Η Embark μεταφέρει καταψύκτες με αυτόνομα φορτηγά

Τους καταψύκτες της Frigidaire μεταφέρει η Embark με τα αυτόνομα φορτηγά της, μεταξύ Τέξας-Καλιφόρνια. Η Embark χρησιμοποιεί από τις αρχές Οκτωβρίου τα φορτηγά της για να μεταφέρει τους καταψύκτες σε απόσταση 1.000 χιλιομέτρων από την αποθήκη στο Ελ Πάσο του Τέξας, στην Καλιφόρνια.

Μέχρι στιγμής, στο φορτηγό βρίσκεται ένας άνθρωπος για να επιβλέπει τη διαδρομή, αλλά σκοπός του πιλοτικού αυτού προγράμματος είναι σταδιακά να φύγει κι αυτός.

Ο Alex Rodrigues, CEO της Embark ανέφερε: «Αυτή είναι η πρώτη φορά που κάποιος επιδεικνύει κάτι τέτοιο end-to-end. Επιδεικνύει τον τρόπο που τα αυτόνομα οχήματα θα ενσωματωθούν στην εφοδιαστική αλυσίδα».

Η Embark αποτελεί μια από τις εταιρείες που θεωρούν ότι τα ημιφορτηγά αποτελούν τον πιο εύκολο τρόπο χρήσης της αυτόνομης τεχνολογίας, ή τουλάχιστον τον καλύτερο τρόπο να βγουν γρήγορα στον δρόμο.

Ήδη μεγάλες εταιρείες του χώρου επιδεικνύουν τα δικά τους ρομποφορτηγά. Ανάμεσα σε αυτούς η Volvo, η Daimler, η Google Waymo και η Tesla. Ακόμη, το αυτόνομο φορτηγό της Uber μεταφέρει μπύρες στο Κολοράντο.

Οι λόγοι βέβαια που πολλές εταιρείες θεωρούν ότι είναι πιο εύκολο να λανσάρεις αυτόνομα φορτηγά απ’ότι επιβατικά δεν είναι αβάσιμοι. Τα φορτηγά κινούνται στον αυτοκινητόδρομο, συνήθως με σταθερή ταχύτητα ενώ δεν υπάρχουν εμπόδια όπως πεζοί, ποδηλάτες ή φανάρια. Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι να κρατάνε μια σταθερή απόσταση από τα άλλα οχήματα και να μένουν στην ίδια λωρίδα.

Επίσης, η βιομηχανία τουλάχιστον στις ΗΠΑ φαίνεται ότι χρειάζεται οδηγούς για φορτηγά, έτσι υπάρχει ανάγκη και ταυτόχρονα θα συμπληρώσουν ένα κενό, αντί να «κλέψουν» μια δουλειά.

Προς το παρόν, η Embark δοκιμάζει την ασφάλεια της τεχνολογίας με τις πιλοτικές της μεταφορές. Σε κάθε διαδρομή, ένας οδηγός που δουλεύει για τη Ryder (γνωστή εταιρεία φορτηγών) πηγαίνει στο Ελ Πάσο, παραλαμβάνει τους καταψύκτες, και τους μεταφέρει σε μια στάση στον αυτοκινητόδρομο. Εκεί ένας οδηγός της Embark, παραλαμβάνει το φορτίο, το φορτώνει και βάζει το φορτηγό στον αυτόματο.

Το φορτηγό τρέχει στη δεξιά λωρίδα και πάντα ακολουθεί το όριο ταχύτητας. Στο Παλμ Σπρινγκς, ο οδηγός βγάζει το όχημα εκτός αυτοκινητόδρομου, εκφορτώνει και παραδίδει το φορτίο σε κάποιον άλλο οδηγό της Ryder, ο οποίος αναλαμβάνει τα τελευταία χιλιόμετρα στο κέντρο παράδοσης της Frigidaire’s SoCal distribution center.

Σύμφωνα με τον Rodrigues, η Embark χρειάζεται να κάνει περισσότερες δοκιμές, προκειμένου να σιγουρευτεί ότι το φορτηγό μπορεί να χειριστεί καταστάσεις όπως συγχωνεύσεις λωρίδων, κατασκευές, αλλαγές λωρίδων κλπ.

Πηγή