Το 2025 θα πωληθούν –για την ακρίβεια θα αποσταλούν στις αντιπροσωπείες- οχτώ εκατομμύρια αυτόνομα οχήματα, βάσει πρόσφατης ανάλυσης της ABI.
H ABI προβλέπει ότι δεδομένων των εξελίξεων στην τεχνολογία, το 2025 θα κατασκευαστούν 8 περίπου εκατομμύρια οχήματα αυτονομίας επιπέδου 3, 4 και 5.
Παρόλο που πολλές εταιρείες αναφέρουν ότι προβλέπουν πλήρη αυτονομία μέχρι τότε, εν έτη 2018 δεν έχουμε όχημα αυτονομίας επιπέδου 5 (πλήρης αυτονομία) στους δρόμους και ύστερα από τα πρόσφατα ατυχήματα με οχήματα των Uber και Tesla παρατηρείται μια διστακτικότητα.
Τα οχήματα αυτονομίας επιπέδου 3 και 4 χρειάζονται ανθρώπινη επίβλεψη. Η τεχνολογία βέβαια βαδίζει με γρήγορους ρυθμούς, αλλά αυτή τη στιγμή το να διατεθούν στην αγορά σε 7 χρόνια, οχήματα αυτονομίας επιπέδου 5 μοιάζει ιδιαίτερα φιλόδοξο.
Η ΑΒΙ κατέληξε στα 8 εκατομμύρια με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα. Για παράδειγμα, η αυτονομία επιπέδου 1 ήταν αρχικά διαθέσιμη μόνο σε πολυτελή οχήματα, αλλά τώρα εταιρείες όπως οι Ford, Toyota, Subaru, δίνουν τη δυνατότητα λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 1 όπως αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση λωρίδας σε όλη τη γκάμα των οχημάτων τους.
Το γεγονός αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης των αισθητήρων LiDAR. Αυτό με τη σειρά του θα αυξήσει την παραγωγή και την αποτελεσματικότητα των εν λόγω αισθητήρων και οι τιμές τους θα μειωθούν. Εν τέλει, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα η αυτονομία επιπέδου 3 και 4 να καταστεί προσιτή.
Όσο για την αυτονομία επιπέδου 5, αυτή τη στιγμή φαίνεται αρκετά μακρινή και ίσως είναι πιο πιθανό να λειτουργήσει πρώτα σε φορτηγά, τα οποία οδηγούν σε πιο προβλεπόμενες διαδρομές απ’ότι τα αυτοκίνητα πόλης.