Connected Cars

Ηλεκτροκίνηση: Η απόλαυση της οδήγησης και οι κίνδυνοι

Η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση είναι τα μεγάλα στοιχήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Πολλές και σημαντικές επενδύσεις, πρωτότυπα, ιδέες και τεχνολογίες εξελίσσονται. Στο ερώτημα εαν η ηλεκτροκίνηση αφαιρεί την χαρά της οδήγησης προς το παρόν απαντώ με ένα όχι και θα το υποστηρίξω με τα εξής επιχειρήματα.

1. Ναι η ηλεκτροκίνηση προς το παρόν είναι συμβατή και μάλλον θα είναι και στο μέλλον όχι με χειροκίνητα κιβώτια, λόγω τεχνικών χαρακτηριστικών όπως στιγμιαία απόδοση ροπής, η οποία δεν υπάρχει στα χειροκίνητα κιβώτια. Αν κανείς θεωρεί συνυφασμένη την σπορ οδήγηαη με το χειροκίνητο κιβώτιο τότε σίγουρα θα απογοητευθεί διότι στο μέλλον τα χειροκίνητα κιβώτια μάλλον θα εκλείψουν. Το καλό είναι ότι πλέον τα αυτόματα κιβώτια είναι πολύ εξελιγμένα, ενώ πολλά προςφέρουν χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι για πολύ γρήγορες και αναπαίσθητες αλλαγές που σίγουρα δίνουν σπορ χροιά στην οδήγηση. Άλλωστε και supercars προσφέρουν αυτή την τελευταία δυνατότητα.

2. Έχοντας οδηγήσει σε test-drive το μοντέλο i3 της ΒΜW, μπορώ να πω ότι το όχημα είναι αρκετά εως πολύ γρήγορο σε επιταχύνσεις και απολαυστικό στην οδήγηση. Και δεν είναι τυχαίο ότι στο μέλλον αλλά και ήδη στο παρόν πολλά μοντέλα ηλεκτρικά οχήματα δίνουν έμφαση στις επιδόσεις και την γρήγορη οδήγηση. Αυτό ευτυχώς δεν θα εκλείψει.

Σχετικά με τους κινδύνους τώρα 2 θέματα θα τονίσω σε αυτό το άρθρο. Τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα και τεχνολογίες ναι μεν είναι πολύ ευχάριστα και χρήσιμα αλλά θα συντελέσουν στο να αφεθούμε αποκλειστικά στον έλεγχο της τεχνολογίας και λιγότερο στις οδηγικές μας ικανότητες. Εαν πχ το σύστημα αυτόματης πρόσφυσης χαλάσει για οποιανδήποτε λόγο ή το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και ελέγχου απόστασης και έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε με αυτά τι θα γίνει σε πολλές περιστάσεις όπου η τεχνολογία ίσως μας προδώσει?

Το 2ον θέμα που με προβληματίζει έντονα είναι ο ήχος και η ησυχία των ηλεκτρικών οχημάτων. Τα ηλεκτρικά οχήματα θα είναι σχεδόν αθόρυβα σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα και σε αστικές κυρίως περιοχές με μικρές ταχύτητες πχ σε πυκνοκατοικημένες περιοχές υπάρχει ο κίνδυνος να μην αντιληφθούμε το όχημα όταν θα περνάμε πχ απέναντι στο δρόμο. Ίσως εξφανιστούν οι γιαγούλες και παππούδες και αθώα γατάκια σκυλάκια. Πέρα από το αστείο που για να μην κατηγορηθώ το αναφέρω απλώς ως έξτρα κίνδυνο ορατό μεν, θα πρέπει να υπάρχουν εξελιγμένα συστήματα ανίχνευσης πεζών και κατοικιδίων ή ορατών αντικειμένων και συστήματα προειδοποίησης και εννοείται αποφυγής ατυχημάτων.

Θεωρώ ότι πολλά είναι τα θέματα που θα μας αποσχήσουν στο μέλλον με την ηλεκτροκίνηση, και όχι δεν είμαι αρνητικός, το αντίθετο, απλώς έχω κάποιες επιφυλάξεις.

Σταύρος Γεωργιάδης

Πρόσφατα άρθρα

Συνεργασία Hyundai με Baidu για τεχνολογία self-driving

Η Hyundai Motor Group σχεδιάζει να συνεργαστεί με τον κινεζικό τεχνολογικό κολοσσό Baidu για την…

01/05/2024

Νέες απολύσεις στην Tesla: “Φεύγει” ολόκληρη η ομάδα Supercharger

Μετά από έναν τεράστιο γύρο απολύσεων, που περιόρισε πάνω από το 10% του εργατικού δυναμικού…

01/05/2024

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.