Categories: Self-Driving

Αυτόνομα οχήματα: Λαμβάνοντας μια απόφαση που μπορεί να στοιχίσει ζωές

Φανταστείτε ότι είσαστε πίσω από το τιμόνι και τα φρένα του αυτοκινήτου σπάνε. Καθώς κατευθύνεστε προς το τέλος του δρόμου και πάνω στον κόσμο, έχετε δύο επιλογές: να στρίψετε αριστερά και να χτυπήσετε ένα γκρουπ ηλικιωμένων ή να πάτε δεξιά και να χτυπήσετε μια γυναίκα με το παιδί της. Τι θα κάνατε σε αυτή την περίπτωση;

Ερευνητές στο MIT προσπαθούν να προσδιορίσουν, ρωτώντας τον κόσμο, τι θα έπρεπε να κάνει ένα ρομπότ όταν αντιμετωπίσει αντίστοιχες συνθήκες ζωής ή θανάτου. Μέχρι στιγμής οι απαντήσεις θέλουν το όχημα να ενεργήσει για το γενικότερο καλό, θυσιάζοντας τους επιβάτες του για να σώσει τους πεζούς.

Τα ευρήματα αυτά βάζουν σε δίλημμα τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τις κυβερνήσεις, οι οποίοι θέλουν την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων με την υπόσχεση ότι θα είναι πιο ασφαλή από τον άνθρωπο οδηγό.

Μετά την δημοσίευση της έρευνας, η οποία είχε ερωτήσει μόνο κάτοικους των ΗΠΑ, ο καθηγητής Iyad Rahwan του MIT Media Lab, μαζί με συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο της Toulouse στην Γαλλία και το Πανεπιστήμιο της California στις ΗΠΑ, θέλουν να μεταφέρουν την έρευνά τους και σε άλλες χώρες.

Για αυτό το σκοπό, χρησιμοποιούν επίσης ένα ειδικό website, το οποίο δημιούργησαν ερευνητές του MIT, το οποίο αποκαλείται Moral Machine. Σε αυτό το website θα κληθείς να συμμετάσχεις σε ένα τεστ στο οποίο θα αποφασίζεις ποιος ζει και ποιος πεθαίνει.

MIT: 3000 ride-sharing οχήματα μπορούν να αντικαταστήσουν τα ταξί της Νέας Υόρκης

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα, τα οποία βασίζονται σε εκατομμύρια απαντήσεων από 160 χώρες, δείχνουν μεγάλες διαφορές μεταξύ της δύσης και της ανατολής. Στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ επικρατούν οι αντιλήψεις ότι πρέπει να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ζημιά.

Ο CEO της NuTonomy, Karl Iagnemma, μια εταιρείας που αναπτύσσει αυτόνομα ταξί, αναφέρει ότι τα ηθικά διλήμματα των ερευνών είναι πολύ σπάνια. Αυτή την στιγμή η ομάδα των μηχανικών επικεντρώνεται στην δημιουργία ενός ασφαλούς οχήματος, και όχι μιας ηθικής συσκευής.

«Όταν το αυτόνομο όχημα «κοιτάει» τον κόσμο δεν μπορεί να ξεχωρίσει την ηλικία των πεζών ή τον αριθμό των ατόμων στο αυτοκίνητο», αναφέρει ο Iagnemma. «Ακόμη και αν θέλαμε να δώσουμε στο αυτόνομο όχημα μια ηθική μηχανή, δεν έχουμε την ηθική ικανότητα να το κάνουμε».

Το πρόβλημα με τα νέα συστήματα αυτόνομης οδήγησης είναι ένα πολύ συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, οι αλγόριθμοι. Οι αλγόριθμοι παίρνουν αποφάσεις οι οποίες μπορεί να έχουν συνέπειες για την ανθρώπινη ζωή, και αυτό δεν είναι εύκολο να το δεχθεί η κοινωνία.

Πηγή

Λάμπρος Κοσμόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Mazda EZ-6: Το νέο κομψό σεντάν με έως 1.000 χλμ. αυτονομία

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου παρουσιάστηκε το Mazda EZ-6, ένα σωστό πισωκίνητο, πλήρως ηλεκτρικό ή…

26/04/2024

Honda: Ιστορική επένδυση 11 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 240.000 πλήρως ηλεκτρικών το χρόνο

Η Honda εντάσσεται επιτέλους στον αγώνα ηλεκτρικών οχημάτων, αφού ανακοίνωσε μια τεράστια επένδυση 11 δισεκατομμυρίων…

26/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.