Παρά την παρουσία έξι ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά, η Hyundai Australia παραδέχεται ανοιχτά ότι δεν έχει πετύχει όσα θα έπρεπε στον τομέα των ηλεκτρικών πωλήσεων, συγκριτικά με ανταγωνιστές όπως η Kia και η MG.
Μέχρι στιγμής, μόλις το 2,7% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας στην Αυστραλία αφορά ηλεκτρικά οχήματα – με 1.040 μονάδες από τις 38.948 συνολικά. Αντίθετα, η Kia έχει φτάσει το 10,8% με μικρότερη γκάμα EVs, ενώ η MG αγγίζει το 16,4%.
Ο νέος CEO της Hyundai Australia, Don Romano, μίλησε με ειλικρίνεια στα μέσα ενημέρωσης, λέγοντας:
«Κάνουμε απαίσια δουλειά με τα ηλεκτρικά μας οχήματα. Δεν έχουμε δώσει την απαραίτητη έμφαση και είμαστε πίσω από άλλες εταιρείες που τα καταφέρνουν καλύτερα με τα EVs τους απ’ ό,τι με τα παραδοσιακά μοντέλα τους. Εμείς κάνουμε το αντίθετο».
Τα Ioniq 5 και Ioniq 6 κυκλοφόρησαν στην Αυστραλία με ένα ψηφιακό μοντέλο πωλήσεων σταθερής τιμής, στο οποίο οι αντιπρόσωποι δεν συμμετείχαν ενεργά στην εμπορική διαδικασία. Τα οχήματα διατίθεντο αποκλειστικά online, σε περιορισμένες παρτίδες, με μη διαπραγματεύσιμες τιμές και μόνο εμπλοκή των αντιπροσώπων ήταν η παράδοση των αυτοκινήτων στους πελάτες.
Αυτό το μοντέλο εγκαταλείφθηκε, καθώς – όπως παραδέχεται ο Romano – απομάκρυνε τους αντιπροσώπους από τα EVs και αποδυνάμωσε την υποστήριξη σε τοπικό επίπεδο.
«Όταν πρωτολανσάραμε τα EVs, ουσιαστικά πουλούσαμε απευθείας στους πελάτες, παρακάμπτοντας τους αντιπροσώπους μας. Τώρα πρέπει να τους επανεντάξουμε στη διαδικασία – να τους εκπαιδεύσουμε και να τους βοηθήσουμε να ενσωματώσουν τα EVs στην προώθηση και εξυπηρέτηση», σημείωσε ο Romano.
Η Hyundai επενδύει στο νέο, επταθέσιο SUV Ioniq 9, με τιμή που αγγίζει τα 130.000 δολάρια Αυστραλίας. Ωστόσο, παρά τη σημαντική παρουσία, το μοντέλο δεν αναμένεται να συνεισφέρει ουσιαστικά στις συνολικές πωλήσεις EVs της εταιρείας. Η Kia, με το συγγενικό EV9, έχει πουλήσει μόλις 165 μονάδες φέτος.
Ο Romano τόνισε ότι η απόφαση να κυκλοφορήσει το Ioniq 9 στην Αυστραλία δεν επιβλήθηκε από τα κεντρικά γραφεία της Hyundai, αλλά εντάσσεται σε μια στρατηγική ενίσχυσης της εικόνας της μάρκας.
«Δεν το κάνουμε για τον όγκο. Το κάνουμε για να δείξουμε ποιοι είμαστε ως μάρκα – φέρνουμε ένα από τα μικρότερα και ένα από τα μεγαλύτερα EVs στην αγορά. Είναι ένα μήνυμα για το εύρος και την κατεύθυνσή μας».
Τι κάνει διαφορετικά η Kia;
Η επιτυχία της Kia στα ηλεκτρικά αποδίδεται κυρίως στο EV5 – ένα SUV μεσαίου μεγέθους κινεζικής παραγωγής που ξεκινά 12.000 δολάρια φθηνότερα από το Ioniq 5. Η Hyundai δεν διαθέτει αντίστοιχο μοντέλο στην αυστραλιανή αγορά προς το παρόν, αν και το σχετικό Elexio πωλείται ήδη στην Κίνα.
«Δεν υπάρχει τεράστια διαφορά στις τιμές μας σε σχέση με την Kia, ίσως μόνο έναντι των Κινέζων κατασκευαστών. Όμως η Kia έχει διαφορετική προϊοντική στρατηγική – και προσφέρει αυτοκίνητα σε κατηγορίες που εμείς δεν καλύπτουμε ακόμη», σημείωσε ο Romano.
Με τους νέους κανονισμούς NVES που επιβάλλουν όρια στις εκπομπές CO₂ για νέα οχήματα, η Hyundai δηλώνει έτοιμη να ανταποκριθεί, ενισχύοντας τη γκάμα των EVs και υβριδικών μοντέλων.
«Δεν κυνηγάμε όγκο πωλήσεων με το Ioniq 9. Το βλέπουμε ως μια ευκαιρία για να δείξουμε ότι είμαστε ενεργοί στον χώρο των EVs – και ότι θα συνεχίσουμε να είμαστε», κατέληξε ο Romano.