Η BMW ετοιμάζεται να λανσάρει το σημαντικότερο ηλεκτρικό της όχημα μέχρι σήμερα, το iX3, βασισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα Neue Klasse, που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει το τι σημαίνει «ηλεκτρικό αυτοκίνητο».
Αυτό το μοντέλο δεν είναι μια ακόμη ηλεκτρική έκδοση ενός υπάρχοντος SUV. Είναι ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από την αρχή, αποκλειστικά για ηλεκτρική κίνηση, με στόχο τη μέγιστη απόδοση, την τεχνολογική υπεροχή και –κυρίως– την οδηγική απόλαυση.
Χτισμένο πάνω στην πλατφόρμα Neue Klasse, το iX3 δεν κουβαλά τα βαρίδια του παρελθόντος. Δεν προέρχεται από ένα βενζινοκίνητο σασί, αλλά εξελίχθηκε εξαρχής ως EV. Αυτό σημαίνει καλύτερη χωροταξία, βελτιστοποιημένη αεροδυναμική και πλήρης ενσωμάτωση ηλεκτρικών τεχνολογιών σε κάθε στοιχείο της κατασκευής του.

Η BMW εισάγει ένα νέο κεντρικό υπολογιστικό σύστημα – γνωστό ως “Heart of Joy” – το οποίο αντικαθιστά δεκάδες μεμονωμένες μονάδες ελέγχου. Αυτός ο ενιαίος εγκέφαλος αναλαμβάνει τα πάντα: από τα συστήματα ασφάλειας μέχρι το infotainment, διασφαλίζοντας άμεση απόκριση και ενοποιημένη εμπειρία οδήγησης.
Όσοι είχαν ήδη πρόσβαση σε πρωτότυπα του iX3 συμφωνούν: η λειτουργία οδήγησης με ένα πεντάλ είναι εξαιρετικά εκλεπτυσμένη και φυσική, αποδεικνύοντας πόσο προσεκτικά έχει ρυθμιστεί το σύστημα.

Στο κομμάτι της απόδοσης, το νέο iX3 ενσωματώνει τη νέα μπαταρία 6ης γενιάς της BMW, με εκτιμώμενη χωρητικότητα 100 kWh. Η αυτονομία φτάνει έως και 800 χλμ. WLTP (ή 644 χλμ. στον αυστηρότερο κύκλο EPA), τοποθετώντας το iX3 στην κορυφή της κατηγορίας του.
Η αρχιτεκτονική των 800V επιτρέπει φόρτιση σε ταχύτητες έως 403 kW – νούμερο που καταγράφηκε σε δοκιμές προπαραγωγής στη Γαλλία. Το αποτέλεσμα; Πάνω από 350 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης. Μιλάμε για πραγματικό game changer στην καθημερινότητα του οδηγού.
Το εσωτερικό του iX3 είναι εξίσου καινοτόμο. Το παραδοσιακό ταμπλό δίνει τη θέση του στο BMW Panoramic Vision, ένα σύστημα προβολής που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του παρμπρίζ, κρατώντας τις βασικές πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Προαιρετικά, μια 3D head-up display προβάλλει οδηγίες πλοήγησης και ειδοποιήσεις σαν να “επιπλέουν” στον δρόμο μπροστά.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια ρομβοειδής οθόνη αφής, ενώ το νέο τιμόνι ενσωματώνει τα λεγόμενα “shy-tech” κουμπιά – ενεργοποιούνται και φωτίζονται μόνο όταν χρειάζεται, προσφέροντας απτική ανατροφοδότηση χωρίς να αποσπούν την προσοχή.

Αν και η BMW εξακολουθεί να κρατά το αυτοκίνητο καμουφλαρισμένο, όλα δείχνουν ότι η τελική σχεδίαση θα κινείται κοντά στο εντυπωσιακό Vision Neue Klasse X concept. Όσο για την τιμή; Εδώ τα πράγματα είναι πιο σύνθετα.
Το iX3 στοχεύει να σταθεί κάπου ανάμεσα στο υπάρχον X3 και στο πολυτελές iX. Με τιμές που εκτιμάται ότι θα ξεκινούν λίγο πάνω από τις 43.000 ευρώ αλλά χαμηλότερα από το iX των 64.000 ευρώ, το νέο μοντέλο υπόσχεται κορυφαία αυτονομία και τεχνολογία σε πιο προσγειωμένο πακέτο.
Με νέα πλατφόρμα, προηγμένα συστήματα, εντυπωσιακή αυτονομία και γρήγορη φόρτιση, το iX3 είναι το πρώτο κεφάλαιο στη Neue Klasse και όλα δείχνουν ότι θα γράψει ιστορία.