Mέχρι σήμερα έχουμε συνηθίσει να θεωρούμε δεδομένη την οριζόντια τοποθέτηση των μπαταριών ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά αυτό μπορεί και να αλλάξει. Μία βρετανική φίρμα, η Page-Roberts θεωρεί ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις.
Η πρόταση της Page-Roberts είναι να τοποθετούνται οι μπαταρίες σε κάθετη και όχι σε οριζόντια θέση, στοιχείο που εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει αύξηση της αυτονομίας σε ποσοστό 30%. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα μπορούσε να μπει μεταξύ των μπροστινών και των πίσω καθισμάτων, ανάλογα με το σχεδιασμό του κάθε οχήματος.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν δημιουργούνται νέες προκλήσεις από αυτή τη διάταξη μπαταριών, αφού η κάθετη τοποθέτηση είναι πιο απαιτητική για το σχεδιασμό ενός οχήματος, με περισσότερες αεροδυναμικές απώλειες και διαφορετική συμπεριφορά στο δρόμο λόγω υψηλότερου κέντρου βάρους. Από την άλλη μεριά, η κάθετη τοποθέτηση προσφέρει μεγαλύτερο όγκο και άρα αυξημένη αυτονομία.
Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η καλύτερη παθητική ασφάλεια, σύμφωνα με τους ειδικούς. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται περισσότερη μελέτη η νέα διάταξη στο εσωτερικό των ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ όλοι συμφωνούν ότι η οριζόντια τοποθέτηση των μπαταριών δεν είναι κάτι που θα εκλείψει σύντομα.
Ακολουθήστε το Autonomous.gr στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι και άμεσα όλα τα νέα άρθρα! Αν χρησιμοποιείτε RSS μπορείτε να προσθέσετε το Autonomous.gr στη λίστα σας με αυτό το σύνδεσμο https://www.autonomous.gr/feed.