Close

Αυτά είναι τα προηγμένα συστήματα ADAS του νέου Ford Focus [video]

Νέο Ford Focus

Η νέα γενιά του Ford Focus είναι γεγονός, με την εταιρεία να κάνει λόγο για το πιο προηγμένο, δυναμικό και συναρπαστικό Ford που κατασκευάστηκε ποτέ.

To Focus έκανε το ντεμπούτο του πριν από 20 χρόνια και αποτέλεσε αυτό που λέμε “game changer” στην κατηγορία του.

Στην τέταρτη γενιά του το Focus εξοπλίζεται με προηγμένα συστήματα ADAS που του δίνουν τη δυνατότητα να υποστηρίζει αυτόνομη οδήγηση Eπιπέδου 2.

  • Το Adaptive Cruise Control (ACC) με Stop and Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring βοηθά το αυτοκίνητο να διατηρεί απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Παράλληλα μειώνει το στρες στα μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας. To ACC ακινητοποιεί τελείως το όχημα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, χρησιμοποιώντας μέχρι το 50% της συνολικής δύναμης πέδησης και να το εκκινεί αυτόματα εάν η στάση διαρκεί λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα. Για στάσεις μεγαλύτερες των 3 δευτερολέπτων, ο οδηγός μπορεί να πιέσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή να πατήσει ελαφρώς το γκάζι.

  • Η τεχνολογία Lane Centring παρακολουθεί τις σημάνσεις του δρόμου και μπορεί να εφαρμόσει ελαφριά αλλά αισθητή ροπή στο τιμόνι ώστε το όχημα να παραμένει στο κέντρο της λωρίδας, όποτε ενεργοποιείται το σύστημα ACC. Σχεδιασμένη να υποστηρίζει τους οδηγούς σε ταχύτητες έως 200 km/h, η τεχνολογία θα προσφέρει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις, εάν διαπιστώσει έλλειψη εντολών στο τιμόνι από τον οδηγό.

  • Νέο Ford Focus
  • Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Sign-based light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford για πρώτη φορά προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο. Το σύστημα χρησιμοποιεί την εμπρόσθια κάμερα για παρακολούθηση των σημάνσεων των λωρίδων μέχρι 65 μέτρα μπροστά, επιτρέποντας στους προβολείς να εστιάζουν προληπτικά προς το εσωτερικό των στροφών για βελτιωμένη ορατότητα, αντί να βασίζεται αποκλειστικά στις εντολές του οδηγού στο τιμόνι.

  • Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα με πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν. Ενεργοποιείται από τον ηλεκτρονικό επιλογέα του νέου, οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου της Ford, και αναγνωρίζει κατάλληλους χώρους στάθμευσης, ενώ ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος, επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.

  • Νέο Ford Focus
  • Το όχημα ελέγχει πλήρως την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης – και ελίσσεται σε χώρους μήκους έως 110 εκατοστά μεγαλύτερους από το αυτοκίνητο και σε κλίσεις έως 12% σε ταχύτητες έως 4 χλμ/ώρα, πριν επιλεχθεί η λειτουργία park. Η τεχνολογία βοηθά επίσης τον οδηγό να εξέρχεται από παράλληλους χώρους στάθμευσης, χρησιμοποιώντας το πλήρως αυτόματα Park-out Assist.

  • Βελτιωμένη είναι και η τεχνολογία της Ford Pre-Collision Assist με Pedestrian και Cyclist Detection (ανίχνευση πεζού και δικυκλιστή), που μπορεί να ανιχνεύει άτομα που είναι πάνω ή δίπλα στο δρόμο, ή που μπορεί να διασχίζουν το δρόμο στην πορεία του αυτοκινήτου. Το σύστημα αυτόματα εφαρμόζει πίεση πέδησης εάν ανιχνεύσει πιθανότητα σύγκρουσης και ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις. Επίσης, μπορεί να εντοπίζει δικυκλιστές, ενώ λειτουργεί και στο σκοτάδι χρησιμοποιώντας φως από τους προβολείς.

  • Νέο Ford Focus
  • Το Evasive Steering Assist είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί σε ταχύτητες πόλης και αυτοκινητόδρομου και χρησιμοποιεί ραντάρ και μία κάμερα για την ανίχνευση αργά κινούμενων ή σταματημένων οχημάτων στην εμπρόσθια πορεία, ενώ υποστηρίζει τους ελιγμούς διεύθυνσης ώστε να μπορούν οι οδηγοί να αποφύγουν ένα όχημα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης.

  • Υπάρχει, επίσης, το Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, που προειδοποιεί τους οδηγούς οι οποίοι εξέρχονται με όπισθεν από ένα χώρο στάθμευσης για τη διέλευση οχημάτων πίσω τους, ενώ μπορεί για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσει και πίεση πέδησης για την αποφυγή ή τη μείωση των επιπτώσεων μιας σύγκρουσης, εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις.

  • Η Rear wide-view camera προφέρει ορατότητα 180 μοιρών πίσω από το όχημα για βελτιωμένη ορατότητα κατά την έξοδο με όπισθεν από χώρους στάθμευσης ή ιδιωτικούς δρόμους, ενώ έχει και το Wrong Way Alert που αρχικά θα διατίθεται για πελάτες σε Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Χρησιμοποιεί κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου για να προειδοποιεί τους οδηγούς με οπτικά ή ηχητικά σήματα όταν παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

  • Νέο Ford Focus
  • Tο νέο Focus αποτελεί το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη που εξοπλίζεται με Head-up display (HUD), το οποίο βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους. Το σύστημα μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητα, με ένα από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας από οποιοδήποτε άλλο HUD διατίθεται στην Ευρώπη (6 επί 2,5 μοίρες).

  • Τέλος, διαθέτει το Ford MyKey, που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να προγραμματίζουν ένα κλειδί για νεαρότερους οδηγούς που μπορεί να αποτρέψει τις εισερχόμενες κλήσεις, να περιορίσει την τελική ταχύτητα, να εμποδίσει την απενεργοποίηση των συστημάτων υποστήριξης και λειτουργιών ασφάλειας, να μειώσει τη μέγιστη ένταση του ηχοσυστήματος και να απενεργοποιήσει πλήρως το ηχοσύστημα, εάν οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους.

  • Η διάθεση του νέου Ford Focus στη χώρα μας θα ξεκινήσει προς το καλοκαίρι.

    Νέο Ford Focus
    Νέο Ford Focus

    Πηγή

    Ο Μένιος Κατής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1978 και κατάγεται από τη Λήμνο. Σπούδασε στο Κέντρο Αθλητικού Ρεπορτάζ και ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία το 1997 από το πρώτο αθλητικό site της Ελλάδας, το sport.gr (Sportline), στο οποίο εργάστηκε επί μια δεκαετία. Παράλληλα, έγραφε για το αγαπημένο του σπορ, τα MotoGP, στο motograndprix.gr καθώς επίσης και στο περιοδικό MotoGP World. Έχει δουλέψει επίσης στο wmotors.gr και caranddriver.gr, ενώ έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά Car and Driver και Moto&Rider.

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    0 Comments
    scroll to top