Σε περισσότερα ατυχήματα εμπλέκονται τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα σε σχέση με τα συμβατικά σύμφωνα με τον Helge Leiro Baastad, CEO της Gjensidige, μιας εκ των μεγαλύτερων ασφαλιστικών πρακτορείων της Νορβηγίας. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από τις στατιστικές μελέτες χιλιάδων ατυχημάτων μεταξύ 2012 και 2017.
Ο Baastad ανέφερε: “Εκτός του ότι εμπλέκονται σε 20% περισσότερα ατυχήματα, οι υλικές ζημιές είναι 50% υψηλότερες στα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα”. Ο Baastad εξηγεί ότι αυτό συμβαίνει καθώς αυτοί οι τύποι αυτοκινήτων χρησιμοποιούνται εκτεταμένα σε συνθήκες με έντονη κίνηση και για αυτό μπορεί να είναι περισσότερο εκτεθειμένα. Επιπλέον, ένα από τα βασικά σημεία της έρευνας είναι ότι η ιπποδύναμη αυξάνει τις πιθανότητες ατυχήματος. Εάν ένας γονιός που έχει οδηγήσει ένα ντίζελ πάρει ένα πολύ ισχυρότερο υβριδικό αυτοκίνητο, τότε ο κίνδυνος ατυχήματος αυξάνεται σημαντικά καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα επιταχύνουν γρηγορότερα.
Ο ίδιος θεωρεί ότι για την αύξηση των ατυχημάτων από τα ηλεκτρικά οχήματα ευθύνεται το φορολογικό σύστημα της Νορβηγίας που ευνοεί την ηλεκτροκίνηση. Από την άλλη, ο Nils Sødal, υπεύθυνος επικοινωνίας της Νορβηγικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου θεωρεί ότι είναι λάθος κάποιος να ισχυρίζεται ότι το φορολογικό σύστημα ευθύνεται για τα ατυχήματα. Ο Sødal αναφέρει: «Είναι λάθος να κατηγοριοποιείς μια ομάδα οχημάτων όπως κάνει η έρευνα αυτή, όταν τα ηλεκτρικά οχήματα περιλαμβάνουν τα πάντα από Nissan LEAF μέχρι Tesla. Όταν αλλάζεις από ένα συνηθισμένο diesel σε ένα Tesla θα πρέπει να γνωρίζεις ότι έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη, αλλά δεν είναι δυσκολότερο να τα χειριστείς από ό,τι ένα κανονικό όχημα.
Η Christina Bu, επικεφαλής της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων επίσης αμφισβητεί τους ισχυρισμούς της έρευνας, ότι δηλαδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα σε σύγκριση με άλλα αυτοκίνητα. «Η συντριπτική πλειοψηφία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία είναι μικρά σχετικά οχήματα με μέτρια ιπποδύναμη. Θα ήταν ενδιαφέρον να μάθουμε πως διαφέρουν τα ατυχήματα μεταξύ ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων».
Πράγματι, αυτό που κρατάμε από την εν λόγω έρευνα είναι ότι τα ηλεκτρικά οχήματα επιταχύνουν γρηγορότερα, αλλά είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι εμπλέκονται σε περισσότερα ατυχήματα λόγω αυτού.