Έρευνα: Τα συστήματα Infotainment προκαλούν περισσότερα ατυχήματα

Όσο πιο περίπλοκα γίνονται τα συστήματα infotainment, τόσο περισσότερα ατυχήματα θα συμβαίνουν, σύμφωνα με έρευνα της AAA.

Για την έρευνα η AAA χρησιμοποίησε 30 νέα οχήματα και ζήτησε από τους συμμετέχοντες να πραγματοποιήσουν απλές διεργασίες, οι οποίες όμως απαιτούσαν τη χρήση του συστήματος infotainment.

Εν συνεχεία μέτρησαν το χρονικό διάστημα για το οποίο οι οδηγοί είχαν την προσοχή τους αποσπασμένη, λόγω της χρήσης του συστήματος και το πόσο νοητική ενέργεια ξόδεψαν για κάθε διεργασία.

Για παράδειγμα, η χρήση ενός μη διαισθητικού συστήματος πλοήγησης πήρε 40 δευτερόλεπτα σε αρκετούς οδηγούς για να το ρυθμίσουν, ένα χρονικό διάστημα, το οποίο είναι αρκετά μεγάλο για να μην έχει κάποιος τα μάτια του στον δρόμο.

Παρά το γεγονός ότι οι οδηγοί θα έπρεπε να προσέχουν και να μην αποσπούν την προσοχή τους από τα συστήματα infotainment, εντούτοις, η ΑΑΑ θεωρεί ότι εν μέρει είναι υπεύθυνοι και οι κατασκευαστές οχημάτων, οι οποίοι δεν σχεδιάζουν τα οχήματά τους, με τέτοιον τρόπο ώστε οι οδηγοί να παραμένουν ήσυχοι.

Τα πιο φιλικά προς τον χρήστη φάνηκε ότι είναι τα Lincoln MKC, Hyundai Santa Fe και μοντέλα της Toyota, ενώ στον αντίποδα τα Audi Q7, Tesla Model S, Ford Mustang GT, Subaru Crosstrek και Honda Civic Touring αποδείχτηκαν πιο περίπλοκα.

O Dr. David Yang, Επικεφαλής του ΑΑΑ Ιδρύματος για την Κυκλοφοριακή Ασφάλεια δήλωσε ότι ο καλύτερος τρόπος για να διορθωθεί το ζήτημα είναι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να δημιουργήσουν συστήματα infotainment, τα οποία θα έχουν στο επίκεντρο την απλότητα, η οποία θα πρέπει να έχει υψηλότερη προτεραιότητα από την τεχνολογία.

Στις προτάσεις της αναφέρει ότι οι κατασκευάστριες πολυτελών οχημάτων θα πρέπει για παράδειγμα να εγκαταλείψουν τα trackpad και να χρησιμοποιούν είτε οθόνης αφής είτε έλεγχο στο τιμόνι. Εξίσου χρήσιμο θα ήταν να ενσωματωθούν καλύτεροι φωνητικοί βοηθοί όπως το Google Assistant και το Alexa.

Πηγή