Electric Cars

Παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού MINI Cooper SE σε αγώνες ταχύτητας

Τα πρώτα του αγωνιστικά χιλιόμετρα «έγραψε» στη Ρουμανία το ηλεκτρικό MINI Cooper SE, λαμβάνοντας μέρος σε ειδική διαδρομή ανάβασης.

Στο παρελθόν η MINI έχει γράψει τη δική της ιστορία στους αγώνες και κυρίως στα Ράλι. Σήμερα, η εταιρεία γυρίζει σελίδα και ρίχνει στη μάχη των αγώνων την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του MINI Cooper.

Το Σαββατοκύριακο 9-11 Οκτωβρίου, το MINI Cooper SE έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του σε αγώνες, λαμβάνοντας μέρος στην τελευταία ειδική διαδρομή του Ρουμανικού Πρωταθλήματος Αναβάσεων (Romanian National Hill Climb ​​Championship), Opel Brașov Trophy.

Η συμμετοχή αποτελεί μέρος του προγράμματος Vitesco Technologies MINI Electric Racing που έχει ως στόχο την προετοιμασία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου βασισμένου στο νέο MINI Cooper SE.

Η Vitesco Technologies είναι μια εταιρεία τεχνολογίας που περιλαμβάνει λύσεις εξηλεκτρισμού 48-volt, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές μονάδες ισχύος για υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και στόχος της είναι η βελτιστοποίηση του συστήματος κίνησης του MINI Cooper SE για αγωνιστικές συνθήκες. Η Automobile Bavaria παρείχε τεχνική υποστήριξη και αγωνιστική προετοιμασία, ενώ η Michelin προσέφερε τα ελαστικά για συμμετοχή σε διάφορους αγώνες.

«Ο πρώτος αγώνας του MINI Electric Racing σηματοδοτεί το ξεκίνημα μιας τολμηρής περιπέτειας. Ήταν μεγάλη πρόκληση να καταφέρουμε να φέρουμε το αυτοκίνητο στο σημείο εκκίνησης, κυρίως αυτούς τους δύσκολους καιρούς. Βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή του project. Προς το παρόν, δεν χρειάζεται να γίνουν κάποιες ειδικές αλλαγές, το οποίο αποδεικνύει ότι ακόμα και στη στάνταρ εκδοχή του, το MINI Cooper SE είναι ένα πολύ σπορ, ανταγωνιστικό μοντέλο που διατηρεί τη ‘go-kart’ αίσθηση. Είναι ξεκάθαρο – το πνεύμα του John Cooper διέπει όλα τα μοντέλα MINI, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου», δήλωσε ο Dr. Josef Reiter, Γενικός Διευθυντής του BMW Group Ρουμανίας.

Τροποιήσεις – επιδόσεις

Το αυτοκίνητο ήταν σύννομο με τους κανόνες με ελάχιστες αλλαγές στον τομέα της ασφάλειας, απαραίτητες για συμμετοχή σε έναν αγώνα ταχύτητας, υπό την αιγίδα της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ρουμανίας. Δεν έγινε οποιαδήποτε αλλαγή δυναμικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένων των ελαστικών τα οποία ήταν περισσότερο street, αλλά πολύ καλής ποιότητας – Michelin Pilot Sport 4. Επιπλέον, αλλαγές σχετικές με την ασφάλεια, όπως αφαίρεση των καθισμάτων και της επένδυσης, τοποθέτηση ειδικών αγωνιστικών καθισμάτων και συστημάτων, και εγκατάσταση ενός ανθεκτικού roll-cage, πέτυχαν μείωση βάρους περίπου 150 kg.

Στο αγωνιστικό μέρος, το MINI Electric Racing βρέθηκε κάτω από τη μέση της κατάταξης στο τέλος του Opel Trophy. Ο καλύτερος χρόνος για την ανάβαση των 5 km στο Poiana road ήταν 3:07.478, που αντιστοιχεί σε μέση ταχύτητα 96 km/h, άριστο αποτέλεσμα για συμβατικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Σε αγωνιστικές συνθήκες, η μέση κατανάλωση έφτασε τα 50 kWh/100 km στην ανάβαση και περίπου στα 25-30 kWh/100 km επωφελούμενο από την ανάκτηση ενέργειας στην κατηφόρα, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο, με στάνταρ μπαταρίες, είχε αρκετή ενέργεια για να καλύψει τις απαιτήσεις της αγωνιστικής ημέρας. Ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων που δύο ηλεκτρικά πληρώματα τερμάτισαν στον αγώνα, ενώ το MINI Electric Racing προσπέρασε η Kaufland e-Rally Team.

Vitesco Technologies MINI Electric Racing
  • Βασικό μοντέλο: MINI Cooper SE
  • Μέγιστη ισχύς: 135 kW- 184 hp
  • Μέγιστη ροπή: 270 Nm from 0 rpm
  • Μέγιστη ισχύς ανάκτησης ενέργειας: 50 kW
  • Μπαταρία: Καθαρή χωρητικότητα 32.6 kWh, 12 T-modules ενσωματωμένες στο δάπεδο, κατασκευαστής CATL
  • Μετατροπές (αυτή τη φορά): αφαίρεση καθισμάτων, ταπετσαρίας, πιστοποιημένο roll-cage FRAS, αγωνιστικά καθίσματα και ζώνες ασφαλείας, σύστημα πυρόσβεσης, ελαστικά Michelin Pilot Sport 4.
MINI Cooper SE
MINI Cooper SE
MINI Cooper SE

Πηγή

Μένιος Κατής

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

Πρόσφατα άρθρα

Σε λειτουργία πλήρως ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.000 τόνων – Είναι εξοπλισμένο με πάνω από 50.000 kWh σε μπαταρίες

Η κινεζική κρατική εταιρεία COSCO Shipping εγκαινίασε αυτό που αποκαλεί το «μεγαλύτερο στον κόσμο» ηλεκτρικό…

04/05/2024

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.