Η Κίνα θέλει να κατακτήσει τους δρόμους με στόλους αυτόνομων φορτηγών

Από ότι φαίνεται η Κίνα θέλει να κατακτήσει και τους δρόμους, δημιουργώντας έναν τεράστιο στόλο αυτόνομων φορτηγών μεγάλων αποστάσεων. Αυτή την στιγμή στην Κίνα, δραστηριοποιείται ένας μεγάλος αριθμός εταιρειών, οι οποίες αναπτύσσουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Αυτές υπόσχονται να μειώσουν τα κόστη και τα ατυχήματα και να αυξήσουν την αποδοτικότητα της βιομηχανίας των μεταφορών, επιτρέποντας στους οδηγούς να κάνουν μεγαλύτερα ταξίδια, αφού θα προσφέρουν αρκετές περιόδους ξεκούρασης.

Continental connected truck

Παράλληλα με την Κίνα, στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ υπάρχουν εταιρείες όπως η Volvo, Daimler και Otto, οι οποίες αναπτύσσουν αντίστοιχες τεχνολογίες, με την μόνη διαφορά ότι υπόκεινται σε αυστηρούς ελέγχους από ειδικούς ασφαλείας. Το ίδιο όμως δεν ισχύει για την Κίνα, καθώς οι κανονισμοί που είναι πιο χαλαροί σε συνδυασμό με την επιθυμία για αναμόρφωση της χαοτικής βιομηχανίας των μεταφορών, η χώρα προσφέρει πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη των νέων αυτόνομων τεχνολογιών στις μεταφορές.

Ο CTO της TuSimple, Xiaodi Hou, εταιρείας που ασχολείται με την ανάπτυξη αυτόνομων φορτηγών, πιστεύει ότι η υπεραστική μεταφορά εμπορευμάτων είναι μια τεράστια ευκαιρία και αγορά για την Κίνα. Αυτή την στιγμή στην Κίνα δεν υπάρχει καμία νομική απαγόρευση όσον αφορά τις δοκιμές των αυτόνομων φορτηγών, με την κυβέρνηση να μην θέλει να θέσει εμπόδια, αφού και αυτή επιθυμεί την ανάπτυξη της βιομηχανίας των μεταφορών.

UBER-OTTO: Αυτόνομο φορτηγό παρέδωσε 50.000 μπύρες με επιτυχία (Βίντεο)

Η προσέγγιση της TuSimple για τα αυτόνομα φορτηγά, βασίζεται πάνω στο computer vision και ειδικούς αλγόριθμους, οι οποίοι μπορούν να αναγνωρίσουν όλες τις λεπτομέρειες στο περιβάλλον και επιπλέον να προβλέπουν τις κινήσεις των αντικειμένων. Ο Hou λέει, «Όλα γίνονται με Computer Vision με Deep Learning», αναφερόμενος σε μια διαδικασία machine learning με την οποία τροφοδοτείς μεγάλο αριθμό δεδομένων σε ένα νευρωνικό δίκτυο, ώστε να το εκπαιδεύσεις να αναγνωρίζει αντικείμενα.

Otto Self-driving truck

Στην Κίνα, αυτή την στιγμή υπάρχουν 7.2 εκατομμύρια φορτηγά και 16 εκατομμύρια επαγγελματίες οδηγοί, υπεύθυνοι για την υπεραστική μεταφορά αγαθών. Αυτή η βιομηχανία αξίζει παραπάνω από 300 δισεκατομμύρια δολάρια, με τους οδηγούς να αντιπροσωπεύουν το 40% των δαπανών που πραγματοποιούνται από εταιρείες μεταφορών. Σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, κάποιες φορές χρειάζονται 2 με 3 ξεχωριστούς οδηγούς για να πραγματοποιηθούν. Η αυτονομία, θα επέτρεπε την χρήση μόνο ενός οδηγού, ο οποίος θα μπορούσε να ξεκουραστεί όταν το φορτηγό βρίσκεται στον αυτοκινητόδρομο.

uber otto budweiser

Η TuSimple δεν είναι η μοναδική εταιρεία που βλέπει μια τόση μεγάλη ευκαιρία μπροστά της. Με το ίδιο αντικείμενο, έχει αρχίσει και ασχολείται και η Baidu, η εταιρεία πίσω από την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης της Κίνας, η οποία επενδύει αρκετά χρήματα στην αυτόνομη οδήγηση και την τεχνητή νοημοσύνη. Η Baidu συνεργάζεται με τον Κινέζο κατασκευαστή φορτηγών Foton. Μαζί έδειξαν αυτή την εβδομάδα, ένα πρωτότυπο αυτόνομου φορτηγού σε μία έκθεση στην Σανγκάι.

Στις ΗΠΑ η βιομηχανία μεταφορών με φορτηγά, είναι ακόμη μεγαλύτερη, με αξία που υπολογίζεται στα 700 δισεκατομμύρια δολάρια. Πρόσφατα μάλιστα, ένα αυτόνομο φορτηγό της Otto παρέδωσε για πρώτη φορά ένα φορτίο με 50.000 μπύρες, με τον οδηγό να αναλαμβάνει μόνο τα δύσκολα κομμάτια του ταξιδιού, μέσα στην πόλη.

Πηγή