Electric Cars

Fiat 500 EV φορτίζει ασύρματα κατά την οδήγηση

Η ιδέα της ασύρματης φόρτισης EV κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος και οι αυτοκινητοβιομηχανίες την επεξεργάζονται και την αναπτύσσουν σταδιακά.

Η στάση και η αναμονή σε έναν σταθμό φόρτισης είναι το λιγότερο ευχάριστο πράγμα σχετικά με ένα EV, ενώ η φόρτιση κατά την οδήγηση θα απομακρύνει και το άγχος της αυτονομίας.

Η Stellantis είναι η πιο πρόσφατη αυτοκινητοβιομηχανία που εξερευνά τις δυνατότητες του Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) — της τεχνολογίας που επιτρέπει στα EV να επαναφορτίζονται καθώς ταξιδεύουν σε ειδικά εξοπλισμένες, αποκλειστικές λωρίδες δρόμου.

Το DWPT είναι ουσιαστικά ένα σύστημα πηνίων που τοποθετούνται κάτω από την άσφαλτο. Εκπέμπουν ένα ηλεκτρομαγνητικό πεδίο που συλλαμβάνεται από οχήματα που κινούνται από πάνω τους και, με τη σειρά του, μετατρέπεται σε ηλεκτρική ενέργεια από έναν ειδικό δέκτη.

Έτσι, με κατάλληλη οδηγική υποδομή τροφοδοτείται με ενέργεια ο ηλεκτροκινητήρας, ενώ εξοικονομείται μπαταρία και μεγαλώνει η αυτονομία του αυτοκινήτου.

Η Stellantis κατασκεύασε μια αποκλειστική κυκλική πίστα δοκιμών με την ονομασία Arena del Futuro (στα ιταλικά «Arena of the Future»), όπου δοκίμασε ένα εξοπλισμένο Fiat 500 EV. Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, η δοκιμή έδειξε ότι ένα τέτοιο EV μπορεί να ταξιδεύει με μέσες ταχύτητες αυτοκινητόδρομου χωρίς να καταναλώνει την ενέργεια της μπαταρίας. Έδειξε επίσης ότι η απόδοση της ροής ενέργειας από την άσφαλτο προς το αυτοκίνητο είναι συγκρίσιμη με την τυπική απόδοση των σταθμών γρήγορης φόρτισης.

Η Arena del Futuro τροφοδοτείται από συνεχές ρεύμα (DC), το οποίο προσφέρει τρία σημαντικά πλεονεκτήματα:

-Μειώνει την απώλεια ισχύος κατά τη διανομή ενέργειας.
-Εξαλείφει την ανάγκη μετατροπής DC σε AC.
-Επιτρέπει τη χρήση πιο λεπτών καλωδίων αλουμινίου για τη διανομή ρεύματος, τα οποία είναι ευκολότερα στην πηγή και την ανακύκλωση και έχουν το μισό κόστος του χαλκού.

Η αυτοκινητοβιομηχανία πιστεύει ότι η τεχνολογία DWPT θα «απλοποιήσει την προσέγγιση των πελατών στην ηλεκτρική κινητικότητα και τελικά θα ανταποκριθεί με απτό τρόπο στις απαιτήσεις για απαλλαγή από τον άνθρακα και περιβαλλοντική βιωσιμότητα στον τομέα της κινητικότητας».

Η εφαρμογή της τεχνολογίας DWPT δεν θα είναι εύκολη ωστόσο. Χρειάζεται τεράστιες αλλαγές υποδομής και πολύ βαριά χρηματοδότηση που απαιτεί πολλά χρόνια εργασιών.

Αντώνης Γιαγδζόγλου

Ο Αντώνης Γιαγδζόγλου είναι δημοσιογράφος με πολλές συνεργασίες σε online μέσα. Αρθρογραφεί για νέες τεχνολογίες και τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή μας ενώ συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες και διαχειρίζεται social media επιχειρήσεων.

Πρόσφατα άρθρα

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Ford: Σχέδια για κατασκευή κερδοφόρων, προσιτών πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τιμή κάτω από 30.000$

Η Ford ανέφερε πτώση των εσόδων από ηλεκτρικά οχήματα την Τετάρτη, ωστόσο τα στελέχη έδειχναν…

25/04/2024

Kia EV3: Αποκαλύπτεται η σιλουέτα του compact ηλεκτρικού στο πρώτο teaser

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Kia έχουν αποδειχθεί εξαιρετικά επιτυχημένα παγκοσμίως και η νοτιοκορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…

25/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.