Close

Nissan ProPILOT Assist: Τι είναι και πως λειτουργεί

Το Nissan ProPILOT Assist είναι το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης που θα εξοπλίζει τα νεα μοντέλα της εταιρείας αρχής γενομένης από τη νέα γενιά του δημοφιλούς ηλεκτρικού Nissan Leaf που θα παρουσιαστεί επίσημα στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Προσφέρει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 (Level 2), με τη Nissan να τονίζει πως συντελεί στη μείωση της κόπωσης του οδηγού.

Σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Τεχνικό Κέντρο της Nissan North America (NTCNA) στο Μίτσιγκαν, εκπρόσωποι του Τύπου είχαν την ευκαιρία να πάρουν μια πρώτη γεύση από το ProPILOT Assist το οποίο έχει ξεπεράσει, σύμφωνα με τους τεχνικούς της Nissan, τα 50.000 μίλια έρευνας και ανάπτυξης στους δρόμους των ΗΠΑ.

Τι ακριβώς όμως προσφέρει και πως λειτουργεί το ProPILOT Assist;

Σύμφωνα με τη Nissan, το ProPILOT Assist έχει σχεδιαστεί για να είναι πιο διαισθητικό και φιλικό προς το χρήστη, σε σύγκριση με άλλες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού. Μπορεί να συμβάλλει στη μείωση της κόπωσης του οδηγού, ειδικά σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.

To σύστημα χρησιμοποιεί κάμερα και ραντάρ που “βλέπουν” προς τα εμπρός, όπως και αισθητήρες με μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου, που βοηθούν τον οδηγό να παραμείνει στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας του, διατηρώντας παράλληλα την ταχύτητα του οχήματος (που ο ίδιος καθορίζει).

Παράλληλα, υποστηρίζει τον οδηγό στο να διατηρήσει ένα κενό από το προπορευόμενο όχημα, εάν η ταχύτητα του τελευταίου πέσει κάτω από την ταχύτητα που έχει καθοριστεί. Μπορεί επίσης να επιβραδύνει το όχημα μέχρι την πλήρη στάση, όπως και να το “κρατήσει” σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

Το ProPILOT Assist αν και παρέχει υποστήριξη στο σύστημα διεύθυνσης μειώνοντας την ανάγκη για σταθερές μικρές ρυθμίσεις, εντούτοις τα χέρια του οδηγού πρέπει πάντα να βρίσκονται στο τιμόνι.

Η ανίχνευση των χεριών πραγματοποιείται από τον αισθητήρα ροπής του τιμονιού που διαθέτει το σύστημα. Για παράδειγμα, αν ο οδηγός κρατήσει ελαφρώς το τιμόνι, το σύστημα προειδοποίησης μπορεί να ενεργοποιηθεί, προειδοποιώντας τον οδηγό να ασκήσει μεγαλύτερη πίεση ή να πιάσει πιο σθεναρά το τιμόνι.

Η υποβοήθηση ακυρώνεται σε κακές καιρικές συνθήκες, όπως και αν οι υαλοκαθαριστήρες βρίσκονται σε χαμηλή ή υψηλή θέση. Στην περίπτωση που το σύστημα μπορεί να ανιχνεύσει τις γραμμές στη λωρίδα κυκλοφορίας, τότε αυτό μπορεί να παραμείνει ενεργό, με την προϋπόθεση ότι οι υαλοκαθαριστήρες είναι στην μεσαία σκάλα, ή αν τα φώτα ομίχλης είναι ενεργοποιημένα.

Οι κινήσεις του οδηγού έχουν πάντοτε προτεραιότητα, παρακάμπτοντας το σύστημα όταν ο τελευταίος στρίβει το τιμόνι ή ενεργοποιεί το φλας. Το σύστημα μεταβαίνει επίσης σε προσωρινή κατάσταση αναμονής, όταν πατηθεί το πεντάλ του γκαζιού. Επιπλέον, όταν πατηθεί το φρένο ακυρώνονται τόσο το Intelligent Cruise Control του συστήματος, όσο και η λειτουργία διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.

Στα πλάνα της εταιρείας είναι να επεκτείνει τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας σε περισσότερα μοντέλα της που προορίζονται για τις αγορές της Ευρώπης, της Ιαπωνίας, της Κίνας και των ΗΠΑ.

Πηγή

Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

0 Comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

0 Comments
scroll to top