Self-Driving

Αυτόνομα Οχήματα: Πόσο γρήγορα μπορεί να αντιδράσει ο οδηγός όταν χρειαστεί (Έρευνα)

Την ημέρα που τα αυτοκίνητα δεν θα έχουν πλέον τιμόνι, το αν ο οδηγός είναι σε θέση να αναλάβει την οδήγηση δεν θα έχει πλέον νόημα. Ωστόσο, μέχρι να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο θα χρειαστεί να περάσουμε αρκετά στάδια ημιαυτόνομης οδήγησης, όπου το πόσο γρήγορα μπορεί να αναλάβει την οδήγηση ο άνθρωπος θα είναι αρκετά σημαντικό στοιχείο για την ασφάλεια του οχήματος.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Southampton έκανα κάποιες δοκιμές προσομοίωσης για να μετρήσουν τον χρόνο ανάκτησης του ελέγχου υπό δύο διαφορετικές συνθήκες. Στο πρώτο τεστ μέτρησαν πόσο χρόνο έκαναν οι οδηγοί, οι οποίοι δεν έκαναν κάτι, να ανακτήσουν τον έλεγχο, ενώ στο δεύτερο πόσο χρόνο χρειάστηκαν ενώ ήταν απασχολημένοι με κάτι άλλο, όπως το διάβασμα ενός περιοδικού National Geographic.

Στο πείραμα αυτό συμμετείχαν 26 άτομα ηλικίας 20 έως 52 ετών, με το αυτοκίνητο να κινείται με 110 χιλιόμετρα την ώρα Στο πρώτο τεστ, παρόλο που οι οδηγοί δεν ήταν απασχολημένοι, ο μέσος χρόνος ανάκτησης του ελέγχου ήταν 4.56 δευτερόλεπτα. Τo εύρος των χρόνων αντίδρασης ήταν από 1.97 έως 25.75 δευτερόλεπτα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οδηγός με τον χειρότερο χρόνο αντίδρασης θα μπορούσε να διασχίσει 800 μέτρα πριν ανακτήσει τον έλεγχο, την ώρα που ο μέσος όρος δείχνει ότι χρειάζεται 150 μέτρα.

Η μετάβαση από αυτόνομη σε χειροκίνητη οδήγηση είναι επικίνδυνη (Έρευνα)

Στο δεύτερο τεστ, με τους οδηγούς να είναι απασχολημένοι, ο μέσος χρόνος αντίδρασης ήταν 6.06 δευτερόλεπτα, με το εύρος των αντιδράσεων να είναι από τα 3.17 έως τα 20.99 δευτερόλεπτα. Ο μέσος χρόνος αντίδρασης δείχνει ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα διέσχιζαν άλλα 190 μέτρα πριν ο οδηγός αναλάβει δράση, ενώ στην πιο αργή αντίδραση το αυτοκίνητο θα είχε διασχίσει 656 μέτρα.

Σε αυτά τα τεστ ο χρόνος αφορούσε αποκλειστικά την απόκτηση του έλεγχου του αυτοκινήτου. Αν σε αυτό τον αριθμό πρόσθετες τον χρόνο που θα χρειαζόταν ένας οδηγός για να αξιολογήσει και αντιδράσει σε μια επικίνδυνη κατάσταση τότε καλύτερα να μην σκεφτόμαστε τι θα μπορούσε να συμβεί.

Οι συγγραφείς της έρευνας αναφέρουν ότι, παρόλο που θεωρούμε τα σημερινά συστήματα οδήγησης “αυτόνομα” στην πραγματικότητα δεν έχουν φτάσει σε αυτό το επίπεδο. Οι οδηγοί θα πρέπει να γνωρίζουν πολύ καλά τις δυνατότητες των συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης και να είναι έχουν πάντα την προσοχή τους στον δρόμο, τουλάχιστον μέχρι να έρθουν τα πλήρως αυτόνομα συστήματα οδήγησης.

Πηγή

Λάμπρος Κοσμόπουλος

Πρόσφατα άρθρα

Xiaomi SU7: Έχουν κατασκευαστεί ήδη 10.000 μονάδες, 32 ημέρες μετά την έναρξη της παραγωγής

Το 10.000ο SU7 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της Xiaomi μόλις 32 μέρες μετά την…

30/04/2024

Mercedes-Benz: Δεν θα αφήσει το Apple CarPlay να “κυριεύσει” όλες τις οθόνες της

H Mercedes-Benz αποφάσισε να μην αφήσει το Apple CarPlay να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το ταμπλό…

30/04/2024

Tesla: Εγκρίνει η Κίνα την ανάπτυξη του Full Self-Driving;

Η μετοχή της Tesla (TSLA) είδε άνοδο το πρωί της Μ. Δευτέρας μετά από αρκετές…

29/04/2024

Polestar 5: Πρωτότυπο όχημα μπόρεσε να φορτίσει από 10 σε 80% σε μόλις 10 λεπτά

Η Polestar συνεργάζεται με τους ειδικούς μπαταριών Storedot με έδρα το Ισραήλ για να βελτιώσει…

29/04/2024

Η Genesis αποκαλύπτει τα concept Neolun και G80 EV Magma

Η Genesis αποκάλυψε δύο εντυπωσιακά πρωτότυπα οχήματα που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον…

28/04/2024

Tesla Autopilot: Συνδέεται με 13 θανάτους και εκατοντάδες τροχαία σύμφωνα με νέα έρευνα

H χρήση του αυτόματου πιλότου του Advanced Driver Assistance System (ADAS) επιπέδου 2 χρειάζεται στενή…

27/04/2024

Χρησιμοποιούμε cookies για να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία.