Μια καμουφλαρισμένη BMW εθεάθη να κυκλοφορεί στους δρόμους του κέντρου της Σαγκάης, μακριά από τις συνηθισμένες πίστες δοκιμών.
Με γερμανικές πινακίδες κυκλοφορίας, το όχημα ανήκει στην επόμενη γενιά BMW iX3. Βασισμένο στο φουτουριστικό πρωτότυπο Neue Klasse X που αποκαλύφθηκε πέρυσι, το SUV υποβάλλεται σε δοκιμές ρουτίνας στην Κίνα.
Για την BMW, αυτή η κυκλοφορία προϊόντος αποτελεί μια αποστολή με υψηλά διακυβεύματα. Η Κίνα παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά οι τρέχουσες ηλεκτρικές προσφορές της δυσκολεύονται να συμβαδίσουν. Η απερχόμενη BMW iX3 είχε αργές πωλήσεις, καθώς από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2025, η BMW πούλησε μόνο 8.475 μονάδες.

Κατά την ίδια περίοδο, το βενζινοκίνητο X3, πούλησε 39.571 οχήματα. Με τους Κινέζους αγοραστές να ασπάζονται τα ηλεκτρικά οχήματα από μια σειρά από επιθετικές τοπικές μάρκες, η BMW γνωρίζει ότι το νέο iX3 πρέπει να είναι επιτυχία, διαφορετικά η μάρκα κινδυνεύει να μείνει πίσω.
Ο σχεδιασμός του νέου iX3 διαφέρει σαφώς από τα τρέχοντα μοντέλα BMW, με το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο να αποκαλύπτει χαμηλή γραμμή μεσαίας γραμμής και ανάγλυφα πίσω φτερά. Για βελτίωση της απόδοσης, οι λαβές των θυρών είναι στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα και οι πεντάκτινες ζάντες διαθέτουν αεροδυναμικά καλύμματα. Στο πίσω μέρος, τα λεπτά πίσω φώτα και η αεροτομή οροφής δημιουργούν μια καθαρή, μοντέρνα εμφάνιση.
Η πόρτα του χώρου αποσκευών φαίνεται κάπως κοντή, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πορτμπαγκάζ μπορεί να έχει μεγάλο ύψος ανύψωσης. Όσον αφορά το μέγεθος, ο επικεφαλής σχεδιασμού της BMW i, Kai Langer, είχε δηλώσει προηγουμένως ότι το νέο μοντέλο θα είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, αλλά μικρότερο από την τρέχουσα X5, κατατάσσοντάς το στην δημοφιλή κατηγορία των μεσαίων SUV.

Στο εσωτερικό κρύβεται η τεχνολογία ηλεκτρικών επόμενης γενιάς της BMW, η οποία υπόσχεται σημαντικές βελτιώσεις στην αυτονομία και τη φόρτιση. Το κορυφαίο iX3 50 xDrive αναμένεται να προσφέρει εντυπωσιακή αυτονομία 800 χλμ. στον ευρωπαϊκό κύκλο WLTP, χάρη στη χρήση νέων κυλινδρικών κυψελών μπαταριών.
Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 900 χλμ. με τον κύκλο CLTC της Κίνας και στα πολύ ανταγωνιστικά 644 χλμ. με το αμερικανικό πρότυπο EPA. Εξίσου σημαντική είναι η ταχύτητα φόρτισης. Κατασκευασμένο σε αρχιτεκτονική 800V, το iX3 θα μπορεί να προσθέσει 350 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά, με μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 400 kW.
Στο εσωτερικό, το νέο iX3 θα διαθέτει μια ριζοσπαστικά νέα σχεδίαση ταμπλό. Μια οθόνη «πανοραμικής όρασης» θα εκτείνεται σε ολόκληρη τη βάση του παρμπρίζ, προβάλλοντας βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα και η πλοήγηση σε μια ειδικά επικαλυμμένη επιφάνεια. Για τον οδηγό, μια πιο παραδοσιακή οθόνη ενδείξεων στο παρμπρίζ (HUD) θα προβάλλει κρίσιμα δεδομένα απευθείας στο οπτικό του πεδίο.

Η τεχνολογική επίδειξη συνεχίζεται με ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη. Ένα από τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του θα επιτρέπει στον οδηγό να ξεκινά μια αλλαγή λωρίδας απλώς κοιτάζοντας τον αντίστοιχο πλευρικό καθρέφτη. Για πιο προηγμένη αυτοματοποιημένη οδήγηση, η BMW συνεργάστηκε με την Momenta για την ανάπτυξη μιας έξυπνης λύσης οδήγησης που επιτρέπει την υποβοηθούμενη πλοήγηση από σημείο σε σημείο τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε δρόμους της πόλης.
Το νέο iX3 αναμένεται να είναι σημαντικά πιο ισχυρό από το απερχόμενο μοντέλο, το οποίο χρησιμοποιεί έναν μόνο κινητήρα 210 kW (282 hp) για την κίνηση στους πίσω τροχούς. Η επόμενη γενιά θα εισαγάγει για πρώτη φορά μια επιλογή διπλού κινητήρα και τετρακίνησης.