αυτού.

Πηγή

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top