Self-Driving

Nissan: Αυτόνομο όχημα στην αγορά το 2020

Μέχρι το 2020 η Nissan θέλει να λανσάρει αυτόνομο όχημα στην αγορά, το οποίο όμως θα χρειάζεται την επίβλεψη ενός οδηγού.

Ήδη η εταιρεία, όπως αναφέραμε, δοκιμάζει ένα πρωτότυπο αυτόνομο όχημα στους δρόμους του Τόκυο, ενώ προηγουμένως είχε πραγματοποιήσει παρόμοιες δοκιμές στο Λονδίνο και στη Silicon Valey.

Ο στόχος είναι μέχρι το 2020 να έχει λανσάρει το όχημα που θα χρειάζεται επίβλεψη οδηγού και μέχρι το 2022 να έχει κυκλοφορήσει στην αγορά όχημα με πλήρη αυτονομία, όπου ο οδηγός δεν θα χρειάζεται να ακουμπά το τιμόνι.

Το πρωτότυπο της Nissan χρησιμοποιεί ανάμεσα σε άλλες τεχνολογίες, εννέα ραντάρ αισθητήρες, έξι σαρωτές λέιζερ, 12 αισθητήρες σόναρ και 12 κάμερες. Οι αισθητήρες κατασκευάζουν ένα περιβάλλον με διαρκώς ανανεωμένα δεδομένα, τα οποία το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιεί για να πλοηγηθεί.

Η Nissan έχει εστιάσει σε τρόπους να ενσωματώσει στο όχημά της φωνητική υποβοήθηση βασιζόμενη στο AI, η οποία θα τους βοηθά στην οδήγηση. Όμως, όπως κι άλλες εταιρείες, σκέφτεται, σε δεύτερο βαθμό, πώς να χρησιμοποιεί τη φωνητική υποβοήθηση για να βοηθήσει τους οδηγούς να καταλαβαίνουν τις διάφορες λειτουργίες του οχήματος.

Το πρωτότυπο της Nissan βασίζεται στο σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPilot, το οποίο υπάρχει και στο IMx concept που παρουσίασε η εταιρεία πριν λίγο καιρό, ενώ ξεκίνησε ήδη να ενσωματώνεται από πέρυσι στο Serena και συνεχίστηκε με το Nissan X-Trail. Το 2018 αναμένεται να ενσωματωθεί στο Nissan Rogue και στο ηλεκτρικό Nissan Leaf.

Στην πρώτη του υλοποίηση, το ProPilot μπορούσε να παραμένει στη λωρίδα του στον αυτοκινητόδρομο, ενώ η αναβαθμισμένη έκδοση λειτουργεί σε πολλαπλές λωρίδες.

Πάντως, παρά τα σχέδια, τόσο η Nissan, όσο και οι άλλες κατασκευάστριες αυτοκινήτων έχουν να αντιμετωπίσουν όχι μόνο τεχνολογικά αλλά και νομοθετικά εμπόδια, προκειμένου να λανσάρουν περισσότερες αυτόνομες λειτουργίες.

O Takao Asami, ανώτερος αντιπρόεδρος έρευνας και προηγμένης τεχνολογίας της ιαπωνικής κατασκευάστριας ανέφερε σχετικά: «Απλά δεν έχουμε την ελευθερία να κάνουμε ό,τι θέλουμε» και πρόσθεσε: «Υπό αυτή την άποψη, δεν υπάρχει κάποια αγορά που να είναι τέλεια».

Τέλος, ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να συνδέονται ασύρματα με τις υποδομές των πόλεων για να λειτουργούν απρόσκοπτα, κάτι που ακόμη δεν γνωρίζουμε πως θα γίνει πραγματικότητα.

Πηγή

Λαΐδα Λιμνιάτη

Η Λαΐδα Λιμνιάτη γεννήθηκε στην Αυστραλία και μεγάλωσε στην Τρίπολη. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος τεχνολογίας στα περιοδικά RAM και xAKER, στο Pathfinder.gr, στο περιοδικό COMBusiness, στο ημερήσιο Newsletter COMToday και στη Ναυτεμπορική. Επίσης, έχει υπάρξει Υπεύθυνη Επικοινωνίας στη WOT και Marketing Executive στη Merlien Institute.

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.