Self-Driving

Οι εταιρείες αυτόνομων οχημάτων πρέπει να ερευνούν τα ατυχήματά τους;

Ύστερα από το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα του Walter Huang με ένα Tesla Model X, η Εθνική Επιτροπή Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) ξεκίνησε έρευνα για να βρει τι προκάλεσε το ατύχημα.

Προς αυτήν την κατεύθυνση όμως αποφάσισε να απομακρύνει την Tesla από τις έρευνες. Η κίνηση αυτή γεννά το ερώτημα του κατά πόσον θα έπρεπε να επιτρέπεται στις εταιρείες αυτόνομων οχημάτων να συμμετέχουν στις έρευνες των ατυχημάτων που περιλαμβάνουν αυτόματα οχήματα.

Με τίτλο «Δεν θα έπρεπε να επιτρέπεται σε εταιρείες αυτόνομων οχημάτων να ερευνούν τα ατυχήματά τους», το Guardian δίνει επιχειρήματα γιατί δεν θα έπρεπε να γίνεται κάτι τέτοιο.

Την έρευνα για το θανατηφόρο ατύχημα του Huang έχει αναλάβει η NTSB, η οποία είναι γνωστή κυρίως από τις έρευνες που πραγματοποιεί για τα αεροπορικά ατυχήματα. Η NTSB αποτελεί ανεξάρτητη αρχή και αναλαμβάνει δράση κάθε φορά που συμβαίνει ένα ατύχημα με αεροπλάνο.

Εκεί όμως τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα καθώς βασίζεται στα μαύρα κουτιά που υπάρχουν υποχρεωτικά εδώ και δεκαετίες στα αεροσκάφη. Όμως, τα αυτόνομα οχήματα δεν έχουν μαύρα κουτιά και η NTSB πρέπει να βασίζεται στην εκάστοτε εταιρεία για να της παράσχει τα δεδομένα.

Για παράδειγμα, στο προηγούμενο θανατηφόρο ατύχημα του Joshua Brown, η NTSB είχε αναφέρει ότι έλαβε αρκετά δεδομένα για να γνωρίζει ότι το όχημα δεν έκανε την ανίχνευση όταν έπρεπε, αλλά δεν γνωρίζουν το γιατί.

Αυτή τη φορά η NTSB αποφάσισε να μην αφήσει την Tesla να συμμετάσχει στις έρευνες καθώς ήδη προέβη σε δηλώσεις. Οι δηλώσεις μεταξύ άλλων ανέφεραν ότι όντως το όχημα ήταν στον αυτόματο πιλότο όταν έγινε το ατύχημα και παρείχε και στατιστικά για το πόσο μειωμένα είναι τα ατυχήματα με τα αυτοκίνητά της. Τα στατιστικά αυτά δεν φάνηκε να ευχαριστούν την οικογένεια του Huang, η οποία κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας. Απ’ότι φάνηκε δεν ευχαρίστησαν ούτε την NTSB, η οποία θεωρεί ότι η Tesla δεν θα έπρεπε να προβεί σε δηλώσεις καθώς έτσι προκαταβάλει το κοινό.

Όπως και να έχει, σύμφωνα με το Guardian θα πρέπει να ξεκινήσει μια νομοθεσία για τα αυτόνομα οχήματα παρόμοια με αυτή που ισχύει για τα αεροσκάφη. Αν τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με μια τέτοια μονάδα σαν το μαύρο κουτί των αεροσκαφών που περιέχει τα δεδομένα από τον αυτόματο πιλότο, αυτό θα βοηθά την Επιτροπή Έρευνας.

Με δεδομένο ότι το πεδίο των αυτόνομων οχημάτων είναι ακόμη καινούριο, είναι λογικό όμως να μην έχουν θεσπιστεί ακόμη οι κατάλληλες νομοθεσίες και οι εταιρείες να δρουν ανεξάρτητα από μόνες τους. Όσο για το αν θα πρέπει να εμπλέκονται οι εταιρείες στις έρευνες, αν και όχι στις επίσημες, με δεδομένο ότι κατέχουν τα δεδομένα, σίγουρα θα διεξάγουν μια δική τους έρευνα.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Τύπος ξεγέλασε τα ρομποταξί της Waymo με μπλούζα με το σήμα του ΣΤΟΠ (βίντεο)

Οι εταιρείες που αναπτύσσουν αυτόνομα οχήματα συχνά αναφέρονται στα απροσδόκητα σενάρια που συναντώνται κατά την…

06/05/2024

Nissan Townstar Evalia: Άνετο επταθέσιο πλήρως ηλεκτρικό βαν με τεράστιο χώρο φόρτωσης 3750 λίτρων

Tο Nissan Townstar Evalia έρχεται για να καλύψει τις ανάγκες και τις επιθυμίες μιας οικογένειας,…

05/05/2024

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.