Close

Pirelli Cyber Car: Επικοινωνία ελαστικού – αυτοκινήτου σε real time

Pirelli Cyber Car

Τα σύγχρονα διασυνδεδεμένα οχήματα που εξοπλίζονται με προηγμένα συστήματα ADAS εφοδιάζονται πλέον με νέο τύπου ελαστικά τα οποία εξελίσσονται με βάση τις νέες ανάγκες που προκύπτουν.

Στο Σαλόνι της Γενεύης είχαμε την ευκαιρία να δούμε εκ του σύνεγγυς τα νέα προϊόντα της Goodyear (Goodyear Intelligent tire, Goodyear Oxygen Concept Tire, Goodyear Electric Drive) και να συνομιλήσουμε με τον επικεφαλής Κέντρου Καινοτομίας της εταιρείας, Carlos Cipollitti για το μέλλον της τεχνολογίας των ελαστικών.

Τη δική της τεχνολογία παρουσιάζει στη Γενεύη και η Pirelli. Την ονομάζει Cyber Car και πρόκειται για ένα ευφυές σύστημα ελαστικού που έχει σχεδιαστεί σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Γενεύης 2018 (GIMS 2018)

Βασίζεται σε έναν αισθητήρα που είναι τοποθετημένος στο εσωτερικό του ελαστικού και συνδεδεμένος με το Pirelli Cloud. Ο αισθητήρας ζυγίζει μόλις μερικά γραμμάρια, παρακολουθεί τη λειτουργική κατάσταση κάθε ελαστικού και μεταφέρει τα δεδομένα σε μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

Το Cyber Car παρέχει σημαντικά δεδομένα που βελτιώνουν την ασφάλεια και τις επιδόσεις. Με εξαίρεση την πίεση των ελαστικών που την παρακολουθούν τα συστήματα TPMS, μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάποια πληροφορία που να συλλέγεται από τα ελαστικά και να μεταφέρεται στο αυτοκίνητο.

Βασικά δεδομένα των ελαστικών όπως πίεση, εσωτερική θερμοκρασία και βάθος πέλματος είναι από τις παραμέτρους που το Cyber Car μπορεί να μεταφέρει στο όχημα. Επίσης, έχει την ικανότητα να παρεμβαίνει και να ενεργοποιεί συστήματα όπως ABS και ελέγχου ευστάθειας. Για παράδειγμα, διαβάζοντας την ‘ταυτότητα’ του ελαστικού (ID) το όχημα μπορεί να μεταβάλλει το σετάρισμά του για να κάνει τη οδήγηση ασφαλέστερη και πιο άνετη.

Pirelli Cyber Car

Ανάμεσα στα δεδομένα που καταγράφονται είναι και το κάθετο φορτίο: ζωτική πληροφορία για τα ηλεκτρικά οχήματα. Η υπόλοιπη αυτονομία της μπαταρίας υπολογίζεται σήμερα με τη χρήση στάνταρ παραμέτρων, ενώ με το Cyber Car της Pirelli, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου μπορεί να μεταφέρει πιο ακριβείς πληροφορίες. Γνωρίζοντας το ακριβές βάρος του αυτοκινήτου, η κεντρική μονάδα ελέγχου μπορεί να υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια πόσα χιλιόμετρα απομένουν μέχρι την επόμενη επαναφόρτιση.

Επίσης ενημερώνει τον οδηγό, μέσω της κονσόλας του κατασκευαστή, για τις στάνταρ λειτουργικές παραμέτρους του ελαστικού, όπως κάθετο φορτίο, θερμοκρασία και πίεση και επιτρέπει την έγκαιρη παρέμβαση, εάν οι πιέσεις είναι ακατάλληλες. Η συντήρηση του ελαστικού είναι απλούστερη, χάρη στις ειδικές πληροφορίες για τη φθορά του πέλματος και τον τρόπο που γίνεται το εποχιακό σταύρωμα.

Το Cyber Car παρέχει πρόσβαση σε ειδικές υπηρεσίες που μπορούν να εξατομικευθούν σύμφωνα με τις προσωπικές ανάγκες, όπως περιποίηση αυτοκινήτου, οδική βοήθεια και σέρβις. Τα πρώτα μοντέλα με σύστημα Cyber Car θα κυκλοφορήσουν φέτος και αρκετοί κατασκευαστές βρίσκονται ήδη σε προχωρημένο στάδιο ενσωμάτωσης της τεχνολογίας της Pirelli στα δικά τους συστήματα.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top