Close

Πόσο κοστίζει ετησίως η φόρτιση ενός Tesla Model 3; [video]

Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα κοστίζουν αυτή τη στιγμή περισσότερο από τα αντίστοιχα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες συμβατικής τεχνολογίας, ωστόσο σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέχρι τα μέσα του 2020 οι τιμές τους θα είναι στο ίδιο επίπεδο, αν όχι και χαμηλότερες.

Από κει και πέρα το βασικό κίνητρο για να αγοράσει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πέραν του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, έχει να κάνει και με τα χρήματα που θα εξοικονομήσει σε βάθος χρόνου από τη μη χρήση καυσίμων.

Το πόσο ακριβώς είναι αυτά τα χρήματα επιχείρησαν να προσδιορίσουν οι youtube vloggers Zac και Jesse από το NowYouKnow. Έχοντας για αρκετούς μήνες στην κατοχή τους ένα Tesla Model 3 επιχείρησαν να συγκρίνουν το ετήσιο κόστος φόρτισης του πλήρως ηλεκτρικού οχήματος, με αυτό των καυσίμων που χρειάζεται ένα Audi A4 με κινητήρα βενζίνης.

Οι υπολογισμοί έγιναν κατά προσέγγιση λαμβάνοντας υπόψη τις διαφοροποιήσεις των τιμών ανά KWh και γαλόνι βενζίνης που υπάρχουν από Πολιτεία σε Πολιτεία.

Παίρνοντας ως δεδομένο ότι και τα δύο αυτοκίνητα θα πραγματοποιήσουν 12.000 μίλια μέσα στο χρόνο, τα έξοδα για τη φόρτιση του Tesla ανέρχονται σε 375 δολάρια (με την τιμή της KWh να υπολογίζεται στα 13 cents που είναι και ο μέσος όρος στις ΗΠΑ). Το συνολικό κόστος αφορά σε συμβατική φόρτιση και όχι στο δίκτυο ταχυφορτιστών (Superchargers) που διαθέτει η Tesla. Σε αυτήν την περίπτωση η τιμή της KWh είναι πιο υψηλή.

Από την άλλη, το ετήσιο κόστος βενζίνης για το Audi A4 υπολογίζεται στα 933 δολάρια (με το γαλόνι να κοστίζει κατά μέσο όρο 2,49 δολάρια). Η διαφορά δηλαδή ανέρχεται σε 558 δολάρια, σε ετήσια βάση, ενώ σε βάθος επταετίας, που είναι και ο χρόνος που ο μέσος Αμερικανός κρατά το αυτοκίνητό του, φτάνει σχεδόν στα 4.000 δολάρια.

Στο video θα δείτε αναλυτικά τη μέθοδο που ακολούθησαν οι vloggers για να κάνουν τους υπολογισμούς και να καταλήξουν στο τελικό συμπέρασμα.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top