Μέχρι το 2020 η Nissan θέλει να λανσάρει αυτόνομο όχημα στην αγορά, το οποίο όμως θα χρειάζεται την επίβλεψη ενός οδηγού.
Ήδη η εταιρεία, όπως αναφέραμε, δοκιμάζει ένα πρωτότυπο αυτόνομο όχημα στους δρόμους του Τόκυο, ενώ προηγουμένως είχε πραγματοποιήσει παρόμοιες δοκιμές στο Λονδίνο και στη Silicon Valey.
Ο στόχος είναι μέχρι το 2020 να έχει λανσάρει το όχημα που θα χρειάζεται επίβλεψη οδηγού και μέχρι το 2022 να έχει κυκλοφορήσει στην αγορά όχημα με πλήρη αυτονομία, όπου ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να ακουμπά το τιμόνι.
Το πρωτότυπο της Nissan χρησιμοποιεί ανάμεσα σε άλλες τεχνολογίες, εννέα ραντάρ αισθητήρες, έξι σαρωτές λέιζερ, 12 αισθητήρες σόναρ και 12 κάμερες. Οι αισθητήρες κατασκευάζουν ένα περιβάλλον με διαρκώς ανανεωμένα δεδομένα, τα οποία το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιεί για να πλοηγηθεί.
Η Nissan έχει εστιάσει σε τρόπους να ενσωματώσει στο όχημά της φωνητική υποβοήθηση βασιζόμενη στο AI, η οποία θα τους βοηθά στην οδήγηση. Όμως, όπως κι άλλες εταιρείες, σκέφτεται, σε δεύτερο βαθμό, πώς να χρησιμοποιεί τη φωνητική υποβοήθηση για να βοηθήσει τους οδηγούς να καταλαβαίνουν τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Το πρωτότυπο της Nissan βασίζεται στο σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPilot, το οποίο υπάρχει και στο IMx concept που παρουσίασε η εταιρεία πριν λίγο καιρό, ενώ ξεκίνησε ήδη να ενσωματώνεται από πέρυσι στο Serena και συνεχίστηκε με το Nissan X-Trail. Το 2018 αναμένεται να ενσωματωθεί στο Nissan Rogue και στο ηλεκτρικό Nissan Leaf.
Στην πρώτη του υλοποίηση, το ProPilot μπορούσε να παραμένει στη λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η αναβαθμισμένη έκδοση λειτουργεί σε πολλαπλές λωρίδες.
Πάντως, παρά τα σχέδια, τόσο η Nissan, όσο και οι άλλες κατασκευάστριες αυτοκινήτων έχουν να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τεχνολογικά αλλά και νομοθετικά εμπόδια, προκειμένου να λανσάρουν περισσότερες αυτόνομες λειτουργίες.
O Takao Asami, ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας και προηγμένης τεχνολογίας της ιαπωνικής κατασκευάστριας ανέφερε σχετικά: «Απλά δεν έχουμε την ελευθερία να κάνουμε ό,τι θέλουμε» και πρόσθεσε: «Υπό αυτή την άποψη, δεν υπάρχει κάποια αγορά που να είναι τέλεια».
Τέλος, ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να συνδέονται ασύρματα με τις υποδομές των πόλεων για να λειτουργούν απρόσκοπτα, κάτι που ακόμη δεν γνωρίζουμε πως θα γίνει πραγματικότητα.
Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…
Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…
Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…
H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…
Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…
Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…
Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.