Electric Cars

Fiat Concept Centoventi: Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με λογική τα τουβλάκια του Lego

Το πρωτότυπο Fiat Concept Centoventi είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί να κατασκευαστεί σύμφωνα με την επιθυμία του αγοραστή στη λογική που ακολουθούν και τα τουβλάκια Lego. Είναι ένας λευκός καμβάς, έτοιμος να χρωματιστεί σύμφωνα με τις ανάγκες του αγοραστή.

Η ιδέα είναι ότι κατασκευάζεται σε ένα χρώμα και στη συνέχεια ο χρήστης θα μπορεί να το διαμορφώνει μέσω του προγράμματος εξατομίκευσης “4U”, με την επιλογή ανάμεσα από 4 οροφές, 4 προφυλακτήρες, 4 καλύμματα τροχών και 4 εξωτερικά φιλμ κάλυψης. Έτσι όπως κάθε μοντέρνα συσκευή θα μπορεί να αναβαθμιστεί δίνοντας απόλυτη ελευθερία, σε αισθητικό και τεχνολογικό επίπεδο. Το Fiat Centoventi αποτελεί την απάντηση σε μία πραγματική πρόκληση, τόσο σε εμπορικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο design, η οποία βασίζεται αφενός στην παράδοση 120 ετών της εταιρείας, αφετέρου στις μοντέρνες τάσεις.

Εκτός από τα έξι διαμορφώσιμα στοιχεία (προφυλακτήρες, οροφή από πολυκαρβονικό υλικό, πίνακας οργάνων Lingotto, μπαταρίες, οθόνη στην πίσω πόρτα και εξωτερικά φιλμ), 114 ακόμα αξεσουάρ μπορούν να τοποθετηθούν στο δίκτυο της Fiat ή και από τον ίδιο τον χρήστη, όπως το ηχοσύστημα, οι πόρτες των αποθηκευτικών χώρων, τα καλύμματα των καθισμάτων, κ.α. Επίσης μια σειρά αξεσουάρ, όπως π.χ. τις ποτηροθήκες, μπορεί να τις κατασκευάσει και ο ίδιος ο χρήστης στο σπίτι του μέσω ενός 3D εκτυπωτή. Αυτή η ιδέα ανοίγει μια νέα σελίδα και σε εμπορικό επίπεδο, όπου η εστίαση γίνεται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενός χώρου που δεν γνωρίζει σύνορα.

Μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται το κατασκευασμένο από ένα κομμάτι ταμπλό που θυμίζει τη σχεδιαστική ιδιοφυία του πρώτου Panda. Μέσω μιας σειράς οπών ο χρήστης μπορεί να τοποθετήσει εύκολα και γρήγορα διάφορα αξεσουάρ. Για τον πίνακα οργάνων υπάρχουν δύο επιλογές. Στην πρώτη που είναι ιδανική για τη γενιά των Millennial, το smartphone αποτελεί την καρδιά του συστήματος σε συνδυασμό με την οθόνη των 10″ του οχήματος. Με αυτή τη λύση το κινητό λειτουργεί και ως το κέντρο πολυμέσων χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.

Στη δεύτερη και πιο παραδοσιακή διαμόρφωση, μια δεύτερη οθόνη δημιουργεί έναν πίνακα οργάνων με συνολική διάσταση 20’’. Σε αυτή την περίπτωση ο ψηφιακός πίνακας “Lingotto”, που σχεδιαστικά θυμίζει το ιστορικό εργοστάσιο της Fiat, παρέχει όλες τις σχετικές πληροφορίες/λειτουργίες, ενώ το τμήμα της οθόνης που κοιτάζει προς τα μπροστά μπορεί να προβάλει μηνύματα προς το εξωτερικό του οχήματος.

Η μεγάλη πίσω πόρτα μπορεί να φιλοξενήσει μία πρωτοποριακή οθόνη μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να επικοινωνεί διάφορα μηνύματα. Όταν το όχημα κινείται για λόγους ασφαλείας η οθόνη θα δείχνει μόνο το λογότυπο της Fiat, όταν όμως σταθμεύει, δυνητικά θα μετατρέπεται σε μια διαφημιστική πινακίδα, όπου οι διαφημιζόμενοι θα μπορούσαν για παράδειγμα να καλύπτουν το κόστος στάθμευσης.

Η ελευθερία να επιλέγεις την αυτονομία που θέλεις, είναι ακόμα μία από τις βασικές ιδέες του Centoventi. Οι συστοιχίες μπαταριών δίνουν την ευελιξία αυτής της επιλογής. Στη βασική έκδοση το όχημα διαθέτει συσσωρευτές που παρέχουν αυτονομία 100χλμ., αν όμως κάποιος επιθυμεί μεγαλύτερη αυτονομία μπορούν να προστεθούν κάτω από το πάτωμα ακόμα 3 μπαταρίες με την κάθε μία να προσθέτει από επιπλέον 100χλμ.

Τέλος μπορεί να τοποθετηθεί και μία μπαταρία κάτω από το κάθισμα ανεβάζοντας τη συνολική αυτονομία στα 500χλμ. Η τοποθέτηση των μπαταριών βοηθά στη διατήρηση του χαμηλού κάντρου βάρους και της σταθερότητας του οχήματος, ενώ η παροχή στο κέντρο της βάσης του παρμπρίζ κάνει ιδιαίτερα εύκολη τη διαδικασία σύνδεσης ανεξάρτητα από ποια πλευρά είναι ο φορτιστής.

Αλέξανδρος Παππάς

Ο Αλέξανδρος Παππάς συνεργάζεται με το Autonomous από την αρχή της δημιουργίας του site. Καθημερινά αναζητά και καταγράφει τα πιο σημαντικά τα νέα τεχνολογίας για το αυτοκίνητο από την ελληνική αλλά και την διεθνή ειδησεογραφία. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει στην Αγγλία και σήμερα διατηρεί ένα από τα μεγαλύτερα βιβλιοπωλεία στην Χαλκιδική.

Πρόσφατα άρθρα

Rivian: Παίρνει 827 εκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνει το εργοστάσιο για την παραγωγή του R2

Κάθε καινούργια εταιρεία αυτοκινήτων χρειάζεται τεράστιες, μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής, αλυσίδες εφοδιασμού και…

03/05/2024

Volkswagen ID.3: Ανανεώνεται με καλύτερο infotainment και ισχύ για το Pro S

H Volkswagen ανακοίνωσε ένα ανανεωμένο ID.3, το οποίο συνοδεύεται από ένα ανανεωμένο σύστημα infotainment, αντιμετωπίζοντας…

03/05/2024

Νέο Kia EV6: Με ανανεωμένη εμφάνιση, μεγαλύτερη αυτονομία

Το Kia EV6 ξεχώρισε στη σκηνή το 2021 ως ένα από τα πιο κομψά και…

02/05/2024

Γρήγορη φόρτιση: Είναι επιβλαβής για την μπαταρία του ηλεκτρικoύ σας;

Είναι επιβλαβές για τη μπαταρία του να πηγαίνετε συνεχώς το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε σταθμό…

02/05/2024

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.